Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Voda v oleji https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=15699 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | pajavlk [ 20.2.09, 19:19 ] |
Předmět příspěvku: | Voda v oleji |
Zdravím všechny. Tak si představte, že jsem svou Feldu poprvé v životě uvařil. Za nedlouho potom mi to začalo mixovat vodu do oleje. Vím, že ne můj dotaz se bude těžko odpovídat, ale přece se zeptám. Jaká je pravděpodobnost, že jsem zničil jen těsnění pod hlavou, nebo jestli to mohla odnést i hlava? Bohužel mě okolnosti donutily nezastavit hned a musel jsem s tím pár kilometrů jet. Pak jsem to nechal vychladnout a dolil to co vyteklo. Zajímá mě, co hlava na Feldě vydrží, jestli nemá tendenci praskat. Vím, že některá auta s tím mají problémy a některým to vadí méně, proto se ptám... Když ji sundám a dám nové těsnění, aby to nebyla zbytečná práce. Podle hrubých odhadů mi to žere tak 1 litr vody na 500 km a dělá to pak na víčku oleje ten klasickej šlem. Zatím jsem neměl možnost změřit to přesněji. Jsem dost naštvanej, protože tohle mi dělala stodvacítka a já se toho nemohl zbavit. Bojim se, že jsem zničil hlavu, protože při mé smůle na auta bych se tomu nedivil. Když by se to potvrdilo, tak sehnat hlavu zdravou je asi dost problém co? |
Autor: | Bukaj [ 20.2.09, 19:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Hliníkové hlavy vydrží dost, tohle bude jen v těsnění, ale raději bych tu hlavu nechal srovnat, no uvidíš... ...koneckonců "zničit" i klasickou litinovou hlavu je docela problém, takže hlavu vzhůru! |
Autor: | Jarda S. [ 20.2.09, 19:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
nejspíš těsnění a křivá hlava |
Autor: | Šemik [ 20.2.09, 19:24 ] |
Předmět příspěvku: | |
Těsnění hlavy bude určitě v tahu. Chce to hlavu dolů, zkontrolovat přesah vložek vůči bloku (možná to ale odnesly i pístní kroužky, bylo by asi dobré je pro jistotu vyměnit) a kouknout na hlavu - Fa/Fel hlavy jsou docela odolné, prasknout nemusela, chce to kouknout. I když prasklá nebude, tak jí 100% vzít na srovnání. Pokud prasklá bude, tak se nic neděje a dáš jinou, podle fotky je to BMM Felicie, takže to je stejná hlava jako u Favorita, těch je docela dost k dostání. Nebo kdybys sehnal, můžeš dát i MPi hlavu, ta je lepší ale zase jich není tolik. |
Autor: | Martas [ 20.2.09, 19:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Voda v oleji |
pajavlk píše: Zdravím všechny. Tak si představte, že jsem svou Feldu poprvé v životě uvařil. Za nedlouho potom mi to začalo mixovat vodu do oleje. Vím, že ne můj dotaz se bude těžko odpovídat, ale přece se zeptám. Jaká je pravděpodobnost, že jsem zničil jen těsnění pod hlavou, nebo jestli to mohla odnést i hlava? Bohužel mě okolnosti donutily nezastavit hned a musel jsem s tím pár kilometrů jet. Pak jsem to nechal vychladnout a dolil to co vyteklo. Zajímá mě, co hlava na Feldě vydrží, jestli nemá tendenci praskat. Vím, že některá auta s tím mají problémy a některým to vadí méně, proto se ptám... Když ji sundám a dám nové těsnění, aby to nebyla zbytečná práce. Podle hrubých odhadů mi to žere tak 1 litr vody na 500 km a dělá to pak na víčku oleje ten klasickej šlem. Zatím jsem neměl možnost změřit to přesněji. Jsem dost naštvanej, protože tohle mi dělala stodvacítka a já se toho nemohl zbavit. Bojim se, že jsem zničil hlavu, protože při mé smůle na auta bych se tomu nedivil. Když by se to potvrdilo, tak sehnat hlavu zdravou je asi dost problém co? To je jednoduchý. Sundej paštiku a dej ju na tlak a budeš to vedět hned. Samozřejmě když bude dobrá tak ju prebrousit, změřit přesahy a pak to teprve mužeš poskládat. Ještě by tam mohla být prasklá vložka zaleží jak si to moc potrápil. |
Autor: | pajavlk [ 20.2.09, 19:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dík, za rady, ale jak poznám, že je prasklá. Pokud tam bude malá trhlinka, tak to asi nezjistim, nebo se to nějak dá poznat? Existují nějaké firmy, které mi jí srovnají? S pístníma kroužkama nestraš, to je rozebrat celý motor. |
Autor: | Martas [ 20.2.09, 19:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
pajavlk píše: Dík, za rady, ale jak poznám, že je prasklá. Pokud tam bude malá trhlinka, tak to asi nezjistim, nebo se to nějak dá poznat? Existují nějaké firmy, které mi jí srovnají? S pístníma kroužkama nestraš, to je rozebrat celý motor. Sundej ju a nech si ju odtlakovat. Jsou na to firmy |
Autor: | Šemik [ 20.2.09, 19:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Tak pokud budou utopené vložky (jestli na to nikdo od továrny nesahal tak asi ano) stejně se motor musí polorozebrat, pak je výměna kroužků drobné zdržení |
Autor: | Bukaj [ 20.2.09, 19:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
S kruhama Šemik jen straší, to on když vidí možnost rozebrat motor do mrtě, tak neváhá... ...to už mi přijde pravděpodobnější ta vložka... Válce a krhy Fa/Fel vydrží taky dost, jen to udělej co nejdřív, ať Ti zbytečně nekoroduje motor tam, kde nemá... A srovnat hlavu je dobré, nikoliv nutné... uvidíš, jak bude vypadat.. |
Autor: | pajavlk [ 20.2.09, 19:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ty jo, díky všem za rady. Doufám, že na vložky se nebude muset šahat, ale za ty přesahy bych ruku do ohně nedal no. Je taky fakt, že auto má o něco menší kompresi, než by mělo mít a na prvním válci to ještě není vyrovnané, což by asi ty kroužky zasloužilo. Nevim, jestli se mi to ale vyplatí rozebírat to tak moc. Zkusím nechat natlakovat tu hlavu. Kouknu po netu, jestli to tady v Táboře někdo dělá, zatím jsem to nikdy nezjišťoval. Je fakt, že když nebudou přesahy v cajku, tak to asi nemá cenu dávat dohromady. |
Autor: | Šemik [ 20.2.09, 19:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Přesahy jsou alfou i omegou těhle motorů.. |
Autor: | pajavlk [ 20.2.09, 19:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: Přesahy jsou alfou i omegou těhle motorů.. Tzn. výměna vložek válců, že jo? Jak jdou ven a dovnitř? |
Autor: | Jarda S. [ 20.2.09, 19:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
stačí vyndat a podložit starý |
Autor: | pajavlk [ 20.2.09, 19:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
Sadra17 píše: stačí vyndat a podložit starý Tak to by snad nemuselo být tak hrozivý. Jedno uvaření a co je kolem toho věcí. Přiznávám, že jsem jí trochu potrápil Jinak máš hezkou fotku v profilu. |
Autor: | Šemik [ 20.2.09, 19:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
pajavlk píše: Šemik píše: Přesahy jsou alfou i omegou těhle motorů.. Tzn. výměna vložek válců, že jo? Jak jdou ven a dovnitř? Výměna nutná nejspíše nebude, jsou dost odolné. Musí se akorát vyndat a dát pod ně patřičké měděné vymezovací kroužky. Vyndavají se tak, že se sundá vana, ojnice se odšroubují od kliky a vložky se společně s písty a ojnicemi vrchem vytáhnou ven. Občas bývají do bloku "zarostlé" bordelem z chlazení, chce je to z prostoru karteru uvolnit třeba poklepem kladívkem, ale klepat do nich dřevenou násadou, ne tím ocelovým |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |