Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Motor neudrží teplotu https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=13661 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | OndraM [ 24.10.08, 13:11 ] |
Předmět příspěvku: | Motor neudrží teplotu |
Zdravim, mam takovou potíž s mojí Feldou. Teplota motoru se v provozu nedokáže vyšplhat k provozní teplotě, tedy k 90°C. Nedávno jsem jel 60km trasu a za celou cestu se ručička teploměru ani nepohla, ale když jsem třeba zastavil na závorách (cca 3minuty) tak se teplota vyšplhala až k 90°C, tak sem spokojeně vyjel a po ujetí zhruba 5km, kdy se motor opět ochladil náporem vzduchu, spadla teplota pod 70°C. Jikak to vše co vám tu popisuju, je s vypnutým topením. Tak sem zakryl masku chladiče a tedy vzduch k chladiči jde pouze těmi třemi žebry pod SPZkou. A výsledek? Žádnej! Je to fust stejný, akorát když auto stojí a zahřeje se na těch 90°C a pak se rozjedu, tak se to stejně ochladí až pod 70°C, akorát to netrvá 5km ale třeba 10km. Prosím poraďte, jak na to? Díky |
Autor: | Šemik [ 24.10.08, 13:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
To bude zřejmě termostat.. Nový je nejlepší zn. Wahler |
Autor: | OndraM [ 24.10.08, 13:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: To bude zřejmě termostat.. Nový je nejlepší zn. Wahler Ahoj, dík moc, doufám že jo. hele a ten termostat, co má za funkci? nebo takhle, chápu tě dobře že si myslíš, že mi jenom ručička teploměru uvádí v omyl a ten motor je zahrátej dost? |
Autor: | Jarda S. [ 24.10.08, 13:32 ] |
Předmět příspěvku: | |
termostat + čidlo teploty a musí to bejt OK |
Autor: | Šemik [ 24.10.08, 13:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ne, pokud je to termostat tak teplota motoru je to co ukazuje budík. Termostat má za funkci právě regulovat oběh vody aby motor měl pořád oněch 88°C V tomto případě to vypadá že je stále otevřený. |
Autor: | OndraM [ 24.10.08, 13:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Ne, pokud je to termostat tak teplota motoru je to co ukazuje budík. Termostat má za funkci právě regulovat oběh vody aby motor měl pořád oněch 88°C V tomto případě to vypadá že je stále otevřený. Tak to bude ono! A poslední otázka, kolik za takovou věc můžu utrat, když by to měl být ten zmíněný Wahler? |
Autor: | fatal [ 24.10.08, 13:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pokud máš novější typ termostatu (a domku termostatu), může to být jen prasklá packa, která drží termostat na svém místě. Domek termotatu i víko je tam totiž z plastu a termostat už není samostatný, ale je pevnou částí víka. Takže místo plechu, který drží pružinu u klasických termostatů, je tam plast. Jak rupne, termostat se přidře a je furt pootevřený. V takovém případě doporučuju nekupovat stejné víko, ale koupit starší typ víka pro klasický termostat a k němu klasický celokovový termostat. Tam už plast nepraskne a navíc je to podstatně levnější. |
Autor: | Šemik [ 24.10.08, 13:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Fatal to napsal dobře, já jen doplním ceny : termostat Wahler cca 100kč, celokovová budka asi 250kč A asi ještě 10kč za dvě těsnění |
Autor: | fatal [ 24.10.08, 13:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Budka zůstane plastová, nové víko také, ale termostat bude celokovový. To jen pro upřesnění. |
Autor: | OndraM [ 24.10.08, 14:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Fatal to napsal dobře, já jen doplním ceny : termostat Wahler cca 100kč, celokovová budka asi 250kč A asi ještě 10kč za dvě těsnění DÍKY MOC a až se nekdy uvidíš s matthesem, povim mu, aby ti udělil osobní pochvalu |
Autor: | slovacek.milos [ 24.10.08, 15:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
na MPi je termostat trošku dražší, máš i prasklé víčko termostatu miloš |
Autor: | Šemik [ 24.10.08, 15:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
V čem se liší termostat BMM + karburátor / MPi? |
Autor: | fatal [ 24.10.08, 15:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
MPi viz můj předchozí delší příspěvek plus nedávná konverzace na ICQ. Termostat je součástí víka a drží ho tam plastové packy... |
Autor: | slovacek.milos [ 24.10.08, 15:12 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: MPi viz můj předchozí delší příspěvek plus nedávná konverzace na ICQ. Termostat je součástí víka a drží ho tam plastové packy... nemusí dělaji to i tak že v tom víku máš normální termostat zajištěný segrovkou miloš |
Autor: | fatal [ 24.10.08, 15:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak abychom si v tom udělali pořádek, takhle zhruba vypadá ten termostat, který je součástí víka a při prasknutí toho plastu se zadře a je furt pootevřený: A takhle to vypadá, když ten plast rupne na obou stranách: A takto vypadá ten lepší termostat, který nepraská: Něco málo je k tomu napsáno i zde: http://autofelicia.republika.pl/termostat.html |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |