Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
O jaký výkon -> vačka 280/280 https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1396 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | jenik.cb [ 22.7.06, 20:16 ] |
Předmět příspěvku: | O jaký výkon -> vačka 280/280 |
Ahoj. Hledal jsem tu téma s vačkama, ale nenašel jsem O KOLIK SE ZVEDNE VÝKON NA 742.136 PO NANDÁNÍ VAČKY 280/280!??? Musí se to víc krmit (bohatost) ??? Vim jen, že se ventilová vůle dává tak 0,30..... |
Autor: | romanheller [ 23.7.06, 17:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: O jaký výkon -> vačka 280/280 |
jenik.cb píše: Ahoj. Hledal jsem tu téma s vačkama, ale nenašel jsem O KOLIK SE ZVEDNE VÝKON NA 742.136 PO NANDÁNÍ VAČKY 280/280!??? Musí se to víc krmit (bohatost) ??? Vim jen, že se ventilová vůle dává tak 0,30..... Zdárek.Já mám vačku 280/280.Potřebuje to vyší otáčky na volnoběh (mám 1500ot.) a motor půjde dobře do otáček.Kvůli tomu ho nemusíš víc krmit ale pokuď mu přidáš víc benzínu tak mu neuškodíš a líp to pojede.jinak si mě překvapil stou ventilovou vůlí.Já furt dávám na sací a výfuk 0,2 a už sem najezdil 50 000km a nepodpálil sem ventily tak nevím.... |
Autor: | ferrari [ 23.7.06, 20:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: O jaký výkon -> vačka 280/280 |
Vim jen, že se ventilová vůle dává tak 0,30.....[/quote] Zdárek.Já mám vačku 280/280.Potřebuje to vyší otáčky na volnoběh (mám 1500ot.) a motor půjde dobře do otáček.Kvůli tomu ho nemusíš víc krmit ale pokuď mu přidáš víc benzínu tak mu neuškodíš a líp to pojede.jinak si mě překvapil stou ventilovou vůlí.Já furt dávám na sací a výfuk 0,2 a už sem najezdil 50 000km a nepodpálil sem ventily tak nevím.... [/quote] Hm, 1500 oz/min. ...dosť veľa...asi budú problémy pri EK. Tá väčia vôľa nie je pravdepodobne z titulu "nepodpálenie" ventilov ale keď nastavíš väčšiu vôlu, tak vahadlá nedosadajú po zohriatí motora na ventil (je tam medzera cca 0,1 mm). Potom sa vahadlo hýbe (pri otáčaní vačky), zrazu dosadne na stopku ventilu a nározom vznikne taká energia, že ventil sa otvorí viac (čosi ako keď klepneš po klinci - inak by sa zahĺbil keby si naň tlačil a inak, ke´d po ňom udrieš...nie je to celkom presné ale asi toľkoto)....zlepšíš plnenie a vyplachovanie, ale časom sa ti oklepú vahadlá a motor je hlučnejší. či že keď jazdíš na 0,2mm vôlu tak je všetko OK. |
Autor: | jenik.cb [ 24.7.06, 17:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ten kluk co mi tu vačku prodával, řekl že můžu dát vůli až 0,35mm. Kluci říkají 0,25. Tak jsem dal 0,30 Hodně lidí co dělá auta mi říká, že vůle má být větší, že je tam větší teplo i tepelná roztažnost a prej těch 0,30 je dobře. Otáčky mam na 600ot/min a za tepla se to hltí... Takže je zvednu na min 1000 TAK DÍK |
Autor: | jenik.cb [ 24.7.06, 17:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo a výkon o kolik se zvednul po vačce asi teda nevíte, co!???? |
Autor: | Ondra [ 26.7.06, 20:39 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vačka přida vikon ale poznat je to pořadně až dyž upravíš i spalovaky a kanaly,je pravda že by vule mely bejt aspon 0,25!Co je poznat určitě tak to že se posune zatah motoru do vyžšich otaček a mě osobně se zvětšili maximalní otáčky na 6000 ot/min.Podle otačkoměru:-)Každopadně na konci leta hodlam motor osadit dvěma karbecama del'orto 40 a tlusčima svodama a pak se teprv ukaže co vačka umí:-) |
Autor: | jenik.cb [ 26.7.06, 21:10 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslíš jako vyleštit kanály a spalováky??? Mě ta vačka zvýšila krouťák. Motor má v celým rozsahu otáček rychlejší akceleraci a i ve 4 lidech to krásně tahá... Přemýšlím ještě stáhnout pořádně setrvák, ale nějak se mi to na předchozím motoru neosvědčilo. Šel odspoda, ale... ...uvidim |
Autor: | ferrari [ 26.7.06, 21:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
jenik.cb píše: Myslíš jako vyleštit kanály a spalováky??? Mě ta vačka zvýšila krouťák. Motor má v celým rozsahu otáček rychlejší akceleraci a i ve 4 lidech to krásně tahá... Přemýšlím ještě stáhnout pořádně setrvák, ale nějak se mi to na předchozím motoru neosvědčilo. Šel odspoda, ale... ...uvidim Ako sa ti zvýšený výkon prejavil na spotrebe? |
Autor: | jenik.cb [ 26.7.06, 21:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Spotřeba je tak max o 0,3L větší, ale řekl bych, že se skoro nezměnila |
Autor: | Ondra [ 27.7.06, 16:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
No myslim spíš upravu tvaru spalováků a zvětšeni průměru kanalů.No ja mam 280ku taky a oproti seriove se křivka max.výkonu posunula do vyšších otáček.Jo a spotřeba mi snad přide i menší motor ma větší vykon a nemusim ho tak hnat.Už se nemužu dočkat co uděla 2krat dell' orto to bude spotřeba:-) |
Autor: | Yara [ 16.8.06, 21:03 ] |
Předmět příspěvku: | |
Mam ve skudce motor z fava-hlava,setrvak.vyfuk a taky 280-tku vacku.Ohledně vůlí 0,35 ale za tepla jak na sání tak na vyfuk.Mám tam teda hliníkové tyčky ale nikdy zádnej problém.Vono taky pokud řešite motory nad 100 tis. tak to moc nema budoucnost.Opravdu se nebat zainvestovat at to má nějakej vyznam. |
Autor: | Roman [ 17.8.06, 08:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
jenik.cb píše: Myslíš jako vyleštit kanály a spalováky??? Mě ta vačka zvýšila krouťák. Motor má v celým rozsahu otáček rychlejší akceleraci a i ve 4 lidech to krásně tahá... Přemýšlím ještě stáhnout pořádně setrvák, ale nějak se mi to na předchozím motoru neosvědčilo. Šel odspoda, ale... ...uvidim tomu přece nevěříš ani ty sám, že ti jenom změna vačky zze sériového typu a ještě k tomu tato 280/280 zvedla krouťák a že má motor vyšší akceleraci - buďto nemáš 280/280 a nebo je to blbost - akcelerace pod 2500 otáček se vždy zhorší, spodek to prostě nemá nikdy, tady se krouťák spíš degraduje - to co říkáš může být pravdy, ale pouze a jenom ve vysokých otáčkách |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |