Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

blbý dotazy
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=14182
Stránka 1 z 3

Autor:  Jim [ 22.11.08, 21:12 ]
Předmět příspěvku:  blbý dotazy

sorry omlouvám se za tupé dotazy ale doted jsem jezdil na nafte a ted se mi konečně splnil sen-rapid 130 85'

1/co do toho lít za béno? pokud aditivum jakou značku
2/co se do toho leje za olej-lepší asi nemám riskovat že aby mi to neteklo všude kolem
3/vím co udělat s novým autem po koupi ale tady netuším

omlouvám se za blbé dotazy,ale měly jsme doma max fávo a to mi bylo 12

díky všem

Autor:  Šemik [ 22.11.08, 21:29 ]
Předmět příspěvku: 

1) N95 + aditiva, výhodné je je koupit třeba na OMV, tam jsou docela za pakatel.
2) Olej dávej M7ADSIII, přijdou tam 4litry
3) Původní majitel musí auto dát do polopřevodu, tedy na jeho DI jej přehlásí na tebe, dá ti velký TP a zruší si pojistku. Tím to pro něj hasne. Ty si nyní bezodkladně zařídíš nové povinné ručení, zajedeš na evidenční kontrolu vozidla (každá STK to dělá), a pak si s velkým TP, kupní smlovou, pojistkou a papírkem o evidenční kontrole zajdeš na svůjDI kde to přehlásíš :)

Autor:  michalkatka [ 22.11.08, 21:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: blbý dotazy

SEATJim píše:
sorry omlouvám se za tupé dotazy ale doted jsem jezdil na nafte a ted se mi konečně splnil sen-rapid 130 85'

1/co do toho lít za béno? pokud aditivum jakou značku
2/co se do toho leje za olej-lepší asi nemám riskovat že aby mi to neteklo všude kolem
3/vím co udělat s novým autem po koupi ale tady netuším

omlouvám se za blbé dotazy,ale měly jsme doma max fávo a to mi bylo 12

díky všem


podľa všetkého ešte nemáš hlavu na bezolovo, takže aditivovaný benzín, minimálne 91okt, optymál 95...

pozri na číslo na bloku ak máš za hviezdičkou "8" tak môžeš použiť aj bezolovo...

Autor:  Jim [ 22.11.08, 21:33 ]
Předmět příspěvku: 

jo formality znám ale díky koukal jsem ted do literatur a bez přisad je jen s 8-kanalovou hlavou ze?

mě šlo o kontroly, výměny... jakože klasika-rozvody, oleje(i prev) svíčky???

je tam 31 tis km, doufám 131 tis km

Autor:  Šemik [ 22.11.08, 21:44 ]
Předmět příspěvku: 

SEATJim píše:
jo formality znám ale díky koukal jsem ted do literatur a bez přisad je jen s 8-kanalovou hlavou ze?

mě šlo o kontroly, výměny... jakože klasika-rozvody, oleje(i prev) svíčky???

je tam 31 tis km, doufám 131 tis km


Olej tak 7-10 000km, podle toho kde se jezdí. Pokud hlavně po městě, tak spíš těch 7000km :) Svíčky můžeš měnit třeba s každým olejem nebo třeba jednou za 50 000km, záleží na značce a stavu motoru (130 je hajzl, může se jeden den tvářit jako nový motor a druhý den je totálně KO).

Rozvody uslyšíš, kdy bude rámus je vhodné je vyměnit.

Bez přísad i 5ti kanály, pokud mají tvrzená sedla ventilů.

Autor:  Jim [ 22.11.08, 21:47 ]
Předmět příspěvku: 

jak poznám ty tvrzená sedla(zvenku :D )

a olej určo tenhle
http://www.nova-cs.cz/cs/eshop/?lsn=10& ... &shpid=183

Citace:
vysoce přeplňované naftové motory s nejvyšším tepelným zatížením:

Autor:  michalkatka [ 22.11.08, 21:47 ]
Předmět příspěvku: 

SEATJim píše:
jo formality znám ale díky koukal jsem ted do literatur a bez přisad je jen s 8-kanalovou hlavou ze?

mě šlo o kontroly, výměny... jakože klasika-rozvody, oleje(i prev) svíčky???

je tam 31 tis km, doufám 131 tis km


ale zopár vývozných 130 bolo s "tvrdenými" sedlami určenými na bezolovo, ale je to klasický 5kanál...

kontroly vždy počas jazdy, ale všeobecne pred zimou pozrieť vodu, brzdy, manžety, prachovky... olej podľa kvality 10-15tis, najlepšie ten čo tam bol doteraz, ale inak ti poradím superturbo, alebo Turbo Plus alebo akýkoľvek 15W40 ADS3, alebo 4, sviečky? poradím NGK, ale poslúžia aj Brisky, Denso... na nete je veľa tabuliek ktoré typy sa hodia...

rozvody podľa ucha počuješ... ak chceš zistiť stav motora tak si daj zmeraťť tlaky....

Autor:  Jim [ 22.11.08, 21:49 ]
Předmět příspěvku: 

znovu pánové připomínám že doted jezdím naftu podle zvuku poznám akorát prdlej výfuk :D :oops:

Autor:  michalkatka [ 22.11.08, 21:51 ]
Předmět příspěvku: 

SEATJim píše:
jak poznám ty tvrzená sedla(zvenku :D )

a olej určo tenhle
http://www.nova-cs.cz/cs/eshop/?lsn=10& ... &shpid=183

Citace:
vysoce přeplňované naftové motory s nejvyšším tepelným zatížením:


zvonku tie sedlá nepoznáš, ale ak je to od výroby hľadaj na typovom čísle "8" za hviezdičkou...

niekde som tu aj dal odkaz zo servisnej dokumentácie..

Autor:  Jim [ 22.11.08, 21:57 ]
Předmět příspěvku: 

jj má stahlé ledacos, ale jak pisu v garazi autí je zatím u puvodního majitele, čekám na přehlášku a za týden pro něj jedu, bude u rodiču v pv v brně jsem rád že najdu platz pro svoje

Autor:  Šemik [ 22.11.08, 22:04 ]
Předmět příspěvku: 

SEATJim píše:
znovu pánové připomínám že doted jezdím naftu podle zvuku poznám akorát prdlej výfuk :D :oops:


Na volnoběh poslouchej motor, když uslyšíš takové chrastění řetězu, je vhodné rozvody vyměnit :)

Autor:  gokralik [ 22.11.08, 22:19 ]
Předmět příspěvku: 

Ten zvuk chrastění musíš bezpečně znát ze všech Favoritů a Felicií.

Autor:  Jim [ 22.11.08, 22:22 ]
Předmět příspěvku: 

jo ještě zimu jezdit nebudu musí se něco dělat s nádrží?uplne naplnit? aditivum? je předpokládám plechová

Autor:  ventYl [ 22.11.08, 23:15 ]
Předmět příspěvku: 

chces zakonzervovat nadrz na zimu? nalej do nej flasticku velfobinu, pripadne ak jazdit nebudes, tak len tolko, kolko tam bude na mnozstvo benzinu, ktore tam mas (staci cca). velfobin vytaha z benzinu vodu.

ak budes motor na zimu odstavovat, odporuca sa vykrutit sviecky, velkym klucom za maticu na klukovke (orech cislo 30) otocit kluku tak, aby si mal rysku na 0. cez dieru pre sviecku zistit, ci mas dole 1. a 4. alebo 2. a 3. valec a do tych, co su dole, nastreknut trocha oleja (pokym nezacne unikat). potom kluku pretocit o 180 stupnov a nastreknut olej do druheho paru. na karburatore je jeden kablik (u rapidu 130 s originalnym karbom je na spodnej prirube karburatora smerujuc k pravemu zadnemu svetlometu). ten vytiahni (je to odpojovac volnobehu, bez neho do volnobezneho systemu netece benzin). diery po svieckach mozes zapchat nejakym neplznucim hadrom. nasledne bez stlacania plynu pretoc motor. netreba sa ho snazit nastartovat, len nim par krat otocit. to premaze cely spalovaci priestor. zvysny vychrstly olej otries, dieru v spalovaku je vhodne "zapchat" nejakou starsou svieckou, na ktoru sa nejazdi.

po zime potom motor staci trocha pretocit, on zadymi, trocha zachrochta a naskoci (samozrejme nezabudnut zapojit kablik na karburatore).

Autor:  ferrari [ 23.11.08, 10:33 ]
Předmět příspěvku: 

A to nemáte v ČR benzíny s náhradou olova priamo zo stojanu? My tu v Sr áno...inak, musí používať 95ku a s prísadou s náhradou olova...

Olej - hm, ja by som odporúčal 15W-40 s API min SJ (lepšie SL) od nejakého známejšieho výrobcu (Mogul, Paramo, Madit)...do Hekry by som radšej nešiel...majú podozrivo hnedé oleje a to sa bojím, že používajú veľa recyklovaného oleja...

Sviečky - použi Brisky, stoja sada 200 Skk a pri slušnom motore vydržia tak 20 000 km.

A rozvody - no, to musí posúdiť niekto, kto ten zvuk pozná...isto nájdeš v svojom okolí niekoho takého...

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/