Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Motor neudrží teplotu
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=13661
Stránka 1 z 1

Autor:  OndraM [ 24.10.08, 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Motor neudrží teplotu

Zdravim, mam takovou potíž s mojí Feldou. Teplota motoru se v provozu nedokáže vyšplhat k provozní teplotě, tedy k 90°C. Nedávno jsem jel 60km trasu a za celou cestu se ručička teploměru ani nepohla, ale když jsem třeba zastavil na závorách (cca 3minuty) tak se teplota vyšplhala až k 90°C, tak sem spokojeně vyjel a po ujetí zhruba 5km, kdy se motor opět ochladil náporem vzduchu, spadla teplota pod 70°C. Jikak to vše co vám tu popisuju, je s vypnutým topením. Tak sem zakryl masku chladiče a tedy vzduch k chladiči jde pouze těmi třemi žebry pod SPZkou. A výsledek? Žádnej! Je to fust stejný, akorát když auto stojí a zahřeje se na těch 90°C a pak se rozjedu, tak se to stejně ochladí až pod 70°C, akorát to netrvá 5km ale třeba 10km. Prosím poraďte, jak na to? Díky

Autor:  Šemik [ 24.10.08, 13:22 ]
Předmět příspěvku: 

To bude zřejmě termostat.. :) Nový je nejlepší zn. Wahler :)

Autor:  OndraM [ 24.10.08, 13:24 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
To bude zřejmě termostat.. :) Nový je nejlepší zn. Wahler :)

Ahoj, dík moc, doufám že jo. hele a ten termostat, co má za funkci? nebo takhle, chápu tě dobře že si myslíš, že mi jenom ručička teploměru uvádí v omyl a ten motor je zahrátej dost?

Autor:  Jarda S. [ 24.10.08, 13:32 ]
Předmět příspěvku: 

termostat + čidlo teploty a musí to bejt OK 8)

Autor:  Šemik [ 24.10.08, 13:34 ]
Předmět příspěvku: 

Ne, pokud je to termostat tak teplota motoru je to co ukazuje budík.

Termostat má za funkci právě regulovat oběh vody aby motor měl pořád oněch 88°C :) V tomto případě to vypadá že je stále otevřený.

Autor:  OndraM [ 24.10.08, 13:40 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Ne, pokud je to termostat tak teplota motoru je to co ukazuje budík.

Termostat má za funkci právě regulovat oběh vody aby motor měl pořád oněch 88°C :) V tomto případě to vypadá že je stále otevřený.


Tak to bude ono! A poslední otázka, kolik za takovou věc můžu utrat, když by to měl být ten zmíněný Wahler?

Autor:  fatal [ 24.10.08, 13:45 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud máš novější typ termostatu (a domku termostatu), může to být jen prasklá packa, která drží termostat na svém místě. Domek termotatu i víko je tam totiž z plastu a termostat už není samostatný, ale je pevnou částí víka. Takže místo plechu, který drží pružinu u klasických termostatů, je tam plast. Jak rupne, termostat se přidře a je furt pootevřený. V takovém případě doporučuju nekupovat stejné víko, ale koupit starší typ víka pro klasický termostat a k němu klasický celokovový termostat. Tam už plast nepraskne a navíc je to podstatně levnější.

Autor:  Šemik [ 24.10.08, 13:55 ]
Předmět příspěvku: 

Fatal to napsal dobře, já jen doplním ceny : termostat Wahler cca 100kč, celokovová budka asi 250kč :) A asi ještě 10kč za dvě těsnění :)

Autor:  fatal [ 24.10.08, 13:59 ]
Předmět příspěvku: 

Budka zůstane plastová, nové víko také, ale termostat bude celokovový. To jen pro upřesnění. :wink:

Autor:  OndraM [ 24.10.08, 14:03 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Fatal to napsal dobře, já jen doplním ceny : termostat Wahler cca 100kč, celokovová budka asi 250kč :) A asi ještě 10kč za dvě těsnění :)

DÍKY MOC a až se nekdy uvidíš s matthesem, povim mu, aby ti udělil osobní pochvalu :D

Autor:  slovacek.milos [ 24.10.08, 15:05 ]
Předmět příspěvku: 

na MPi je termostat trošku dražší, máš i prasklé víčko termostatu miloš

Autor:  Šemik [ 24.10.08, 15:07 ]
Předmět příspěvku: 

V čem se liší termostat BMM + karburátor / MPi?

Autor:  fatal [ 24.10.08, 15:09 ]
Předmět příspěvku: 

MPi viz můj předchozí delší příspěvek plus nedávná konverzace na ICQ. Termostat je součástí víka a drží ho tam plastové packy... :wink:

Autor:  slovacek.milos [ 24.10.08, 15:12 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
MPi viz můj předchozí delší příspěvek plus nedávná konverzace na ICQ. Termostat je součástí víka a drží ho tam plastové packy... :wink:


nemusí dělaji to i tak že v tom víku máš normální termostat zajištěný segrovkou miloš

Autor:  fatal [ 24.10.08, 15:15 ]
Předmět příspěvku: 

Tak abychom si v tom udělali pořádek, takhle zhruba vypadá ten termostat, který je součástí víka a při prasknutí toho plastu se zadře a je furt pootevřený:

Obrázek

Obrázek

A takhle to vypadá, když ten plast rupne na obou stranách:

Obrázek

Obrázek

A takto vypadá ten lepší termostat, který nepraská:

Obrázek

Něco málo je k tomu napsáno i zde:
http://autofelicia.republika.pl/termostat.html

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/