Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 11:32



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Voda v oleji 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 304
Bydliště: Sezimovo Ústí
Příspěvek Voda v oleji
Zdravím všechny. Tak si představte, že jsem svou Feldu poprvé v životě uvařil. Za nedlouho potom mi to začalo mixovat vodu do oleje. Vím, že ne můj dotaz se bude těžko odpovídat, ale přece se zeptám.
Jaká je pravděpodobnost, že jsem zničil jen těsnění pod hlavou, nebo jestli to mohla odnést i hlava?
Bohužel mě okolnosti donutily nezastavit hned a musel jsem s tím pár kilometrů jet. Pak jsem to nechal vychladnout a dolil to co vyteklo. Zajímá mě, co hlava na Feldě vydrží, jestli nemá tendenci praskat. Vím, že některá auta s tím mají problémy a některým to vadí méně, proto se ptám... Když ji sundám a dám nové těsnění, aby to nebyla zbytečná práce. Podle hrubých odhadů mi to žere tak 1 litr vody na 500 km a dělá to pak na víčku oleje ten klasickej šlem. Zatím jsem neměl možnost změřit to přesněji. Jsem dost naštvanej, protože tohle mi dělala stodvacítka a já se toho nemohl zbavit. Bojim se, že jsem zničil hlavu, protože při mé smůle na auta bych se tomu nedivil. Když by se to potvrdilo, tak sehnat hlavu zdravou je asi dost problém co? :?

_________________
Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995


20.2.09, 19:19
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Hliníkové hlavy vydrží dost, tohle bude jen v těsnění, ale raději bych tu hlavu nechal srovnat, no uvidíš...
...koneckonců "zničit" i klasickou litinovou hlavu je docela problém, takže hlavu vzhůru! ;-)

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


20.2.09, 19:21
Profil ICQ
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27226
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
nejspíš těsnění a křivá hlava 8)

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


20.2.09, 19:23
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Těsnění hlavy bude určitě v tahu. Chce to hlavu dolů, zkontrolovat přesah vložek vůči bloku (možná to ale odnesly i pístní kroužky, bylo by asi dobré je pro jistotu vyměnit) a kouknout na hlavu - Fa/Fel hlavy jsou docela odolné, prasknout nemusela, chce to kouknout. I když prasklá nebude, tak jí 100% vzít na srovnání. Pokud prasklá bude, tak se nic neděje a dáš jinou, podle fotky je to BMM Felicie, takže to je stejná hlava jako u Favorita, těch je docela dost k dostání. Nebo kdybys sehnal, můžeš dát i MPi hlavu, ta je lepší ale zase jich není tolik.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.2.09, 19:24
Profil

Příspěvky: 159
Bydliště: Blansko
Příspěvek Re: Voda v oleji
pajavlk píše:
Zdravím všechny. Tak si představte, že jsem svou Feldu poprvé v životě uvařil. Za nedlouho potom mi to začalo mixovat vodu do oleje. Vím, že ne můj dotaz se bude těžko odpovídat, ale přece se zeptám.
Jaká je pravděpodobnost, že jsem zničil jen těsnění pod hlavou, nebo jestli to mohla odnést i hlava?
Bohužel mě okolnosti donutily nezastavit hned a musel jsem s tím pár kilometrů jet. Pak jsem to nechal vychladnout a dolil to co vyteklo. Zajímá mě, co hlava na Feldě vydrží, jestli nemá tendenci praskat. Vím, že některá auta s tím mají problémy a některým to vadí méně, proto se ptám... Když ji sundám a dám nové těsnění, aby to nebyla zbytečná práce. Podle hrubých odhadů mi to žere tak 1 litr vody na 500 km a dělá to pak na víčku oleje ten klasickej šlem. Zatím jsem neměl možnost změřit to přesněji. Jsem dost naštvanej, protože tohle mi dělala stodvacítka a já se toho nemohl zbavit. Bojim se, že jsem zničil hlavu, protože při mé smůle na auta bych se tomu nedivil. Když by se to potvrdilo, tak sehnat hlavu zdravou je asi dost problém co? :?


To je jednoduchý. Sundej paštiku a dej ju na tlak a budeš to vedět hned. Samozřejmě když bude dobrá tak ju prebrousit, změřit přesahy a pak to teprve mužeš poskládat. Ještě by tam mohla být prasklá vložka zaleží jak si to moc potrápil.

_________________
Felda 1.6 r.v. 99 stříbrnák
Fanda karbec, lpg r.v. 93 červenej na litákách


20.2.09, 19:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 304
Bydliště: Sezimovo Ústí
Příspěvek 
Dík, za rady, ale jak poznám, že je prasklá. Pokud tam bude malá trhlinka, tak to asi nezjistim, nebo se to nějak dá poznat? Existují nějaké firmy, které mi jí srovnají? S pístníma kroužkama nestraš, to je rozebrat celý motor.

_________________
Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995


20.2.09, 19:28
Profil

Příspěvky: 159
Bydliště: Blansko
Příspěvek 
pajavlk píše:
Dík, za rady, ale jak poznám, že je prasklá. Pokud tam bude malá trhlinka, tak to asi nezjistim, nebo se to nějak dá poznat? Existují nějaké firmy, které mi jí srovnají? S pístníma kroužkama nestraš, to je rozebrat celý motor.


Sundej ju a nech si ju odtlakovat. Jsou na to firmy

_________________
Felda 1.6 r.v. 99 stříbrnák
Fanda karbec, lpg r.v. 93 červenej na litákách


20.2.09, 19:30
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Tak pokud budou utopené vložky (jestli na to nikdo od továrny nesahal tak asi ano) stejně se motor musí polorozebrat, pak je výměna kroužků drobné zdržení :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.2.09, 19:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
S kruhama Šemik jen straší, to on když vidí možnost rozebrat motor do mrtě, tak neváhá... :lol:
...to už mi přijde pravděpodobnější ta vložka... :?
Válce a krhy Fa/Fel vydrží taky dost, jen to udělej co nejdřív, ať Ti zbytečně nekoroduje motor tam, kde nemá...
A srovnat hlavu je dobré, nikoliv nutné... uvidíš, jak bude vypadat..

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


20.2.09, 19:33
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 304
Bydliště: Sezimovo Ústí
Příspěvek 
Ty jo, díky všem za rady. Doufám, že na vložky se nebude muset šahat, ale za ty přesahy bych ruku do ohně nedal no. Je taky fakt, že auto má o něco menší kompresi, než by mělo mít a na prvním válci to ještě není vyrovnané, což by asi ty kroužky zasloužilo. Nevim, jestli se mi to ale vyplatí rozebírat to tak moc. Zkusím nechat natlakovat tu hlavu. Kouknu po netu, jestli to tady v Táboře někdo dělá, zatím jsem to nikdy nezjišťoval. Je fakt, že když nebudou přesahy v cajku, tak to asi nemá cenu dávat dohromady.

_________________
Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995


20.2.09, 19:40
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Přesahy jsou alfou i omegou těhle motorů.. :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.2.09, 19:41
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 304
Bydliště: Sezimovo Ústí
Příspěvek 
Šemik píše:
Přesahy jsou alfou i omegou těhle motorů.. :)


Tzn. výměna vložek válců, že jo? Jak jdou ven a dovnitř?

_________________
Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995


20.2.09, 19:44
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27226
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
stačí vyndat a podložit starý :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


20.2.09, 19:45
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 304
Bydliště: Sezimovo Ústí
Příspěvek 
Sadra17 píše:
stačí vyndat a podložit starý :wink:


Tak to by snad nemuselo být tak hrozivý. Jedno uvaření a co je kolem toho věcí. Přiznávám, že jsem jí trochu potrápil :oops:
Jinak máš hezkou fotku v profilu. :lol:

_________________
Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995


20.2.09, 19:47
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
pajavlk píše:
Šemik píše:
Přesahy jsou alfou i omegou těhle motorů.. :)


Tzn. výměna vložek válců, že jo? Jak jdou ven a dovnitř?


Výměna nutná nejspíše nebude, jsou dost odolné. Musí se akorát vyndat a dát pod ně patřičké měděné vymezovací kroužky. Vyndavají se tak, že se sundá vana, ojnice se odšroubují od kliky a vložky se společně s písty a ojnicemi vrchem vytáhnou ven. Občas bývají do bloku "zarostlé" bordelem z chlazení, chce je to z prostoru karteru uvolnit třeba poklepem kladívkem, ale klepat do nich dřevenou násadou, ne tím ocelovým :lol:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


20.2.09, 19:47
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz