Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
olej https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1461 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | DRON_01 [ 2.8.06, 13:38 ] |
Předmět příspěvku: | olej |
Ahoj lidi je to určitě ostuda že se ptám, ale přece. potřebuju dolejt olej, ale naneštěstí nevim co tam je dosud. bude moc vadit, když tam naleju předepsanej olej, ale přesto jinou značku? |
Autor: | Mike.M [ 2.8.06, 13:56 ] |
Předmět příspěvku: | Re: olej |
DRON_01 píše: Ahoj lidi je to určitě ostuda že se ptám, ale přece. potřebuju dolejt olej, ale naneštěstí nevim co tam je dosud. bude moc vadit, když tam naleju předepsanej olej, ale přesto jinou značku? |
Autor: | Šemik [ 2.8.06, 14:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
Možná že by v takovémto případě byl dobrý i průplach. Existuje totiž možnast že předchozí majitel tam do toho lil třeba M6A a ten motor je zablemcanej jak kráva. A když do toho v dobré víře naleješ to co tam patří můžeš rozpustit ty úsady a ucpat mazací kanálky. Prý lze tento přechod z jednoho oleje(bez aditiv) na druhý olej (s aditivy) uskutečnit tak, že po nalití toho oleje co tam chceš dále dávat na tu první náplň ujedeš asi 1000km, vyměníš i s filtrem, pak po dalších 1500km to samý a dále za 5000km opět to samé. Pak to měníš normálka podle normy výrobce. |
Autor: | Jiří Čech [ 2.8.06, 20:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Možná že by v takovémto případě byl dobrý i průplach. Existuje totiž možnast že předchozí majitel tam do toho lil třeba M6A a ten motor je zablemcanej jak kráva. A když do toho v dobré víře naleješ to co tam patří můžeš rozpustit ty úsady a ucpat mazací kanálky. Prý lze tento přechod z jednoho oleje(bez aditiv) na druhý olej (s aditivy) uskutečnit tak, že po nalití toho oleje co tam chceš dále dávat na tu první náplň ujedeš asi 1000km, vyměníš i s filtrem, pak po dalších 1500km to samý a dále za 5000km opět to samé. Pak to měníš normálka podle normy výrobce. Nekomplikuj to, dneska se M6A prakticky nedá pořádně nikde koupit, takže to do aut už nikdo, kdo má mozek, nedává. |
Autor: | Šemik [ 3.8.06, 08:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jiří Čech píše: Šemik píše: Možná že by v takovémto případě byl dobrý i průplach. Existuje totiž možnast že předchozí majitel tam do toho lil třeba M6A a ten motor je zablemcanej jak kráva. A když do toho v dobré víře naleješ to co tam patří můžeš rozpustit ty úsady a ucpat mazací kanálky. Prý lze tento přechod z jednoho oleje(bez aditiv) na druhý olej (s aditivy) uskutečnit tak, že po nalití toho oleje co tam chceš dále dávat na tu první náplň ujedeš asi 1000km, vyměníš i s filtrem, pak po dalších 1500km to samý a dále za 5000km opět to samé. Pak to měníš normálka podle normy výrobce. Nekomplikuj to, dneska se M6A prakticky nedá pořádně nikde koupit, takže to do aut už nikdo, kdo má mozek, nedává. Souhlasim s tebou, ale... Třeba u nás u jedný pumpy ho mají a nikdy nelze mít jistotu že každý ví co je to splašky. Já bych s nim sice opravdu namazal maximálně branku u plotu, ale čistě teoreticky je možné že ho do toho motoru někdo leje |
Autor: | hans [ 3.8.06, 18:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Souhlasim s tebou, ale... Třeba u nás u jedný pumpy ho mají a nikdy nelze mít jistotu že každý ví co je to splašky. Já bych s nim sice opravdu namazal maximálně branku u plotu, ale čistě teoreticky je možné že ho do toho motoru někdo leje Souhlas. Tady u pump se to taky běžně prodává, dokonce jsem to nedávno viděl v autodílech stáčený do vlastních nádob asi za 20 Kč / litr... A znám pár lidí, který to lejou do motoru naprosto v klidu. Já měnil olej je to asi 2 týdny - koupil jsem točený Paramo 15W-40 (M7ADS III) za 57 peněz litr. Cena krásná a olej do škodovky jak dělanej... |
Autor: | kdoasi [ 4.8.06, 20:09 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je nejaky rozdil mezi m6a a m6ad? Litr toho druheho jsem totiz koupil a pouzil, protoze sem to nutne potreboval a nic jineho zrovna nebylo. Byl dost drahy, kolem 60 Kc. |
Autor: | Jiří Čech [ 4.8.06, 20:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Je tam výrazný rozdíl, M6AD je aditovovaný olej, ale letní, v zimě zhoustne a motor se špatně startuje. Ovšem je vhodný tak do starých vétřiesek... Ale na dolití jsi jím nic nezkazil, vyhýbej se oleji M6A, ten je aditivován minimálně a vytváří spoustu karbonu a černých kalů, do dnešních aut nepatří ani omylem. A za 60 Kč je M6AD skutečně drahý... |
Autor: | Šemik [ 5.8.06, 14:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Když už jsme se v těch olejích tak pěkně rozjeli, já bych taky měl jeden dotaz: Neexistuje nějaká tabulka záměnnosti a mísitelnosti různých olejů? Myslím tím že by se z ní dalo vyčíst že např. M6AD je mísitelný s M8AD a jinými a třeba taky že po provozu auta na M7ADXIII se dá bez průplachu přejít třeba na M8AD apod. Pokud něco takového není, nedalo by se to sestavit? Já osobně bych to velice uvítal, neboť v olejích jsem velice neznalý |
Autor: | Jiří Čech [ 5.8.06, 19:05 ] |
Předmět příspěvku: | |
Všechny oleje typu AD jsou navzájem mísitelné bez ohledu na to, jestli jsou minerální nebo na syntetické bázi, motor by se neměl poškodit. Totéž platí pro oleje typu A, ale ty se prakticcky dnes nepoužívají. Nelze mísit oleje typu A s oleji typu AD. Takže žádná tabulka není zapotřebí. Ovšem doporučuje se používat jako jednu olejovou náplň pouze jeden typ oleje a stejným olejem i dolévat. |
Autor: | BeBe [ 5.8.06, 21:26 ] |
Předmět příspěvku: | |
Vsetko je na webe,doporucujem pozriet http://oleje.cz/ |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |