Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Teplota motoru - těsnění pod hlavou?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1502
Stránka 1 z 3

Autor:  Qwerty1 [ 7.8.06, 11:11 ]
Předmět příspěvku:  Teplota motoru - těsnění pod hlavou?

Zdravím,

v poslední době mi začalo nějak divočet chlazení - při jízdě mimo město vyletí teplota kapaliny na 90C +- (předtím což znamená tak měsíc zpět to drželo na 80C jako přikované) po dojezdu do města to chvilku drží a i přes sepnutý větrák mi teplota začne stoupat, kde to při nějaké určité teplotě raději odstavím než abych to celé uvařil. Původně jsem myslel, že je to tím vedrem (jak celý minulý měsíc bylo), ale když se mi to znovu stalo v sobotu, kdy bylo asi 18C a pršelo, tak už mi to začíná být silně podezřelé a moje podezření se zaměřuje právě na to těsnění.
Kapalina neubývá (pokud nezačne samozřejmě vařit), celý systém je odvzdušnění a ventilátor také spíná - prostě všechno se zdá OK.
Dá se nějak poznat (laicky) že je na vině právě to těsnění pod hlavou (pokud vím, tak měněno snad ještě nebylo - Š120L, 1984).
Díky za rady.

Autor:  Kikan [ 7.8.06, 11:18 ]
Předmět příspěvku: 

Podle mě to vypadá na špatný termostat. Než měnit těsnění pod hlavou, tak první zkus vyměnit termostat a uvidíš.

Autor:  David [ 7.8.06, 11:35 ]
Předmět příspěvku: 

mrkní se na víčko od oleje jestli tam je emulze je to taková bílá kaše tak je to na 100% těsnění nebo v nádobce na vodu. ale stejně to bude to těsnění každá škodovka jak má najeto 100-120 tisíc tak odchází těsnění. Začne ti to vařit stále častěji až se ti nakonec to něsnění prorve uplně a zustaneš někde vyset.

Autor:  Martin [ 7.8.06, 11:47 ]
Předmět příspěvku: 

No my na to máme doma takový udělátko. Je to stará vykuchaná svíčka a na ní autogenem navařená trubka. Na tu se vždycky strčí hadice od kompresoru, svíčka se našroubuje do motoru a otočí se správně klikovkou (aby byly zavřený ventily). Tak se zkusí všechny válce. A když utíká z expanzky vzduch, tak víš, že je špatný těsnění.

Možná by byly vidět nějaký bubliny i při zapnutém motoru a vyšších otáčkách.

Zkontroluj, jestli ta hadice od termostatu do expanzky není prohnutá, ale rovná a má správný "spád" , aby tam mohl utíkat vzduch.

Kdyby neotvíral termostat, tak by nezapnul ventilátor chlazení :!: :?:

Autor:  Qwerty1 [ 7.8.06, 12:15 ]
Předmět příspěvku:  Termostat

Pochybuji, že je to termostatem. I když by to mohlo také být - jenže se mi to nechce měnit jen tak na slepo. Okouknu tu bílou emulzi ...

Jinak já mám větrák vyvedený na ruční zapínání - takže větrák spínám já a ne termostat.

Autor:  Qwerty1 [ 7.8.06, 12:43 ]
Předmět příspěvku:  Termostat

Tak mě ještě napadlo, zda-li je možné to udělat tak, že ten termostat bude napevno "otevřený" tj. bude se chovat tak jako že teplota motoru je od začátku nějakých 80C a chladící kapalinu nechá proudit na plné obrátky. Pokud by to bylo těsnění pod hlavou, tak by to stejně nepomohlo - pokud termostat tak by se to tím mělo vyřešit, ne? A posléze bych tam dal nový (po odzkoušení termostatu někde zda-li je funkční, případně výměnou za nový). V podstatě mne napadá jestli ten termostat můžu celý vymontovat a jezdit nouzově bez něj? A jestli to něčemu nevadí? Kromě toho,že motor se bude zahřívat déle.

Autor:  Matthes [ 7.8.06, 12:51 ]
Předmět příspěvku: 

Tady je problem v tom ze pokud vyndas termostat tak motor nikdy nedosahne pracovni teploty, coz neni dobre. Chvili tak jezdit muzes ale ne trvale.
Dale: uz sem tu nekde psal ze pokud se jednou termostat uvari, uz mu nelze verit na 100%, zkouset termostat v hrnci s vodou na plotne nema cenu protoze zde nebude spravny tlak, takze termostat se muze otevrit ale kdyz ho das do auta zas bude zlobit.

Pokud mas termostat i tesneni pod hlavou OK tak tam bude jeste nekde vzduch. Treba me odeslo tesneni u cidla teploty, unikala tam nepatrne voda a kdyz to vychladalo tak se to tudy zase zavzdusnilo, problemy sem mel stejny jako ty :)

Autor:  Qwerty1 [ 7.8.06, 13:15 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli to je to těsnění pod hlavou, tak si snad hodím mašli. Protože asi před měsícem jsem měnil výfuk a měl jsem sundaný i sací potrubí a to byl maras :cry: a ještě jsem u toho čistil motor a představa toho, že to budu sundávat všechno znovu ... :roll:

Autor:  Kikan [ 7.8.06, 13:33 ]
Předmět příspěvku: 

Jak psal Matthes, jezdit bez termostatu jen jako nouzovka. Zkotroluj jestli tam nemáš tu emulzi. Já se nechci hádat, ale u prasklého těsnění by se mu ztrácela voda né?

Autor:  Martin [ 7.8.06, 13:41 ]
Předmět příspěvku: 

Kikan píše:
Jak psal Matthes, jezdit bez termostatu jen jako nouzovka. Zkotroluj jestli tam nemáš tu emulzi. Já se nechci hádat, ale u prasklého těsnění by se mu ztrácela voda né?


Pokud je tam jen malá dírka, tak se voda do válce nedostane a nezmizí, ale do vody se tou dírkou dostane směs z válce pod tlakem. Ta se potom schromažďuje u termostatu, nestihne se to odvzdušnit a vytvoří tam takovou vzduchovou kapsu, přes kterou nemůže chladicí kapalina.

To je moje představa

Autor:  Qwerty1 [ 7.8.06, 14:07 ]
Předmět příspěvku: 

Ještě možná taková dost podstatná maličkost na kterou jsem zapomněl :shock:
Teď mi došlo, že všechno se to začalo dít až potom, co jsem to v červnu uvařil na Jižní spojce, když tam vznikla kolona (bylo krásných 35C, dlouhý kopeček na jedničku - popojíždění - no dovedete si to představit).
Ke cti škodůvky musím přičíst to, že na benzínce jsme uvaření stáli tři. Já a dvě feldy :D Což by zase ukazovalo na ten termostat (neplní svou funkci, potvora). Takže prostě zkusím vyměnit termostat a uvidím ... Jestli se tou teplotou nějak poškodil ... Termostat je otázka tak kolem 150,- Kč - nebo se mýlím?
A ještě jsou všechny termostaty pro všechny škodovky (105-120) stejné? Abych jak idiot nekoupil něco co tam nebude pasovat.

Autor:  Šemik [ 7.8.06, 15:35 ]
Předmět příspěvku: 

Qwerty1 píše:
Ještě možná taková dost podstatná maličkost na kterou jsem zapomněl :shock:
Teď mi došlo, že všechno se to začalo dít až potom, co jsem to v červnu uvařil na Jižní spojce, když tam vznikla kolona (bylo krásných 35C, dlouhý kopeček na jedničku - popojíždění - no dovedete si to představit).
Ke cti škodůvky musím přičíst to, že na benzínce jsme uvaření stáli tři. Já a dvě feldy :D Což by zase ukazovalo na ten termostat (neplní svou funkci, potvora). Takže prostě zkusím vyměnit termostat a uvidím ... Jestli se tou teplotou nějak poškodil ... Termostat je otázka tak kolem 150,- Kč - nebo se mýlím?
A ještě jsou všechny termostaty pro všechny škodovky (105-120) stejné? Abych jak idiot nekoupil něco co tam nebude pasovat.


Mě termostat vyšel na 105Kč

Autor:  Kikan [ 7.8.06, 16:07 ]
Předmět příspěvku: 

Já jsem do Formanu kupoval termostat 88 st. za 110,-Kč. Ale kolika stupňový má být ve 120 to fakt nevím.

Autor:  Viky [ 7.8.06, 17:19 ]
Předmět příspěvku: 

Kikan píše:
Já jsem do Formanu kupoval termostat 88 st. za 110,-Kč. Ale kolika stupňový má být ve 120 to fakt nevím.


80 st.C

Autor:  Kikan [ 7.8.06, 17:54 ]
Předmět příspěvku: 

Myslel jsem si to, ale nechtěl jsem to psát, ať zbytečně nematu.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/