Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Spotřeba motoru ve FABII 1,2 HTP 47 kW https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1503 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | brozicek [ 7.8.06, 12:13 ] |
Předmět příspěvku: | Spotřeba motoru ve FABII 1,2 HTP 47 kW |
Chtěl bych zde otevřít diskusi jaká je reálná dlouhodobá spotřeba FABIE s motorem 1,2 HTP 47 kW. Zejména jde o údaj F2 z dlouhodobé spotřeby měřený palubním počítačem. Je také možno porovnat spotřebu i seriózním měřením jiným způsobem (nejde zde o chvástavé krátkodobé výsledky). Proč ? Mám dva roky krátkou FABII Ambiente, kola 185/60 R14. Údaj na F2 při 8 000 km je 6,1 l/100 km (při cca 5000 km se předchozí údaj automaticky vynuloval a počítač měří znovu, takže je to spotřeba asi za 3 000 km). Jezdím technikou na nejnižší spotřebu, mimo dálnice, normální kombinace město a souvislé úseky kolem 30 km. Při vší snaze se mi ale průměr pod 6,1 nedaří dostat. Potkal jsem kolegu, se stejným autem, najeto asi 20 000 km. Jemu počítač objektivně ukazuje při přibližně stejné technice jízdy a podobných trasách 5,1 l/100 km. Oba si kontrolujeme spotřebu i sledováním tankování a ujetých km a výpočtové výsledky se přibližně shodují s palubním počítačem. Jak je možný tak velký rozdíl, kolik máte spotřebu vy ostatní ? Je možné, že je to nějakým nastavením řídící jednotky ? Nemyslím, že by kolega měl o tolik lehčí nohu než já. Pokud nepřekážím, akceleruji pro nízkou spotřebu jako hlemýžď. Z kopce jezím, pokud udržím rychlost, se zařazeným stupněm (spotřeba 0,0). Jsem zvědav, jaké zkušenosti mají jiní. Kdybych to neviděl, tak té hodnotě 5,1 l/100 km nebudu věřit. Díky za seriózní diskusi na toto téma. PS: Sledoval jsem doma na osobním počítači dlouohodobou spotřebu předchozích aut Favorit 43 kW a Felicie 50 kW a mám k dispozici průměr za cca 40 000 km a průběžné křivky spotřeby metodou "od plné do plné nádrže". Rád tyto údaje dám do diskuse, pokud bude zájem porovnávat i tyto jiné typy aut. |
Autor: | hans [ 7.8.06, 14:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kámoška má 1,2 HTP 40 kW a jezdí po městě za cca 7,2 l / 100 km a venku za 5,3, což dělá průměr 6,3. A to jezdí hlavně po městě. |
Autor: | Viky [ 7.8.06, 15:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spotřeba motoru ve FABII 1,2 HTP 47 kW |
brozicek píše: Mám dva roky krátkou FABII Ambiente, kola 185/60 R14. Potkal jsem kolegu, se stejným autem, najeto asi 20 000 km. Jemu počítač objektivně ukazuje při přibližně stejné technice jízdy a podobných trasách 5,1 l/100 km. Jsem zvědav, jaké zkušenosti mají jiní. Kdybych to neviděl, tak té hodnotě 5,1 l/100 km nebudu věřit. Odpoved zni: pasivni odpory. Jestli ten tvuj kolega se stejnym motorem ma gumy 165/70, tak jsi doma. Muze to byt treba mirne visici brzda (nebo moc utazena rucni), spatne (nebo moc siroke) gumy, velka sbihavost ... atd. Celkem to muze delat rozdil od 0.5 do 2 litru. Zkus nafoukat gumy na hodnotu "plne zatizene - dalnice" Jestli ma ta Fabie najeto 8000km timhle zpusobem, tak se ti jeste asi nevytvorily vule odpovidajici stavu po zabehu. Mozna jsi se stal vitezem souteze "Jak blbje zajet motor". Poskytnu vlastni referencni data: Fiat Tipo 1.4/51kW, 175/65R14, po oprave prednich brzd se spotreba snizila z 9.7 na 8.5 (samozrejme se s nim nejezdilo nijak pomalu). Fiat Punto 1.1/40kW 5.4-5.6l pri normalnim jezdeni, ma pneu 155/70R13 a vazi necelou tunu. |
Autor: | Viky [ 7.8.06, 15:53 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spotřeba motoru ve FABII 1,2 HTP 47 kW |
Viky píše: brozicek píše: Mám dva roky krátkou FABII Ambiente, kola 185/60 R14. Potkal jsem kolegu, se stejným autem, najeto asi 20 000 km. Jemu počítač objektivně ukazuje při přibližně stejné technice jízdy a podobných trasách 5,1 l/100 km. Jsem zvědav, jaké zkušenosti mají jiní. Kdybych to neviděl, tak té hodnotě 5,1 l/100 km nebudu věřit. Odpoved zni: pasivni odpory. Jestli ten tvuj kolega se stejnym motorem ma gumy 165/70, tak jsi doma. Muze to byt treba mirne visici brzda (nebo moc utazena rucni), spatne (nebo moc siroke) gumy, velka sbihavost ... atd. Celkem to muze delat rozdil od 0.5 do 2 litru. Zkus nafoukat gumy na hodnotu "plne zatizene - dalnice" Jestli ma ta Fabie najeto 8000km timhle zpusobem, tak se ti jeste asi nevytvorily vule odpovidajici stavu po zabehu. Mozna jsi se stal vitezem souteze "Jak blbje zajet motor". Poskytnu vlastni referencni data: Fiat Tipo 1.4/51kW, 175/65R14, po oprave prednich brzd se spotreba snizila z 9.7 na 8.5 (samozrejme se s nim nejezdilo nijak pomalu). Fiat Punto 1.1/40kW 5.4-5.6l pri normalnim jezdeni, ma pneu 155/70R13 a vazi necelou tunu. Mensi obvod pneu taky ten pocitac trochu zblbne, ale snad ne o litr. |
Autor: | Jarda S. [ 7.8.06, 21:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
máme fabii 1.9tdi pd 74kw pneu 180/60 r 14 a spotřeba je kolem 6 l ve městě |
Autor: | JuDu [ 7.8.06, 23:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spotřeba motoru ve FABII 1,2 HTP 47 kW |
Ahoj, Mam take iste auto a zatial to vyuzijem len na dochadzku do prace a spat. Velka cast cesty vedie mimo mesta, takze netreba vela jazdit stylom plyn-brzda. Merana spotreba podla palubneho pocitadla je okolo 4.9 L/100 km. Nijaku zvlastnu vybavu nemam, gumy su 'seriove'. dovi |
Autor: | Viky [ 8.8.06, 06:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Spotřeba motoru ve FABII 1,2 HTP 47 kW |
JuDu píše: Ahoj, Mam take iste auto a zatial to vyuzijem len na dochadzku do prace a spat. Velka cast cesty vedie mimo mesta, takze netreba vela jazdit stylom plyn-brzda. Merana spotreba podla palubneho pocitadla je okolo 4.9 L/100 km. Nijaku zvlastnu vybavu nemam, gumy su 'seriove'. dovi Tak jsem si myslel, ze 1.2/47kW muze mit i 13ky kola, ale 155/80R13 jsou nabizene asi jenom pro 1.2/40kW. Jinak mohou byt 165/70R14 nebo 185/60R14 na litych diskach. Domnivam se ze pokud se jezdi "na spotrebu", tak ma rozdil v obuti pomerne velky vliv. Kdyz uvazime ze takove auto potrebuje na plynulou jizdu po rovine asitak 1kW (fakt jen odhad), tak zmena valiveho odporu muze mit vliv dost velky, zatimco pri pouziti maximalniho vykonu se to na chovani auta skoro neprojevi. Dobry test je porovnat ty auta na stejne trati a stejne pocatecni rychlosti, jak daleko auto dojede na neutral. |
Autor: | ferrari [ 8.8.06, 18:19 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, ja som na Fabii Combi 1,2 HTP 47 kW absolvoval cestu Prievidza (SK) - Praha (cca 400 km) a apäť. Auto bolo obsadené 4 dospelými a vzadu 4x batožina. Auto išlo skoro celú cestu na "plný kotol". Do Brna tak 120 km/h mimo mesta (hore kopcami plyn na podlahe, vytočená 3ka,4ka) a cca 60 km/h v meste. Diaľnica Brno-Praha stále 140 km/h (kto ju pozná, vie, že je to hore kopec-dole kopec =často plyn na podlahe). Motanie sa po Prahe, okolo Prahy. Celková spotreba cca 6,3l (bez počítača, podľa spotreby a kilometrov). Podotýkam, že je to základná výbava = kolesá 165/70. Inak, som vrcholovate spokojný s tým motorom, síce pod záťažou vrčí ako vysávač, ale je to OK (o 100x lepšie ako prašivá 1,4 MPi...) |
Autor: | wilson [ 17.9.06, 17:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
hmmm služobná 1.4MPI jazdila za 7.2l/100 a menej a 1.2HTP si vyžere min. o liter dva viac. V zime sa na 9l/100 ani nedá dostať. Jazdí iba mesto, používa ju jeden šofér, obuté 185ky. včul bud múdri. |
Autor: | ferrari [ 17.9.06, 20:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
