Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
klesajúce otáčky voľnobehu po zahriatí motora https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=14374 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | suchohrib [ 3.12.08, 09:05 ] |
Předmět příspěvku: | klesajúce otáčky voľnobehu po zahriatí motora |
Zdravím vás páni poradcovia, obraciam sa na vás s prosbou o pomoc, lebo už som z toho fakt osol. Cca 2 týždne dozadu mi začali otáčky voľnobehu po zahriatí motora blbnúť - klesnú po vyšliapnutí spojky (alebo keď stojím na križovatke) aj na 300-400 a párkrát sa mi stalo, že mi motor aj zdochol . Otriasa sa pritom celé auto. Pritom keď je motor studený, ide to úplne v pohode, síce sú nižšie ako tých 2000, ale ide to. Ale aj pri studenom motore pri aktivácii sýtiča sú nižšie ako boli. Robí mi to aj na benzíne aj na plyne - už z toho fakt šediviem . Auto je Favorit, rok výroby 1993, karburátor, LPG oficiálne. Dovtedy to nerobilo, je to len cca tie dva týžne dozadu, nič som s autom nerobil. Môže to robiť predstih? Lebo sa mi zdá, ako keby auto občas strelilo do výfuku - ale iba keď je motor studený. Aleo sviečky - mám NGK, odtrh som znižoval na cca 0,6 mm kôli plynu. Vopreď veľmi pekne ďakujem za každú radu |
Autor: | fatal [ 3.12.08, 10:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Předstih zkontroluj, mohlo by to být tím. |
Autor: | suchohrib [ 3.12.08, 10:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: Předstih zkontroluj, mohlo by to být tím. Ďakujem za odpoveď fatal, ale prečo to potom ide relatívne rozumne keď je motor studený? Neblblo by to aj vtedy? Lebo keď pridám plyn, tak to ide ako predtým - blbne len ten voľnobeh... Nemôže byť nejako pokazený akcelerátor, sýtič alebo čo ja viem čo ? A nevymedzuje sa voľnobeh aj tou stupňovitou vačkou - ona má na hornom konci taký kolík ktorý (podľa mňa) aretuje otvorenie škrtiacej klapky pri pustenom pedále akcelerátora - opravte ma ak sa mýlim |
Autor: | fatal [ 3.12.08, 10:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
suchohrib píše: ...prečo to potom ide relatívne rozumne keď je motor studený? Když je motor studený, je sytější směs, v důsledku to může jet relativně rozumně. V každém případě kontrolou předstihu nic nezkazíš. Pokud by byl špatně nastaven sytič, očekával bych problémy jen při studeném motoru. Leda kdyby sytič nepřestával po zahřátí systit... Počkej si ještě na odpovědi zkušenějších. |
Autor: | Zahatlan Tomas [ 3.12.08, 11:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: klesajúce otáčky voľnobehu po zahriatí motora |
suchohrib píše: Zdravím vás páni poradcovia, obraciam sa na vás s prosbou o pomoc, lebo už som z toho fakt osol. Cca 2 týždne dozadu mi začali otáčky voľnobehu po zahriatí motora blbnúť - klesnú po vyšliapnutí spojky (alebo keď stojím na križovatke) aj na 300-400 a párkrát sa mi stalo, že mi motor aj zdochol . Otriasa sa pritom celé auto. Pritom keď je motor studený, ide to úplne v pohode, síce sú nižšie ako tých 2000, ale ide to. Ale aj pri studenom motore pri aktivácii sýtiča sú nižšie ako boli. Robí mi to aj na benzíne aj na plyne - už z toho fakt šediviem . Auto je Favorit, rok výroby 1993, karburátor, LPG oficiálne. Dovtedy to nerobilo, je to len cca tie dva týžne dozadu, nič som s autom nerobil. Môže to robiť predstih? Lebo sa mi zdá, ako keby auto občas strelilo do výfuku - ale iba keď je motor studený. Aleo sviečky - mám NGK, odtrh som znižoval na cca 0,6 mm kôli plynu. Vopreď veľmi pekne ďakujem za každú radu Ja mam tiež favorita ročnik 1993 a tiež mi začal zničoho nič presne to isté robiť akurát nemam plyn.Predstihom to nebolo.Aka je este moznosť |
Autor: | suchohrib [ 3.12.08, 11:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: suchohrib píše: ...prečo to potom ide relatívne rozumne keď je motor studený? Když je motor studený, je sytější směs, v důsledku to může jet relativně rozumně. V každém případě kontrolou předstihu nic nezkazíš. Pokud by byl špatně nastaven sytič, očekával bych problémy jen při studeném motoru. Leda kdyby sytič nepřestával po zahřátí systit... Počkej si ještě na odpovědi zkušenějších. Jasne, vďaka, ten predstih určite skontrolujem. Zatiaľ aspoň podľa ucha - v smere hodinových ručičiek sa tuším zvyšuje, proti smeru znižuje, však ? Ešte jedna otázka - prečo to blbne aj na benzíne aj na plyne? Som myslel, že sýtejšiu zmes si karburátor v spolupráci so sýtičom nastavuje automaticky, ale plyn... ? Ten sa ovláda podtlakom zo sacieho potrubia a voľnobežné otáčky sa nastavujú na reduktore... |
Autor: | Viky [ 3.12.08, 11:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Co posilovac? Neprisava vzduch? |
Autor: | fatal [ 3.12.08, 11:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
suchohrib píše: Zatiaľ aspoň podľa ucha - v smere hodinových ručičiek sa tuším zvyšuje, proti smeru znižuje, však ?... S tím předstihem to je přesně naopak, pokud se nepletu. Palec by se měl otáčet po směru hodinových ručiček, tedy otáčením rozdělovače proti se zvýší předstih, po směru se sníží. Předstih podle sluchu se snad ani nastavit nedá, chce to stroboskop. Zkus taky zkontrolovat různá těsnění, mezi karbem a sacími parohy, mezi parohy a hlavou, možná by to mohl dělat i falešný vzduch... |
Autor: | suchohrib [ 3.12.08, 12:14 ] |
Předmět příspěvku: | |
Viky píše: Co posilovac? Neprisava vzduch? Myslím, že posilovačom to nebude - otáčky blbnú aj keď nestojím na brzde - ale pre istotu to ešte extra odskúšam, vďaka |
Autor: | fatal [ 3.12.08, 12:20 ] |
Předmět příspěvku: | |
suchohrib píše: Myslím, že posilovačom to nebude... Nemusí to být přímo posilovačem, stačí třeba prasklá hadice... |
Autor: | suchohrib [ 3.12.08, 12:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: suchohrib píše: Zatiaľ aspoň podľa ucha - v smere hodinových ručičiek sa tuším zvyšuje, proti smeru znižuje, však ?... S tím předstihem to je přesně naopak, pokud se nepletu. Palec by se měl otáčet po směru hodinových ručiček, tedy otáčením rozdělovače proti se zvýší předstih, po směru se sníží. Předstih podle sluchu se snad ani nastavit nedá, chce to stroboskop. Človek sa učí celý život... Jasné, strobokop je stroboskop, len som to teraz chcel tak núdzovo nastaviť... A tie tesnenia skontrolujem. Chlapi, hlavne mi nejde do hlavy, že keď pridám plyn tak auto fachčí normálne, len pri voľnobehu to blbne . Viem, že pri záťaži sa uplatňuje regulácia predstihu podtlaková aj odstredivá (podtlakovka tuším pri čiastočnej a odstredivka pri plnej záťaži ?). Ale vyskúšam a keby vám ešte niečo napadlo, šup s tým sem . Vďaka za pomoc |
Autor: | fatal [ 3.12.08, 13:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Falešný vzduch se projevuje hlavně na volnoběhu, při plném plynu to jede normálně. Je to vlivem podtlaku v sacím potrubí, při volnoběhu je větší a tak si nasaje více vzduchu bez paliva. |
Autor: | suchohrib [ 3.12.08, 13:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
fatal píše: Falešný vzduch se projevuje hlavně na volnoběhu, při plném plynu to jede normálně. Je to vlivem podtlaku v sacím potrubí, při volnoběhu je větší a tak si nasaje více vzduchu bez paliva. Vďaka, vyskúšam či mi to tam nejako nehvízda . Ešte som sa chcel spýtať páni, že ten vymedzovací kolík na stupňovitej vačke na karbeci nemusím teda štelovať - ak sa teda vôbec dá...? Lebo laicky som si pomyslel, že keby som ho viac zašroboval, držal by škrtiacu klapku pri voľnobehu viac otvorenú... A lanko akcelerátora má byť bez vôle alebo napnuté? |
Autor: | wordy [ 3.12.08, 16:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
ked más LPG,tak motor je velmi citlivy na vzduchovy filter.castejsie treba menit, |
Autor: | fatal [ 3.12.08, 16:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
suchohrib píše: ...ten vymedzovací kolík na stupňovitej vačke na karbeci nemusím teda štelovať - ak sa teda vôbec dá...? Ne, ten šroubek nešteluje volnoběh, ale pootevření klapky při sytiči (ne když je vypnutý). Do toho bych raději nedlubal, zvláště když se sytičem to běží relativně dobře. Volnoběh (otáčky) se šteluje šroubkem ze zadu karbu, kterým nastavuješ doraz klapky prvního stupně, ale nejprve zkontroluj zda není problém jinde, ať si to zbytečně nerozhasíš... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |