Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

1,6MPI a kolísání otáček a zhasínání motoru
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=14270
Stránka 1 z 2

Autor:  xstanda [ 27.11.08, 11:19 ]
Předmět příspěvku:  1,6MPI a kolísání otáček a zhasínání motoru

Zdravím vás,

mám takový problémek s motorem 1,6 MPI 55kW série ALM v Cordobě.... Motor má na volnoběh nerovnoměrné otáčky, "houpe". Při jízdě na nízké otáčky pocukává. Když brzdím motorem na nějakých 1200 ot, pak vyšlápnu spojku a pustím plynový pedál, tak otáčky spadnou na 500, až tam se to vzpamatuje a vyleze na normál. Dost často to ale zahapruje a motor třeba při dojezdu na křižovatku zhasne. Pokud zmáčknu plyn jen minimálně otáčky mají snahu spadnout na těch 500 a motor zhasíná. Mám to předělané na LPG a tam se do projevuje ještě výrazněji.
V servisu LPG mi říkali, že 1,6 ky ve feldách a oktávkách mají s volnoběhem problémy, většinou však spíš zůstávají vise vejš. Řeší to přidáním stabilizátoru otáček za cca 1800,-.

Máte pls někdo s tímto problémem zkušenosti...

Díky.

Autor:  Kristensen [ 27.11.08, 12:21 ]
Předmět příspěvku: 

změř tlak paliva a zkontroluj regulátor tlaku na vstřikovací liště, tady je příspěvek ode mě ohledně chcípání a houpání 1,6

http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... 6&start=30

Autor:  xstanda [ 27.11.08, 12:33 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
změř tlak paliva a zkontroluj regulátor tlaku na vstřikovací liště, tady je příspěvek ode mě ohledně chcípání a houpání 1,6

http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... 6&start=30




Na plyn to ale dělá taky, jen víc... .LPG má pro každý válec vlasní vstřikovač (SGI).

Autor:  superflo [ 27.11.08, 13:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6MPI a kolísání otáček a zhasínání motoru

xstanda píše:
Zdravím vás,

mám takový problémek s motorem 1,6 MPI 55kW série ALM v Cordobě.... Motor má na volnoběh nerovnoměrné otáčky, "houpe". Při jízdě na nízké otáčky pocukává. Když brzdím motorem na nějakých 1200 ot, pak vyšlápnu spojku a pustím plynový pedál, tak otáčky spadnou na 500, až tam se to vzpamatuje a vyleze na normál. Dost často to ale zahapruje a motor třeba při dojezdu na křižovatku zhasne. Pokud zmáčknu plyn jen minimálně otáčky mají snahu spadnout na těch 500 a motor zhasíná. Mám to předělané na LPG a tam se do projevuje ještě výrazněji.
V servisu LPG mi říkali, že 1,6 ky ve feldách a oktávkách mají s volnoběhem problémy, většinou však spíš zůstávají vise vejš. Řeší to přidáním stabilizátoru otáček za cca 1800,-.

Máte pls někdo s tímto problémem zkušenosti...

Díky.


vycistit klapku, zakladne nastavenie vymazanie adaptacnych hodnot....
ak je klapka cista, kontrola, listy, cerpadla, sviecky, rozdelovac, VN kabely, alebo pomaly ale isto doziva zapalovacie trafo.. to ma za nasledok niekedy tiez problemy s volnobehom...

Autor:  Tunningkiller [ 27.11.08, 16:58 ]
Předmět příspěvku: 

Vycisteni absolutne nepomuze vyzkouseno stryc ma ten stejny problem ,,provedli sme zakladni nastaveni,,stejne tak sme ji vycistili ale nefunguje jediny nouzovy reseni je odpojit hadici co vede z odlucovace oleje do sani (uz se nebude zasirat klapka) a jak je privod z nadrzky z aktivnim uhlim takova tenoucka hadicka tak tu nacpat misto tej tlustej hadice a skrtici klapka fakcenkuje bezproblemu,,ale vazne nouzove reseni stryc ma uz ted novou klapku funguje mu to bezvadne a misto hadice co je na vydechu z motoru(odlucovace oleje) jsme dali oddechovej filtr a do vstupu do sani sme zadelali korkem,,funguje bezvadne a uz se nezasira skrtici klapka,,jinak ji chce semtam necim prostriknout predpokladam ze tema sajrajtama ktery jdou z odlucovace oleje byla mazana ,,,strejcek uz takhle jezdi pul roku spokojenej jak zelva a skrtici klapka je cistsi nez detska prdelka:)

Autor:  Vlastik [ 28.11.08, 12:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: 1,6MPI a kolísání otáček a zhasínání motoru

xstanda píše:
Zdravím vás,

mám takový problémek s motorem 1,6 MPI 55kW série ALM v Cordobě.... Motor má na volnoběh nerovnoměrné otáčky, "houpe". Při jízdě na nízké otáčky pocukává. Když brzdím motorem na nějakých 1200 ot, pak vyšlápnu spojku a pustím plynový pedál, tak otáčky spadnou na 500, až tam se to vzpamatuje a vyleze na normál. Dost často to ale zahapruje a motor třeba při dojezdu na křižovatku zhasne. Pokud zmáčknu plyn jen minimálně otáčky mají snahu spadnout na těch 500 a motor zhasíná. Mám to předělané na LPG a tam se do projevuje ještě výrazněji.
V servisu LPG mi říkali, že 1,6 ky ve feldách a oktávkách mají s volnoběhem problémy, většinou však spíš zůstávají vise vejš. Řeší to přidáním stabilizátoru otáček za cca 1800,-.

Máte pls někdo s tímto problémem zkušenosti...

Díky.


Zdravim
Stejné problémy mám též a vyzkoušel jsem skoro vše...přes výměnu škrtící klapky, VAG, výměnu svíček, VN kabelů, palce rozdělovače, výměny teplotního čidla. Stále bez úspěchu. Někdy motor nezazlobí celý týden, jindy 5x za den.
Vlastik

Autor:  Kristensen [ 28.11.08, 13:34 ]
Předmět příspěvku: 

ještě na těhle 1,6kách dokáže takhle zlobit snímač otáček v rozdělovači ale jakmile to auto díky němu zdechne samovolně tak tam je hned chyba (i když třeba hned na to jde normálně nastartovat) takže bych to viděl spíš na ten regulátor tlaku paliva. Stačí z něj vytrhnout tu podtlakovou hadrovou hadičku a jak z toho nátrubku na regulátoru kápne benzín tak je špatnej

Autor:  Tunningkiller [ 28.11.08, 13:57 ]
Předmět příspěvku: 

Ja bych to videl na druhou dobrou felinu a prehazovat soucastky:) nebo si to nechat opravit ve skodovce:) hodne stesti pak napis jak si to vyresil ale ja si myslim ze je to ta klapka:)

Autor:  Kristensen [ 28.11.08, 14:17 ]
Předmět příspěvku: 

Tunningkiller píše:
Ja bych to videl na druhou dobrou felinu a prehazovat soucastky:) nebo si to nechat opravit ve skodovce:) hodne stesti pak napis jak si to vyresil ale ja si myslim ze je to ta klapka:)


na tý klapce stačí oddělat deklik kompletně to tam celý vymáchat ve spreji na elektronický součástky a kontakty, vyfoukat a něčím slabounce potřít dráhy obou potenciometrů (jsou na to taky nějaký spreje a tekutiny) já na to používám klasickou leštěnku na nábytek Diavu a maká to, zlatý svatý, to mě poradil jeden elektrikář důchodce že tím se potíraly běžce na klasických rádiích na zesílení a zeslabení zvuku, že pak při pohybu čudlem přestaly chrčet repráky.

někdy se taky stane že to po tomhle zezačátku blbne ale stačej dva tři dny nebo cca 20-30km jízdy a je to OK, důležitý je aby se podařilo přizpůsobení a základní nastavení, někdy se to podaří nastavit třeba až napotřetí

Autor:  Tunningkiller [ 28.11.08, 19:44 ]
Předmět příspěvku: 

