Autor |
Zpráva |
MichalW
Příspěvky: 173 Bydliště: Praha
|
K.O=G.O
Tak jsem dnes zjistil dost neuspokojivou věc, a to že mám tlaky ve válcích okolo 8b což je dost málo.Teď je tu otázka jestli se vyplatí dělat výbrus,to se potom musí vyměnit i písty za větší ne?nebo jestli je lepší koupit nový vložky a kroužky.
A potom ještě jestli je vhodné vyměnit hlavní a ojniční ložiska za nové bez výbrusu kliky nebo tam radši nechat ty staré?
předem díky za názory
_________________ Škoda Favorit 1.3 GLxi 40Kw BMM Silver Line
|
3.1.09, 19:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Nejlevnější řešení je koupit jiný motor.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
3.1.09, 19:47 |
|
|
MichalW
Příspěvky: 173 Bydliště: Praha
|
No jo to ale nemám jistotu že nebude ve stejným stavu nebo že po pár km k němu nedospěje
_________________ Škoda Favorit 1.3 GLxi 40Kw BMM Silver Line
|
3.1.09, 19:49 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
a jak tenhle jezdí a kolik si vezme oleje?
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
3.1.09, 19:50 |
|
|
MichalW
Příspěvky: 173 Bydliště: Praha
|
No jezdí to nic moc, nějak se mi zdá že už to moc netáhne.Olej to nevím přesně,ale vím že sem tam doléval víc jak 0,5l za poslední rok
_________________ Škoda Favorit 1.3 GLxi 40Kw BMM Silver Line
|
3.1.09, 19:55 |
|
|
MichalW
Příspěvky: 173 Bydliště: Praha
|
Jinak mám doma jěště jeden motor,ale nevim jak na tom je a hlavně je v něm zalomenej šroub od hlavy a nějakej expert se ho snažil navrtat a udělal tam tu dirku trochu nakřivo,naštěstí jenom 8 tak by to snad šlo nějak vycentrovat a potom odvrtat.Toho se ale bojim protože si myslim že bych se netrefil do toho původního závitu a vlastně bych z něho udělal takovýho "tupáka" v kterým by ten šroub stejně moc nedržel.Nějaký nápady?
_________________ Škoda Favorit 1.3 GLxi 40Kw BMM Silver Line
|
3.1.09, 20:06 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
MichalW píše: Jinak mám doma jěště jeden motor,ale nevim jak na tom je a hlavně je v něm zalomenej šroub od hlavy a nějakej expert se ho snažil navrtat a udělal tam tu dirku trochu nakřivo,naštěstí jenom 8 tak by to snad šlo nějak vycentrovat a potom odvrtat.Toho se ale bojim protože si myslim že bych se netrefil do toho původního závitu a vlastně bych z něho udělal takovýho "tupáka" v kterým by ten šroub stejně moc nedržel.Nějaký nápady? tak pokud je ko tak vyměnit jinai i rozdělovač udělá sví jinak do toho zalomenýho jeslti tam máš dítu nejlepší je vzít z goli torx (hvezdičku o kus vetšího průměru než díra babouchat ho tam kladivem a golou vytočit
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
3.1.09, 20:11 |
|
|
MichalW
Příspěvky: 173 Bydliště: Praha
|
škodař píše: tak pokud je ko tak vyměnit jinai i rozdělovač udělá sví jinak do toho zalomenýho jeslti tam máš dítu nejlepší je vzít z goli torx (hvezdičku o kus vetšího průměru než díra babouchat ho tam kladivem a golou vytočit
No torxe nemám,ale můžu to zkusit něčin podobným,ikdyž tomu moc něvěřim protože to tam asi festově drží když se překroutil i ten pevnostní šroub.Ajak teď na to koukám tak na těch válcích je už nahoře takovej malej nepatrnej schůdeček jak je to ochozený tak nevim jestli by byl lepší
_________________ Škoda Favorit 1.3 GLxi 40Kw BMM Silver Line
|
3.1.09, 20:20 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
MichalW píše: škodař píše: tak pokud je ko tak vyměnit jinai i rozdělovač udělá sví jinak do toho zalomenýho jeslti tam máš dítu nejlepší je vzít z goli torx (hvezdičku o kus vetšího průměru než díra babouchat ho tam kladivem a golou vytočit No torxe nemám,ale můžu to zkusit něčin podobným,ikdyž tomu moc něvěřim protože to tam asi festově drží když se překroutil i ten pevnostní šroub.Ajak teď na to koukám tak na těch válcích je už nahoře takovej malej nepatrnej schůdeček jak je to ochozený tak nevim jestli by byl lepší tak rozdělej i ten tvůj změř oválnot a vychozenost a vyber méně opotřebeneé složky schodky a povrch s edá takovým přístrojem do vrtačky při přimazáváním petrolejen vybrousit spíše zdrsnit dáš noví kruhy na písty ted si změt tlaky jaký ti to maže pokud je to ok tak tak tam dáš noví šáli a ten motor musí šlatapat dalších x tisíc kilometrů a ty torxi fungují fakt!
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
3.1.09, 21:05 |
|
|
MichalW
Příspěvky: 173 Bydliště: Praha
|
Ok hned zítra zkusim ten co mám doma rozebrat a přeměřit a když to bude ok tak jenom zdrsnit jo a čim?je nějaká tolerance?
_________________ Škoda Favorit 1.3 GLxi 40Kw BMM Silver Line
|
3.1.09, 21:23 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
A ako vyzeraju sviecky na tom KO motore? Meral si to na dobre zahriatom motore, skus si vstreknut pri druhom merani do valcov trocha oleja.
Vymena piestnych kruzkov a obnova honovania valcov sa mi zda vhodna pre tak na motor na dojazd (teda mne to vydrzalo asi 30 tisic km)
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
3.1.09, 21:42 |
|
|
MichalW
Příspěvky: 173 Bydliště: Praha
|
Svíčky jsou ok,motor byl zahřátý,s tim olejem to můžu ještě zkusit a uvidíme
kwiko píše: Vymena piestnych kruzkov a obnova honovania valcov sa mi zda vhodna pre tak na motor na dojazd (teda mne to vydrzalo asi 30 tisic km)
A co by si mi doporučil s tím udělat když to bude tima kroužkama?
_________________ Škoda Favorit 1.3 GLxi 40Kw BMM Silver Line
|
3.1.09, 22:08 |
|
|
škodař
Příspěvky: 4693 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
kwiko píše: A ako vyzeraju sviecky na tom KO motore? Meral si to na dobre zahriatom motore, skus si vstreknut pri druhom merani do valcov trocha oleja. Vymena piestnych kruzkov a obnova honovania valcov sa mi zda vhodna pre tak na motor na dojazd (teda mne to vydrzalo asi 30 tisic km) abych se přiznal stímhle osobní zkušenosti nemám ale otec pomáhal známímu sice to byl diesel felda tak válce přehli tímhle daní noví kroužky a valilo to a jak nechtěla chytat tka tech chytá jak Ďas a jezdí ale tak ej to něco jinýho
kwiko pokud stímehle máš nějaký zkušenosit na favomotoru tak napiš prosím cos konkrétně dělal jak se ti to neosvědčilo mě to taky bude čekat asi
_________________ Seat toledo 1.9 TDI 1996 Seat toledo 1.9 TDI 1998 T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák Včelař
Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!
|
3.1.09, 22:33 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No, v prvom rade by som preveril, či je to tými nízkymi tlakmi, že je to slabé...totiť kedysi na Š110LS sme mali tlaky 0,8 a jazdila úplne v pohode, dynamicky a s nízkou spotrebou...
Tiež je otázka, či máš vo všetkých valcoch rovnaký tlak...a koľko má motor cca najazdené...pýtam sa , bo sa mi zdá, že Favo motory vydžia toho veľa...
A ako tu už odznelo, či si to dobre meral - totiž, ak máš čo len trochu slabú baterku, tak tlaky budú nižšie...najlepšie by bolo na poriadne zohriatom motore vyskrutkovať všetky sviečky a cez štartovacie káble (ale poriadne, nie nejaké tenké) preveriť ešte raz tieto tlaky...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
4.1.09, 10:07 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Ked mas pekne tehlove sviecky, kompresie asi nebudu az tak katastrofalne. A problem moze byt inde.
škodař píše: kwiko pokud stímehle máš nějaký zkušenosit na favomotoru tak napiš prosím cos konkrétně dělal jak se ti to neosvědčilo mě to taky bude čekat asi
Velky motorar urcite niesom, ale favomotorov som zopar rozobral a zlozil. Jeden som kupil cerstvo po GO (s mojim Formanom). Niekto ho v Nemecku uvaril, tak sa dostal z babku na Slovensko. Na zaciatku mal krasny zvuk, len trocha tieklo tesnenie vane. Tak som dolieval olej. Ale casom sa jeho kvalita rychlo zhorsovala a motor zvladal volnobeh aj so zapchatym vyfukom (doporucujem skusit tiez). Zahadzoval olejom sviecky, co viedlo k dieram pri akceleracii, pri jazde na dialnici dost zral olej. Nakoniec odislo tesnenie pod hlavou. Tak som pohladal iny z felicie 136B. Ten som sa ale rozhodol napasovat do origo favo bloku (Pre blbe otazky EK, STK, mam mat 135E)
Pri rozborke som si vsimol ze bolo obnovovane honovanie na valcoch a taktiez celkom znacne zvisle ryhy po piestoch na stenach valcov obratenych kolmo na os kluky. Ja som motor nikdy neuvaril, a olej som menil pravidelne cca 6000km.
Ale vyfukove spaliny ho asi aj tak rychlo degradovali.
Celkovo motor vyzeral ovela horsie ako co mam v pickupe ktory ma kilometrov250+ a kupili sme ho od firmy ktora ho pouzivala aj ked mal prasknute tesnenie.
Myslim si preto, ze ked motor zlikviduje honovanie, tak budu pravdepodobne aj vybehane valce, a tak budu mat piesty privela miesta. Nove honovanie tomu moc neprida. Zda sa mi preto rozumnejsie vymenit celu zostavu valec/piest alebo vymenit cele vnutro... atd.
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
4.1.09, 10:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|