Autor |
Zpráva |
acheron21
Příspěvky: 110
|
tlak v chladiacom okruhu
Zdravim vsetkych,
chcel by som sa poradit,mam Skodu forman 93,a vsetko bolo v poriadku,potom som vymenil expanznu nadrzku a menil som aj kvapalinu.Teraz ked nastartujem hadice sa do takych 5 minut dost natlakuju.Prve mi napadlo tesnenie hlavy,ale neni som odbornik tak sa chcem poradit.
Dakuejm.
|
22.12.08, 17:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
To je normální, nové víčko expanzky drží předepsaný tlak narozdíl od starého které zřejmě netěsnilo.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
22.12.08, 17:23 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
No záleží jak moc se natlakuje, máš to už odvzdušněné? Chce to aby se to alespoň 10 15 minut provětralo na provozní teplotě, topení otevřít naplno a nejlépe chvilenku držet pod plynem zhruba tak 3000 otáček. Ale pokud to máš odvzdušněné a dost se ti to nafoukne tak je nejspíš v háji těsnění. Pokud se ti to ohřeje, tak jakmile otevře termostat a vypneš motor tak by měla jít nádobka otevřít a jen si lehce fouknout, pokud z ní vyletí voda tak něco špatně, ale zase ji nesmíš otevírat těsně před spuštěním ventilátoru to ti ta voda vyletí určitě, chce to cvik a hlavně otevírat pomalu, je tam určitá fáze kdy povolí tlak a dá se poznat jestli jen foukne nebo poletí voda.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
22.12.08, 18:15 |
|
|
acheron21
Příspěvky: 110
|
Ok,takze to skusim,necham to bezat tych cca 15 min a kurenie necham naplno-vicko zavrete?.Ako dlho by som mal podrzat tych 3000 otacok?
|
22.12.08, 19:26 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
acheron21 píše: Ok,takze to skusim,necham to bezat tych cca 15 min a kurenie necham naplno-vicko zavrete?.Ako dlho by som mal podrzat tych 3000 otacok?
choď sa s tým prebehnúť okolo bloku, je to lepšie zahriate aj odzvdušnené....
nie je moc vhodné trápiť auto zorievaním na voľnobeh...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
22.12.08, 19:30 |
|
|
Ladin
Příspěvky: 322 Bydliště: Slavičín
|
Mě to dělalo víčko,vůbec nepropouštělo přetlak ( jednou se mi motor trošku přehřál a hadice mi tlakem vyrvala z chladiče ten plastový vývod,takže místo pade za víčko pětset i za chladič )
_________________ Škoda favorit GLXI Solitaire 94, 250 000 Km,BMM 50 Kw LPG Alfa romeo 156 2,4 JTDm (129 Kw) škoda Felicia 1,3 MPi http://moje.auto.cz/Ladi/favalek.html http://moje.auto.cz/Ladi/ala.html
|
22.12.08, 19:42 |
|
|
acheron21
Příspěvky: 110
|
to som si tiez myslel,vicko som hned kupil nove,ale nepomohlo
|
22.12.08, 19:47 |
|
|
Ladin
Příspěvky: 322 Bydliště: Slavičín
|
acheron21 píše: to som si tiez myslel,vicko som hned kupil nove,ale nepomohlo
Psal jsi,že jsi měnil ty věci,takže před tím to bylo v poho ? To se mi nechce věřit,že by se tam něco podělalo,spíš to pořádně odvzdušnit.Pokud se ti voda nestrácí,tak je vše ok.
_________________ Škoda favorit GLXI Solitaire 94, 250 000 Km,BMM 50 Kw LPG Alfa romeo 156 2,4 JTDm (129 Kw) škoda Felicia 1,3 MPi http://moje.auto.cz/Ladi/favalek.html http://moje.auto.cz/Ladi/ala.html
|
22.12.08, 19:53 |
|
|
acheron21
Příspěvky: 110
|
takto-vsetko bolo v pohode,vymenil som vicko aj nadrzku,lebo som zistil ze viko bolo prasknute a nadrzku len z estetickeho dovodu:),potom som vymenil aj kvapalinu a odvtedy to tlakuje. Je mozne ze tam je vzduch,lebo chvilu bezal motor aj ked v nadrzke skoro nic nebolo,ale to by sa uz asi odtial dostal,typujem.
No a ta kvapalina...trosku a stratilo,ale neviem ci to zozral motor alebo sa to vylialo(vystreklo)ked som casto otvaral nadrzku
|
22.12.08, 20:16 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Nastartuj,otevři nádobku a dívej se dovnitř,zda li ti tam nejdou bubliny.Pokud ano tak těsnění KO..Já když měl těsnění v prd..,tak se mi tratila voda a tlakovalo to do vody,ale olej byl čistý,bez emulze.Záleží kde to foukne..Nový fridex je agresivnější,tak že je možné,že poruřil těsnění nebo hlavu-stává se to,bohužel..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
22.12.08, 21:02 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Ze sa natlakuje, to je OK. Ak ti to niekde prefukuje, tak spolahlivo vyvaris. Hlavne nedavaj dole viecko pri horucom motore. Raz som to videl a bol to horor. Chlap isiel rovno do nemocnice.
|
23.12.08, 20:14 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Peter50kw píše: Ze sa natlakuje, to je OK. Ak ti to niekde prefukuje, tak spolahlivo vyvaris. Hlavne nedavaj dole viecko pri horucom motore. Raz som to videl a bol to horor. Chlap isiel rovno do nemocnice.
No to není pravidlo,že musíš vyvařit..Záleží,kde je těsnění fouklé.Třebas já měl těsnění fouklé mezi sacím a vodním kanálem,tak že olej byl čistý,voda taky-jen se tratila voda a z nádobky jsem cítil benál..Ta voda se ztrácela celkem dost 1l na 100km..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
24.12.08, 14:10 |
|
|
acheron21
Příspěvky: 110
|
Dnes som zistil,ze termostat asi nefunguje,lebo kratko po nastartovani je teply chadic,takze sa asi nezatvara.Napadlo ma ci by to natlakovanie nemohlo byt tym.
|
24.12.08, 16:38 |
|
|
acheron21
Příspěvky: 110
|
No takze nakoniec tam ten termostat ani nieje...,rozobral som to ze ho vymenim,ale na moje prekvapenie som tam nic nenasiel:)asi ho dal prec predosli majitel,nechapem preco
Takze,otazka:je mozne to je sposobene tym,ze tem neni termostat???
Dik za odpoved
|
25.12.08, 18:09 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
No, to že tam termostat nebyl je spíše potvrzení tvé předchozí myšlenky - těsnění pod hlavou je KO.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.12.08, 18:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 33 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|