wilson píše: hmmm služobná 1.4MPI jazdila za 7.2l/100 a menej a 1.2HTP si vyžere min. o liter dva viac. V zime sa na 9l/100 ani nedá dostať. Jazdí iba mesto, používa ju jeden šofér, obuté 185ky. včul bud múdri. No, z môjho pohľadu (a to ma nikto nepresvedčí o opaku) je 1,4 MPi 50 kW najnedotiahnutejší motor od škodovky za posledných 40 rokov. Na tom HTP čku (47kW, Kombi, 165ky 14 tky pneu) spm najazdil dokopy tak 5000 km (bolo to niekoľko jázd po cca 500 km) a vždy bola spotreba 6 - 6,5 l/100km. Nejazdím nejak extrémne, ale dosť svižne, v obci dodržiavam rýchlosť, mimo obce tak 120 km/h a na diľnici tak 140 km/h, nezriedke je vytočenie trojky do 110 pri obiehaní. Na krátkej Fábii 1,4 MPi (ale 185 ky pneu) som dosiahol 6,7 l/100km, ale pri daždi a jastrabovi = veľmi kľudnej jazde (trasa cca 300 km). A bol som v aute sám... Kamarát mal 1,4Mpi, krátku, pneu 165/70 14, v zime nešiel pod 9 l a to jazdil zväčša mimo mesto a jazda 80-90km/h na 5ke obec-neobec (= úspornejšie sa už ani nedalo). Keby hneď 1,4 žrala menej ako 1,2 HTP, nechcel by som ten motor pod kapotou...tá chrakteristika...ako diesel...a keď človek ide obiehať, pritlačí plyn, el. škrtiaca klapka to má "na háku", keď už človek zistí, že to už nestihne, tak začne púšťať plyn a vtedy začne auto zrýchľovať....shit! |
Autor: | elegant [ 17.9.06, 21:17 ] |
Předmět příspěvku: | |
ferrari píše: wilson píše: hmmm služobná 1.4MPI jazdila za 7.2l/100 a menej a 1.2HTP si vyžere min. o liter dva viac. V zime sa na 9l/100 ani nedá dostať. Jazdí iba mesto, používa ju jeden šofér, obuté 185ky. včul bud múdri. No, z môjho pohľadu (a to ma nikto nepresvedčí o opaku) je 1,4 MPi 50 kW najnedotiahnutejší motor od škodovky za posledných 40 rokov. Na tom HTP čku (47kW, Kombi, 165ky 14 tky pneu) spm najazdil dokopy tak 5000 km (bolo to niekoľko jázd po cca 500 km) a vždy bola spotreba 6 - 6,5 l/100km. Nejazdím nejak extrémne, ale dosť svižne, v obci dodržiavam rýchlosť, mimo obce tak 120 km/h a na diľnici tak 140 km/h, nezriedke je vytočenie trojky do 110 pri obiehaní. Na krátkej Fábii 1,4 MPi (ale 185 ky pneu) som dosiahol 6,7 l/100km, ale pri daždi a jastrabovi = veľmi kľudnej jazde (trasa cca 300 km). Kamarát mal 1,4Mpi, krátku, pneu 165/70 14, v zime nešiel pod 9 l a to jazdil zväčša mimo mesto a jazda 80-90km/h na 5ke obec-neobec (= úspornejšie sa už ani nedalo). Keby hneď 1,4 žrala menej ako 1,2 HTP, nechcel by som ten motor pod kapotou...tá chrakteristika...ako diesel...a keď človek ide obiehať, pritlačí plyn, el. škrtiaca klapka to má "na háku", keď už človek zistí, že to už nestihne, tak začne púšťať plyn a vtedy začne auto zrýchľovať....shit! Vo fabkach nie sú koncernové VW motory?? |
Autor: | Warman [ 17.9.06, 21:59 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nu, spotřebouz Fabie přispět nemůžu, nemám zkušenosti, jenom z Fa / 136LS, z roku 90, seriový gumy, bez příkras / a spotřeba se pohybuje okolo 7,2l. A to s poměrně svižnou jízdou více méně po Praze. Ale měl bych jednu otázku ohledně té spořeby z kopce... Může mi někdo osvětlit čím to, že palubní počítač ukazuje při zařazený rychlosti nulu?Je to opravdu tak?Nebo je to jenom nějakej elektronickej fígl v tom, že nešlapeš na plyn? |
Autor: | hans [ 17.9.06, 23:15 ] |
Předmět příspěvku: | |
Warman píše: Ale měl bych jednu otázku ohledně té spořeby z kopce... Může mi někdo osvětlit čím to, že palubní počítač ukazuje při zařazený rychlosti nulu?Je to opravdu tak?Nebo je to jenom nějakej elektronickej fígl v tom, že nešlapeš na plyn? Nežere to opravdu vůbec nic. Elektronika při jízdě přes kvalt bez plynu uzavře přívod paliva, takže je spotřeba naprosto nulová. Při brzdění motorem teda šetříš dvakrát - jednak brzdy a proti motoru s karbem i palivo.... |
Autor: | Viky [ 18.9.06, 06:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
elegant píše: Vo fabkach nie sú koncernové VW motory?? 1.4 MPi je Skoda, 1.4 16V je VW. Ale vubec nevim, jestli ty osmiventily uz neprestali dodavat. Mame v rodine jednu 1.4 s motorem Skoda, a zere jak nezavrena (pres 8l i na delsi vzdalenosti), ma 185ky gumy. |
Autor: | Kybergreg [ 18.9.06, 09:37 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jeli jsme s dlouhou fabkou 1.4 MPi (Škoda) do Chorvatska, plně naložení (5 lidí, kufr plnej až po střechu, plnej střešní box), a jestli se dobře pamatuju, tak spotřeba byla necelých 7 a to jsme se nijak neflákali (samozřejmě v rámci možností, takhle naložený auto moc svižně nejede). Takže na mě to skoro dělá dojem, že co motor, to originál, jako za doby slavných Š120... |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |