Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Favorit karbec->BMM
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=14261
Stránka 1 z 2

Autor:  PJDefort [ 26.11.08, 18:04 ]
Předmět příspěvku:  Favorit karbec->BMM

nějak tak z nudy sem začal přemejšlet o týhle úpravě..neptejte se na důvody, ani mi neřikejte klady/zápory..tak nějak tu problematiku vím..s karbem sem spokojenej, ale přecejen mám radši stříkačky..všichni kamarádi okolo to maj a líbí se mi to celkově víc..takže bych to chtěl příští rok asi předělat..s fáčkem se ještě jen ta nerozloučim a legislativu/legálnost mi tu taky nevysvětlujte..věc se má takhle: chci stávající motor předělat na vstřikování, tzn. nechci měnit motor ale jen součásti..potřeboval bych vědět, co všecko pro to udělat aby to šlapalo, případně doplňte seznam součástí co je potřeba..takže určitě budu potřebovat následující

-motorovou kabeláž/elektroinstalaci
-sání+vstřikovač+airbox+ECU+nádobku s aktivním uhlím+zapalovací trafo+rozdělovač (zřejmě i plynový lanko)
-setrvačník+snímač otáček
-první díl výfuku+lambdu
-trubku chladící kapaliny bez vývodu na vyhřívání sytiče

a teď, je nutný použít elektrický čerpadlo nebo to to mechanický utáhne? pokud je nutný elektrický, zřejmě se musí vyměnit i s celou nádrží včetně palivovýho vedení že?..potom katalyzátor, ten asi neni vůbec nutnej ne? lambda je před nim, takže by to bylo pro výkon/spotřebu spíš dobře než špatně ne?..pak sou tu maličkosti jako hliníkový tyčky na sání, otáčkoměr pro BMM, svíčky+kabely..jestli sem na něco zapoměl tak doplňte a případně mi pomožte v týhle problematice :-)

Autor:  Šemik [ 26.11.08, 18:08 ]
Předmět příspěvku: 

Mechnické čerpadlo je nepoužitelné, pro vstřikování je třeba tlak který není schopno vytvořit. Pokud vím, tak BMM má čerpadlo jako součást plováku přímo v nádrži.

Autor:  Kachnis [ 26.11.08, 18:16 ]
Předmět příspěvku: 

ja bych katalizator teda dal protoze tam proste patri...

Autor:  PJDefort [ 26.11.08, 18:24 ]
Předmět příspěvku: 

tak to s tim elektrickym čerpadlem sem počítal, že to bude asi nutný no, to že má BMM čerpadlo v nádrži je mi taky známo, proto sem mluvil o tý výměně nádrže, protože sem někde čet, že tam je jinej průměr v tý díře..jinak ten kat..joo sice tam patří, ale abych někde kupoval nějakej jetej za litr jen kvůli životnímu prostředí..kdyby byl za pár peněz tak no problem..proto se ptám jesi tam je vyloženě nutnej a čemu by vadilo kdyby tam nebyl (krom toho životního prostředí :-) )

Autor:  kwiko [ 26.11.08, 18:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Favorit karbec->BMM

Vies co potrbujes. Nadrz by si mal menit.
Kat davat nemusis, ale mozes. Jeden konik sa sice pojde past, ale nebude za autom citit vajcovku.
Ja som BMM zakamufloval do ecotronika, ktoreho v papieroch ani nemam, ale zatial som sa vzdy dohodol :lol:

Autor:  Kristensen [ 26.11.08, 18:58 ]
Předmět příspěvku: 

Nádrž můžeš nechat potřebuješ jen čerpadlo a to seženeš dneska pomalu kdekoliv jaký koliv a hojně se používá a felda na to jede v poho.

Ve svaku od BMM ti dozadu vede k čerpadlu čtyřkabelovej svazek, na konci je konektor v kterým jsou dva menší konektory a dva větší, stačí si z tohodle svazku vymotat celý ty dva kabely s většíma konektorama a natáhnout si je kamkoliv ty budeš potřebovat, tam kde si umístíš čerpadlo, tyhle venkovní čerpadla maj jen + a - a vstup a výstup, ostatní ti zůstane v pojistkovej skříňce takže když zapneš klíček tak se ti na cca 5 vteřin spustí pak se vypne a jak nastartuješ tak se spustí a běží pořád, stejně tak jako to v nádrži, a myslím si že tě to možná vyjde levnějc než právě celá ta nádrž a čerpadlo a předělávání, UNI čerpadla se daj koupit kolem 3000,- potřebuješ s tlakem do cca 3,5 bar, jinak na vrakecu většinou tak za 1000,-

Autor:  Nepér [ 26.11.08, 19:00 ]
Předmět příspěvku: 

A já bych se na to vybodnul, to nerozchodíš, radši kup jiný auto :P

Autor:  PJDefort [ 26.11.08, 19:04 ]
Předmět příspěvku: 

Nepér píše:
A já bych se na to vybodnul, to nerozchodíš, radši kup jiný auto :P


Kdybych chtěl jiný auto, tak si v životě nekoupim fáčko :P Dokud to jezdí tak se toho nezbavim, jen mě strašně štve ta spotřeba, prostě furt tam bude někde něco v nepořádku, povyměňoval sem snad všecko co by na to mohlo mít vliv krom karbecu...a asi mě popadá záchvat úzkosti z toho, jak přijede jeden kámoš s BMMkem, kterej mě sice nepředjede, zato ten jeho motor neni slyšet a vezme si o 3 litry na sto míň jak to moje když to neženu, taky se mi líbí jak šlápnu na spojku a naskočí to hezky na klidnejch 850 a ne na sytič atd..achjo..proto přemejšlim nad timhle..jedinej problém pro mě by byl v tom setrvačníku, to bych sám nezvlád..jinak takový věci jako elektrika a přehození sání sou prkotinky..

Autor:  Neex [ 26.11.08, 19:10 ]
Předmět příspěvku: 

To chceš předělat jen na 135B? To je docela krok vzad co se dynamiky týká oproti karburátoru... Nikde tam nevidím výměnu hlavy, vačky a pístů které jsou potřeba pro 136B. Pokud z toho chceš udělat ještě větší lemru tak ať je po tvém... mě osobně to připadá jako kravina nehledě na problémy s tím spojené.

Autor:  PJDefort [ 26.11.08, 19:14 ]
Předmět příspěvku: 

mě nejde vůbec o výkon..a co se dynamiky týká..už sem se povozil v pár 40kW BMMkách a neni to špatná jízda..kdybych chtěl závodit, nekoupim si fáčko..můj cíl je nemít spotřebu jak kráva a jet s šeptajícím motorem..což stříkačka splňuje..stejně z toho nakonec nic nebude :(

Autor:  Vít [ 26.11.08, 19:16 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jestli se ti líbí 40kW BMM, tak máš stávající motor v bordelu, což by ti měl někdo, kdo to umí, dát do pořádku.

Autor:  kwiko [ 26.11.08, 19:17 ]
Předmět příspěvku: 

pjdefort píše:
mě nejde vůbec o výkon..a co se dynamiky týká..už sem se povozil v pár 40kW BMMkách a neni to špatná jízda..kdybych chtěl závodit, nekoupim si fáčko..můj cíl je nemít spotřebu jak kráva a jet s šeptajícím motorem..což stříkačka splňuje..stejně z toho nakonec nic nebude :(

Mohol by si zacat od konca tyckami a rozvodom. :wink:
Moje facko s 2 E-E bolo tichsie ako felicie s Mpi 8)

Autor:  Neex [ 26.11.08, 19:19 ]
Předmět příspěvku: 

Když na tom trváš tak si do toho jdi... Jakou že máš spotřebu? Já jezdím s karbem v průměru za 6,5 - 7 litrů což mi přijde na kombinovanou solidní vzhledem k tomu že je to 135 s kratším stálým převodem (vím že ti ze 136 a delším převodem jezdí ještě za míň). A co vím já tak BMM 40 kW nejede zdaleka jako 43 kW karb.

Autor:  trady [ 26.11.08, 19:23 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud chces neco takovyho delat jen kvuli spotrebe tak existuje i jina moznost... Co se tyce hlucnosti tak poradne posteluj vuli na ventilech a vymen rozvody... hluk klesne a karbec se da upravit aby zral mene.. Sice na ukor vykonu ale jak pises ten neresis. Staci pomenit stavajici trysky 1. a 2. stupne za trysky s mensim prurezem a melo by to fungovat. Akorat uz to nebude takovy ostry jako to je ted ale spotreba by klesla

Autor:  PJDefort [ 26.11.08, 19:25 ]
Předmět příspěvku: 

kwiko píše:
Mohol by si zacat od konca tyckami a rozvodom. :wink:
Moje facko s 2 E-E bolo tichsie ako felicie s Mpi 8)


s těma tyčkama sem si to taky rozmyslel, když sem čet že na 135 pak nedotočim ty vůle, leda si vyndat z nějakýho fáčka jetý a nekupovat nový..na rozvody se chystám taky po novym roce..páč to bude v servise pálka jak kráva a doma bych to nedal a už vůbec tu neni nikdo, kdo tomu rozumí nebo nikoho takovýho neznám..jako je mi jasný, že pokud by se udělalo tohle+karbec třeba ke Kratochvílovi tak by to bylo asi dobrý ale Kratochvíl je zas daleko atd atd...

Vít píše:
Tak jestli se ti líbí 40kW BMM, tak máš stávající motor v bordelu, což by ti měl někdo, kdo to umí, dát do pořádku.


odpověď je vejš..sme holt blbej kraj, všecko musim sám...jinak jediný co mě na motoru štve je spotřeba, chytá hned a táhne skvěle (v porovnání právě s tim BMM ale to bych oželel) ale za jakou cenu..

Neex píše:
Jakou že máš spotřebu? Já jezdím s karbem v průměru za 6,5 - 7 litrů


no u mě to je nekonečněj příběh..ať dělám co dělám ať vyměnim co chci, tak je to furt krásnejch 10L/100km a to můžu hnát přes 4000 s plnym plynem nebo řadit max na 3000 a plyn max do 1/2...a je uplně jedno jesi jedu ve městě nebo mimo..nevim už..snad repase toho karbece jedině, protože všecky filtry měněný, ventily seřizovaný, rozdělovač novej originál (předstih 4 stupně), svíce nový, volnoběh drží suprově, necuká to v žádnym režimu a krásně de za plynem...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/