Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

klepani motoru za studena
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=14751
Stránka 1 z 2

Autor:  simi [ 29.12.08, 00:29 ]
Předmět příspěvku:  klepani motoru za studena

Zdravim, za studena se mi z motoru ozyva pravidelne klepani, mizi s rostoucima otackama a za tepla. Ted, kdyz jsou celkem mrazy, je slysitelne zretelne. Poprvne jsem si ho vsim nekdy na jare, od te doby se najelo asi 15 000km, nezda se, ze by se to nejak zhorsovalo, jen cim je chladneji tim je to vice slyset. Vanu jsem mel pred casem dole, ale zadny evidentni problem videt nebyl. Kdysi jsem zkousel vyrazovat jednotlive kabely ke svickam, ale co si pamatuju, tak to nemelo zadny vliv. Poslech pres kovovou tycku k nicemu zajimavemu nevedl. Jestli to klepe s otackama kliky nebo vacky nejsem s to odhadnout. Kontrolka mazani zhasina bez problemu pri startovani (na originalnim baroskopu), olej mogul 5w40 po celou dobu provozu. Od pocatku se nepravidelne objevoval na olejovem vicku jemny zlatavy povlak (patrne z nektereho z kluznych lozisek) od te doby to najelo asi 60 000 km. Co si o tom myslite?

Autor:  LiMaK [ 29.12.08, 00:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: klepani motoru za studena

pravidelne za studena? takove: KLEP---KLEP---KLEP, jakoby maly skritek klepal kladivkem o blok??

tipoval bych pístní čep...
neco to vydrzi, ale po roce-dvou zacnou odchazet krouzka, zalezi jak casto jezdis a v jakych otackach...

pistni cep mi takhle uz zrusil 2 motory...

Autor:  simi [ 29.12.08, 01:04 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyz nad tim tak uvazuju, tak to asi bude s nizsi frekvenci nez je otaceni kliky, protoze treba pri 1000ot/min. by to melo mit cca 16 Hz a tak vysoka ta frekvence klepani neni... spis polovicni - 8Hz (vacka a spol.) a i to bych rekl, ze je celkem dost... jenze pak uz mne vubec nenapada puvod toho zvuku....

Autor:  simi [ 29.12.08, 01:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: klepani motoru za studena

LiMaK píše:
pravidelne za studena? takove: KLEP---KLEP---KLEP, jakoby maly skritek klepal kladivkem o blok??

tipoval bych pístní čep...
neco to vydrzi, ale po roce-dvou zacnou odchazet krouzka, zalezi jak casto jezdis a v jakych otackach...

pistni cep mi takhle uz zrusil 2 motory...


Az bude postaveny novy, tak pujde tenhle ulozit ev. opravit a do jineho auta.

Autor:  Šemik [ 29.12.08, 02:06 ]
Předmět příspěvku: 

A máš seřízené ventily? :lol:

Autor:  Viky [ 29.12.08, 02:15 ]
Předmět příspěvku: 

Nemuze nejak triskat palivovy cerpadlo?

Autor:  simi [ 29.12.08, 11:51 ]
Předmět příspěvku: 

ventily jsou +- serizene, rozhodne to neni tak, ze by nekde byla vule 1mm a jinde nic.

Autor:  Matthes [ 29.12.08, 12:58 ]
Předmět příspěvku: 

Me to klepe uz kolik let a je to hrozny. Moc to netocim, jen do 5000. Uz pracuju na favo motoru :)

Autor:  simi [ 29.12.08, 19:37 ]
Předmět příspěvku: 

No rad bych ten motor neodpravil :o)... preci jen to neni serie, sice uz ma neco za sebou, ale jezdi porad pekne, toci se obvykle 3-4 tisice, sem tam 5.5. Kdyz jsem s tim ale parkrat jel treba 500km po dalnici v kuse, dostaval asi docela zabrat.

Autor:  Felicia [ 30.12.08, 11:49 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jsem další majitel klepajícího stroje. 1.3MPI 2000 a má najeto cca 79000. Taky se mi to nelíbí. Zkoušel jsem vymáčknout spojku a neutichlo to. Takže asi opravdu něco v motoru. Už dřív jsem slyšel takové tupé zadrnčení mezi 1800-2300ot. Ale nic výrazného. Rozvody jsou zatím sticha.
Olej se tam lil 10W-40 ,ale nevím jak dlouho předchozí majitel jezdil na rozpadlý termostat... Jinak na klice vůle neni.
Takže mě napadá...: ojníční ložisko, pístní čep, (vačka asi takhle bouchat ani nemůže to by musela být hodně vylágrovaná)

Zajímalo by mne, co na to řekne Miloš...

