Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Uprava starsiho motoru
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=14072
Stránka 1 z 4

Autor:  Majlanky [ 16.11.08, 14:45 ]
Předmět příspěvku:  Uprava starsiho motoru

Tak jsem se pustil do myho staryho motoru. Mam par otazecek:

1. Jak poznam stav vlozek? Jako jestli jsou uplne spatny uz nebo jestli je tam muzu nechat?
2. Stejne tak pistu...
3. Jak poznat jestli neni prasklej blok nebo hlava?

Jde mi o to ze motor nez sem ho sundal tahnul docela dobre, ale ne vicku od vika ventilu se mi delala takova ta sracka a papal vodu ale jinak nic. Kdyz sem sundaval tesneni pod hlavou vypadalo dost jete a podle predchoziho majetele na ten motor dlouho nikdo nesahnul. Myslite, ze to tesneni mohlo byt pricinou? S tim motorem jsem najezdil asi +-1000km pak sel ven. Moje plany s nim jsou asi takovy ze bych vymenil pistni krouzky, odlehcil setrvak a remenici, vyvazil, hlavu stahnul 1mm, slicoval hlavu se sanim a dal 260/260 vacku. Je ale otazka jestli to delat zrovna z tohodle motoru...

Co vy na to?

PS: Co se dela vsechno za upravy kdyz se dava do favoritackyho bloku fabie klika?

Autor:  Matthes [ 16.11.08, 16:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uprava starsiho motoru

Majlanky píše:
Tak jsem se pustil do myho staryho motoru. Mam par otazecek:

1. Jak poznam stav vlozek? Jako jestli jsou uplne spatny uz nebo jestli je tam muzu nechat? Kouknes a vidis :)
2. Stejne tak pistu... Kouknes a vidis :)
3. Jak poznat jestli neni prasklej blok nebo hlava? Blok asi nepraskl, hlavu muzes dat na tlakovou zkousku nebo aspon pozri sam, pochybuju ze by byla Al. praskla :)

Jde mi o to ze motor nez sem ho sundal tahnul docela dobre, ale ne vicku od vika ventilu se mi delala takova ta sracka a papal vodu ale jinak nic. Kdyz sem sundaval tesneni pod hlavou vypadalo dost jete a podle predchoziho majetele na ten motor dlouho nikdo nesahnul. Myslite, ze to tesneni mohlo byt pricinou? S tim motorem jsem najezdil asi +-1000km pak sel ven. Moje plany s nim jsou asi takovy ze bych vymenil pistni krouzky, odlehcil setrvak a remenici, vyvazil, hlavu stahnul 1mm, slicoval hlavu se sanim a dal 260/260 vacku. Je ale otazka jestli to delat zrovna z tohodle motoru...

Co vy na to?

PS: Co se dela vsechno za upravy kdyz se dava do favoritackyho bloku fabie klika? Musis se ohoblovat vyvazovaci nalitky ramen, dira na lozisko a axial vyresit :)


Jinak klidne z tohoto motoru, stejne skoro vse menis :)

Autor:  Majlanky [ 16.11.08, 17:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Uprava starsiho motoru

Matthes píše:
Jinak klidne z tohoto motoru, stejne skoro vse menis :)


No a jako ja tam koukam a stejne vim houno jestli je to dobry nebo ne :lol: ... Bych potreboval vedet jak se to jako pozna kdyz na to koukam... Ma to cenu premerovat suplerou treba nebo tak?

Autor:  Jarda S. [ 16.11.08, 17:51 ]
Předmět příspěvku: 

vložky poznáš jednoduše přejed po ní nehtem a asi půl centimetru od shory nesmí bejt cítit schod :wink:

Autor:  kwiko [ 16.11.08, 17:54 ]
Předmět příspěvku: 

http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=444
Snad ta nieco napadne :D

Piesty s valcami sa zvacsa menia spolocne, takze hladaj ryhy na stenach valcov, malo by byt vidiet aj honovanie. Ak to vyzra vporiaddku, mozes preventivne vymenit piestne kruzky (ak si na to trufnes).

Autor:  Matthes [ 16.11.08, 18:44 ]
Předmět příspěvku: 

kwiko píše:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=444
Snad ta nieco napadne :D


Tento clanek mu je k prdu :)

Autor:  kwiko [ 16.11.08, 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
kwiko píše:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=444
Snad ta nieco napadne :D


Tento clanek mu je k prdu :)


Mne postacil, aby som rozpoznal kedy a ako mam hladat vole na klukovke a ojniciach, cerpadle. Skrabance su snad jasne, poznamky na adresu vloziek valcov uz ma. Ostava len spomenut, ze ventily by nemali prepustat po zaliati bezinom po urcitu dobu (tusim to bolo 5 minut). Ale ja to robim porovnavanim medzi sebou. Guferka u 120 tusim original nehrozia. A to je cela veda okolo :lol:

Autor:  Majlanky [ 16.11.08, 21:46 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
vložky poznáš jednoduše přejed po ní nehtem a asi půl centimetru od shory nesmí bejt cítit schod :wink:


No neco takovyho sem slyset. A kdyz teda nebude tak je to v pohode jo? Jak sou kompatibilni vlozky z fabie s blokem favoritu a jak jsou kompatibilni fabie pisty s klikovkou favorit?

Autor:  Matthes [ 16.11.08, 21:54 ]
Předmět příspěvku: 

Majlanky píše:
Jak sou kompatibilni vlozky z fabie s blokem favoritu a jak jsou kompatibilni fabie pisty s klikovkou favorit?


Dobre, spatne :)

Autor:  trady [ 16.11.08, 22:16 ]
Předmět příspěvku: 

Jak zjistit ze jsou spatne? Jednoduse... Pist zmeris nad cepem mikrometrem (spodek pistu je ta cast s rovnym dnem :-D) A vložku dutinomerem ;-) jak jednoduche...

Autor:  Jarda S. [ 16.11.08, 22:18 ]
Předmět příspěvku: 

a kdo má běžně doma mikrometr a dutinovej úchylkoměr ? 8)

Autor:  Matthes [ 16.11.08, 22:28 ]
Předmět příspěvku: 

Ja to kontroloval pohledem. Oko neni pyca, oko vidi. Nestavime zde motory urcene na jeden zavodni vikend :)

Autor:  Majlanky [ 17.11.08, 01:33 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Majlanky píše:
Jak sou kompatibilni vlozky z fabie s blokem favoritu a jak jsou kompatibilni fabie pisty s klikovkou favorit?


Dobre, spatne :)


Takze vlozky do bloku sednou. Fabie ma jiny vrtani nebo ne? Na cem nabere ten obsah 1.4? Takze kdyz chci pisty z fabie tak musim predelat klikovku z fabie?

Autor:  Jarda S. [ 17.11.08, 08:14 ]
Předmět příspěvku: 

větším zdvihem vrtání má stejný :wink:

Autor:  Majlanky [ 17.11.08, 10:34 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
větším zdvihem vrtání má stejný :wink:


To sem si myslel. No a to jakoby pak ten pist nevycnima z vlozky ven? To se asi prave musi upravit ulozeni aby to sedelo co?

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/