Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

LEKR II.klapka
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=13465
Stránka 1 z 2

Autor:  Vít [ 12.10.08, 18:09 ]
Předmět příspěvku:  LEKR II.klapka

Mám dotaz: má se na LEKRU klapka II. stupně otevřít i na stojícím vozidle, nebo se otevírá jen při provozu a zátěži ?

Jde mi o to, že ten můj pekáč nejede - jen do 110 km, pak konec, čili je vyzkoušený už asi všecko a všecko až na tu klapku chodí. Představuju si to asi tak, že když přidám plyn, hodně plynu, tak se v karburátoru někde vyvine podtlak, který pomocí podtlakového ovladače otevře klapku druhého stupně a dojde k vstříku paliva. Toho jsem ale nedocílil, pravděpodobně nevznikne vůbec podtlak, který by byl přiveden na ten ovladač. Když vemu badičku do huby a nasaju, tak to klapkou hejbe. Četl jsem nějaké manuály a píše se, že to otevírá podtlak v závislosti na zatížení a poloze klapky prvního stupně. Ta chodí, to bych asi jinak nejel vůbec. No a já potřebuju vědět, jestli se to vůbec na stojícím autě otevře ? Když pak vemu za páku klapky rukou, tak nastává skoro peklo, to se roztáčí uplně jinak.

Autor:  Šemik [ 12.10.08, 18:11 ]
Předmět příspěvku: 

Na stojícím autě se neotevře, protože k tomu aby se motor vytočil k 5000 - 6000rpm stačí jen lehce otevřená klapka 1. stupně, takže 2. stupeň je pořád blokovaný.

Zkus odpojit táhlo od podtlakového ovladače od klapky a projet to, když to bude horší tak otevírá :)

Jinak tohle téma mě taky zajímá, mě to přes 130kmph nějak taky moc nechce.

Autor:  Vít [ 12.10.08, 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

Počkej táhlo ?

Jinak koukám, že jsem to napsal mezi kola... udělejte s tím něco prosím

Autor:  Šemik [ 12.10.08, 18:16 ]
Předmět příspěvku: 

Move to "MOTOR" :)

Táhlem myslím tu packu co jde od podtlakového ovladače 2.stupně na osičku 2.stupně :) Je to tam spojené jen na zacvakávací kloubek.. :)

Autor:  ventYl [ 12.10.08, 18:16 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Na stojícím autě se neotevře, protože k tomu aby se motor vytočil k 5000 - 6000rpm stačí jen lehce otevřená klapka 1. stupně, takže 2. stupeň je pořád blokovaný.

Zkus odpojit táhlo od podtlakového ovladače od klapky a projet to, když to bude horší tak otevírá :)

Jinak tohle téma mě taky zajímá, mě to přes 130kmph nějak taky moc nechce.


moj stary karburator 105 sedr na mojom starom motore 105 otvaral druhu komoru aj ked auto stalo a motor sa poriadne vytocil. ale je mozne, ze LEKR to ma inac.

Autor:  Šemik [ 12.10.08, 18:19 ]
Předmět příspěvku: 

LEKR tam má plastovou zarážku co se zaráží o kladku na osičče 1.stupně, až když je plyn asi v polovině tak se může začít 2.stupeň otevírat :)

Autor:  michalkatka [ 12.10.08, 18:36 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
LEKR tam má plastovou zarážku co se zaráží o kladku na osičče 1.stupně, až když je plyn asi v polovině tak se může začít 2.stupeň otevírat :)


zapchaj mu rukou sanie, ale zároveň mu ručne pridaj, klapka by sa mala otvorit, ale treba to rýchlejšie, nakoľko strašne bohatá zmes zaltí motor a zdochne..., ak to vystihneš a pustíš to včas tak sa motor ustáli...

Autor:  ventYl [ 12.10.08, 18:37 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
LEKR tam má plastovou zarážku co se zaráží o kladku na osičče 1.stupně, až když je plyn asi v polovině tak se může začít 2.stupeň otevírat :)


no ale ved to ma aj SEDR. ale ked tomu vyklatis plny kotol a chvilu podrzis, tak sa ta druha klapka otvori.

Autor:  Šemik [ 12.10.08, 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

To jo, ale zase kolik otáček ten motor má přitom :(

Autor:  patrik-hp [ 12.10.08, 20:46 ]
Předmět příspěvku: 

Druhej stupeň konkrétně u Fávo karburátoru se taky nemusí otevírat jen kvůli tomu,jak je příšroubovanej podtlakovej ovladač ke karburátoru...ty dva křížáky...Stačí aby byl mírně mimo osu,drhnul a už se za jízdy neotevře naplno... :wink:Je to takovej detajl,ale ty většinou hrajou tak nějak vždy největší roli :lol:..Tím chci říct,že podtlak je sice zapojený,kanál průchozí a hadice těsná,ale stačí aby se přidírala membrána a je po výkonu....U 120cítky toto nehrozí...tam jde jaksi lépe a lehčeji a tak nějak je to celkově lépe řešeno :wink: Taky je na místě vyzkoušet zda-li je vůbec kanál podtlaku průchozí...Při nastartovaném motoru a přidání plynu by vám měl brát špičku jazyka...pak je chyba v klapce,podtlaku nebo připojené hadici... :wink:

Autor:  ventYl [ 12.10.08, 20:50 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
To jo, ale zase kolik otáček ten motor má přitom :(


asi tak 5ku? mozno 5500

Autor:  fatal [ 12.10.08, 20:55 ]
Předmět příspěvku: 

Takhle trápit motor... :roll:

Autor:  Vít [ 18.10.08, 11:33 ]
Předmět příspěvku: 

Jen pro informaci, další zjištění: Z pozorování na funkčním favoritu plyne, že 2.klapka se otevírá i při vytočení stojícího auta. Tedy mám problém. Problém řeším, teď jsem porovnával svůj karbec s jiným, za zapůjčení děkuji Martinovi 007, a koukám, já mám jinačí táhlo na 2.stupeň než ten druhý LEKR. A tak to studuju, a koukám, umělá hmota a mě tam kus chybí. Na první pohled to není vidět, je to ulomený dost šikovně a tak jsem si toho nevšiml. Tak uvidíme, snad půjde nějak vyměnit a hlavně se snad najde nějakej vrak, z kterýho to půjde obrat.

Autor:  Vít [ 18.10.08, 15:01 ]
Předmět příspěvku: 

tak půjčený LEKR skutečně druhou klapku otevírá

Autor:  Vít [ 18.10.08, 15:09 ]
Předmět příspěvku: 

Přikládám fotky jak to nemá vypadat, tan bílej plastovej hajzl má pokračovat dolů do toho plechovýho účka.
Obrázek

Obrázek

otázka je, kde to sehnat, jak to vyměnit ?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/