Kristensen píše:
Tunningkiller píše:
Ja bych to videl na druhou dobrou felinu a prehazovat soucastky:) nebo si to nechat opravit ve skodovce:) hodne stesti pak napis jak si to vyresil ale ja si myslim ze je to ta klapka:)


na tý klapce stačí oddělat deklik kompletně to tam celý vymáchat ve spreji na elektronický součástky a kontakty, vyfoukat a něčím slabounce potřít dráhy obou potenciometrů (jsou na to taky nějaký spreje a tekutiny) já na to používám klasickou leštěnku na nábytek Diavu a maká to, zlatý svatý, to mě poradil jeden elektrikář důchodce že tím se potíraly běžce na klasických rádiích na zesílení a zeslabení zvuku, že pak při pohybu čudlem přestaly chrčet repráky.

někdy se taky stane že to po tomhle zezačátku blbne ale stačej dva tři dny nebo cca 20-30km jízdy a je to OK, důležitý je aby se podařilo přizpůsobení a základní nastavení, někdy se to podaří nastavit třeba až napotřetí


Hej chlape tak to schvalne skusim u tej mej klapky to uz taky zacina ,,mel sem to rozdelany a kdyz sem zjistil ze stim nadelam prdlacky zadelal sem to a neresil sem to:)

Autor:  slovacek.milos [ 29.11.08, 08:46 ]
Předmět příspěvku: 

já bych to dal na vag, blok měřených hodnot a mrkl na kyslíkovou sondu jestli tam náhodou není hodnota jedna a mrtvo, nebo hodnota mimo toleranci 0.97-1.03

průvodní znak vadné sondy je problém s volnoběhemem a cukání


taky se podívej na gumové těsnění mezi karbecem a sáním rádo praskne a přisává vzduch, poznáš že se filtrbox víc hýbe já ho dal i natvrdo a v pohodě miloš

Autor:  Jura [ 29.11.08, 09:46 ]
Předmět příspěvku: 

Mě to dělá taky, ale jen za teplého motoru....když otočím kíčkem a hned nastartuju, tak to kolísá, ale jak zapnu zapalování a nechám tam v té poloze klíček cca 20-30s, tak nastartuje a nic nekolísá

Autor:  slovacek.milos [ 29.11.08, 11:53 ]
Předmět příspěvku: 

Jura píše:
Mě to dělá taky, ale jen za teplého motoru....když otočím kíčkem a hned nastartuju, tak to kolísá, ale jak zapnu zapalování a nechám tam v té poloze klíček cca 20-30s, tak nastartuje a nic nekolísá


můj mladý už stím přišel taky :evil: , že by syndrom zimy :?: jsem si vzpoměl někdo mi říkal :sick: nebo jsem četl 8) že tu klapku ukostřil :shock: a má klid tak to někdo zkuste :roll: , podle mě hovadina, ale v opravárenství tam je možné naprosto všechno :D miloš

Autor:  Kristensen [ 29.11.08, 11:54 ]
Předmět příspěvku: 

Jura píše:
Mě to dělá taky, ale jen za teplého motoru....když otočím kíčkem a hned nastartuju, tak to kolísá, ale jak zapnu zapalování a nechám tam v té poloze klíček cca 20-30s, tak nastartuje a nic nekolísá


No jo tak musíš otevřít kapotu a když zapneš klíček tak poslouchat jestli tam něco jen slabě začne vrčet a nebo jestli do toho i jednou razantně cvakne, pokud to druhý tak se ti pořád nastavuje klapka, proto když nastartuješ hned tak nestihne, to nastavení trvá většinou 10-15 vteřin a dělá to právě proto že se nedostává nějakýho signálu. Jde totiž o to že pokud je dráha potenciometru suchá tak si to špatně načítá hodnoty o poloze prostě to jako by škrábe po dráze a blbne.

Autor:  Kristensen [ 29.11.08, 11:55 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
Jura píše:
Mě to dělá taky, ale jen za teplého motoru....když otočím kíčkem a hned nastartuju, tak to kolísá, ale jak zapnu zapalování a nechám tam v té poloze klíček cca 20-30s, tak nastartuje a nic nekolísá


můj mladý už stím přišel taky :evil: , že by syndrom zimy :?: jsem si vzpoměl někdo mi říkal :sick: nebo jsem četl 8) že tu klapku ukostřil :shock: a má klid tak to někdo zkuste :roll: , podle mě hovadina, ale v opravárenství tam je možné naprosto všechno :D miloš


ta klapka je ukostřená ze svazku už sama, přece pod jedním šroubkem co ji drží je kostra

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/