Autor:  slovacek.milos [ 30.12.08, 18:11 ]
Předmět příspěvku: 

já si koupil v brně UNIVER stetoskop, podobný co ti doktoři poslouchají srdce,

přikládáš na různé místa v motoru a učíš se poslouchat, až se naučíš poslochat, tak třeba zjistíš že rachot z motoru vydává alternátor,

prostě tím stetoskopem poběháš motor a lokalizuješ místo klepecu , nějaká trubka sice pomůže ale v žádném případě stetoskop nenahradí, stál něco přes dvě stovky,

jinak to nejde :D miloš

Autor:  trady [ 30.12.08, 18:13 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
já si koupil v brně UNIVER stetoskop, podobný co ti doktoři poslouchají srdce,

přikládáš na různé místa v motoru a učíš se poslouchat, až se naučíš poslochat, tak třeba zjistíš že rachot z motoru vydává alternátor,

prostě tím stetoskopem poběháš motor a lokalizuješ místo klepecu , nějaká trubka sice pomůže ale v žádném případě stetoskop nenahradí, stál něco přes dvě stovky,

jinak to nejde :D miloš


asi budu investovat...

Autor:  simi [ 30.12.08, 19:35 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
já si koupil v brně UNIVER stetoskop, podobný co ti doktoři poslouchají srdce,

přikládáš na různé místa v motoru a učíš se poslouchat, až se naučíš poslochat, tak třeba zjistíš že rachot z motoru vydává alternátor,

prostě tím stetoskopem poběháš motor a lokalizuješ místo klepecu , nějaká trubka sice pomůže ale v žádném případě stetoskop nenahradí, stál něco přes dvě stovky,

jinak to nejde :D miloš


na neco je lepsi steto na neco tycka. stetem jsem to kdysi zkousel, ale bez vysledku, alt i cerpadlo ok. skoro se zdalo, ze nejsilnejsi to bylo na hlave. zkusim to ted znova a uvidim. nejaky tip na co bych se mel zamerit? sorry za text, pisu z pda. dik.

Autor:  Felicia [ 30.12.08, 19:58 ]
Předmět příspěvku: 

Tak panove, dneska odpoledne, teplota kolem 0 a motor si krasne predl. Zadne klepani se nekonalo. Jen musim mydlem pomazat remen, trochu popiskava/susti....
Takze zadny cep, lozisko se nekonna?


Stetoskop, jo to by mohla byt dobra investice... Hlavne se nenchat namotat na altik, to by bolelo. Pred chvili jsem si presek nehet kvuli sroubu na prevodovce. Povolil, ale v tu chvili sem mel nehet na sutplechu :roll: Ale pak to melo i jednu vyhodu. Pritelkyne me zavezla do nemocnice a pak pomohla ten olej vymenit :wink:

Priste si ale vezmu rukavice. Docela to bolelo a kdovi jak dlouho bude nehet odrustat/dorustat....

Autor:  slovacek.milos [ 30.12.08, 20:54 ]
Předmět příspěvku: 

simi píše:
slovacek.milos píše:
já si koupil v brně UNIVER stetoskop, podobný co ti doktoři poslouchají srdce,

přikládáš na různé místa v motoru a učíš se poslouchat, až se naučíš poslochat, tak třeba zjistíš že rachot z motoru vydává alternátor,

prostě tím stetoskopem poběháš motor a lokalizuješ místo klepecu , nějaká trubka sice pomůže ale v žádném případě stetoskop nenahradí, stál něco přes dvě stovky,

jinak to nejde :D miloš


na neco je lepsi steto na neco tycka. stetem jsem to kdysi zkousel, ale bez vysledku, alt i cerpadlo ok. skoro se zdalo, ze nejsilnejsi to bylo na hlave. zkusim to ted znova a uvidim. nejaky tip na co bych se mel zamerit? sorry za text, pisu z pda. dik.


sám vidíš co je v tom motoru za krámů,

prostě na klepec fakt stetoskop tam právě nasaješ třeba chod kliky ta má prostě svůj zvuk a pokud přemístnuješ to čidlo dojdeš ke zdroji klepecui hydtaulické zdvihítko najdeš, pak na nšj zatlačíš a ono se promáčkne a jsi doma :D krásný pocit miloš

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/