Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

tlak v chladiacom okruhu
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=14664
Stránka 1 z 3

Autor:  acheron21 [ 22.12.08, 17:08 ]
Předmět příspěvku:  tlak v chladiacom okruhu

Zdravim vsetkych,
chcel by som sa poradit,mam Skodu forman 93,a vsetko bolo v poriadku,potom som vymenil expanznu nadrzku a menil som aj kvapalinu.Teraz ked nastartujem hadice sa do takych 5 minut dost natlakuju.Prve mi napadlo tesnenie hlavy,ale neni som odbornik tak sa chcem poradit.
Dakuejm.

Autor:  Šemik [ 22.12.08, 17:23 ]
Předmět příspěvku: 

To je normální, nové víčko expanzky drží předepsaný tlak narozdíl od starého které zřejmě netěsnilo.

Autor:  Kristensen [ 22.12.08, 18:15 ]
Předmět příspěvku: 

No záleží jak moc se natlakuje, máš to už odvzdušněné? Chce to aby se to alespoň 10 15 minut provětralo na provozní teplotě, topení otevřít naplno a nejlépe chvilenku držet pod plynem zhruba tak 3000 otáček. Ale pokud to máš odvzdušněné a dost se ti to nafoukne tak je nejspíš v háji těsnění. Pokud se ti to ohřeje, tak jakmile otevře termostat a vypneš motor tak by měla jít nádobka otevřít a jen si lehce fouknout, pokud z ní vyletí voda tak něco špatně, ale zase ji nesmíš otevírat těsně před spuštěním ventilátoru to ti ta voda vyletí určitě, chce to cvik a hlavně otevírat pomalu, je tam určitá fáze kdy povolí tlak a dá se poznat jestli jen foukne nebo poletí voda.

Autor:  acheron21 [ 22.12.08, 19:26 ]
Předmět příspěvku: 

Ok,takze to skusim,necham to bezat tych cca 15 min a kurenie necham naplno-vicko zavrete?.Ako dlho by som mal podrzat tych 3000 otacok?

Autor:  michalkatka [ 22.12.08, 19:30 ]
Předmět příspěvku: 

acheron21 píše:
Ok,takze to skusim,necham to bezat tych cca 15 min a kurenie necham naplno-vicko zavrete?.Ako dlho by som mal podrzat tych 3000 otacok?


choď sa s tým prebehnúť okolo bloku, je to lepšie zahriate aj odzvdušnené....
nie je moc vhodné trápiť auto zorievaním na voľnobeh...

Autor:  Ladin [ 22.12.08, 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

Mě to dělalo víčko,vůbec nepropouštělo přetlak ( jednou se mi motor trošku přehřál a hadice mi tlakem vyrvala z chladiče ten plastový vývod,takže místo pade za víčko pětset i za chladič :evil: )

Autor:  acheron21 [ 22.12.08, 19:47 ]
Předmět příspěvku: 

to som si tiez myslel,vicko som hned kupil nove,ale nepomohlo

Autor:  Ladin [ 22.12.08, 19:53 ]
Předmět příspěvku: 

acheron21 píše:
to som si tiez myslel,vicko som hned kupil nove,ale nepomohlo


Psal jsi,že jsi měnil ty věci,takže před tím to bylo v poho ? To se mi nechce věřit,že by se tam něco podělalo,spíš to pořádně odvzdušnit.Pokud se ti voda nestrácí,tak je vše ok.

Autor:  acheron21 [ 22.12.08, 20:16 ]
Předmět příspěvku: 

takto-vsetko bolo v pohode,vymenil som vicko aj nadrzku,lebo som zistil ze viko bolo prasknute a nadrzku len z estetickeho dovodu:),potom som vymenil aj kvapalinu a odvtedy to tlakuje. Je mozne ze tam je vzduch,lebo chvilu bezal motor aj ked v nadrzke skoro nic nebolo,ale to by sa uz asi odtial dostal,typujem.
No a ta kvapalina...trosku a stratilo,ale neviem ci to zozral motor alebo sa to vylialo(vystreklo)ked som casto otvaral nadrzku

Autor:  NOVON [ 22.12.08, 21:02 ]
Předmět příspěvku: 

Nastartuj,otevři nádobku a dívej se dovnitř,zda li ti tam nejdou bubliny.Pokud ano tak těsnění KO..Já když měl těsnění v prd..,tak se mi tratila voda a tlakovalo to do vody,ale olej byl čistý,bez emulze.Záleží kde to foukne..Nový fridex je agresivnější,tak že je možné,že poruřil těsnění nebo hlavu-stává se to,bohužel..:-(

Autor:  Peter50kw [ 23.12.08, 20:14 ]
Předmět příspěvku: 

Ze sa natlakuje, to je OK. Ak ti to niekde prefukuje, tak spolahlivo vyvaris. Hlavne nedavaj dole viecko pri horucom motore. Raz som to videl a bol to horor. Chlap isiel rovno do nemocnice.

Autor:  NOVON [ 24.12.08, 14:10 ]
Předmět příspěvku: 

Peter50kw píše:
Ze sa natlakuje, to je OK. Ak ti to niekde prefukuje, tak spolahlivo vyvaris. Hlavne nedavaj dole viecko pri horucom motore. Raz som to videl a bol to horor. Chlap isiel rovno do nemocnice.

No to není pravidlo,že musíš vyvařit..Záleží,kde je těsnění fouklé.Třebas já měl těsnění fouklé mezi sacím a vodním kanálem,tak že olej byl čistý,voda taky-jen se tratila voda a z nádobky jsem cítil benál..Ta voda se ztrácela celkem dost 1l na 100km..

Autor:  acheron21 [ 24.12.08, 16:38 ]
Předmět příspěvku: 

Dnes som zistil,ze termostat asi nefunguje,lebo kratko po nastartovani je teply chadic,takze sa asi nezatvara.Napadlo ma ci by to natlakovanie nemohlo byt tym.

Autor:  acheron21 [ 25.12.08, 18:09 ]
Předmět příspěvku: 

No takze nakoniec tam ten termostat ani nieje...,rozobral som to ze ho vymenim,ale na moje prekvapenie som tam nic nenasiel:)asi ho dal prec predosli majitel,nechapem preco
Takze,otazka:je mozne to je sposobene tym,ze tem neni termostat???
Dik za odpoved

Autor:  Šemik [ 25.12.08, 18:20 ]
Předmět příspěvku: 

No, to že tam termostat nebyl je spíše potvrzení tvé předchozí myšlenky - těsnění pod hlavou je KO.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/