Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Poradi valcu
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=15924
Stránka 1 z 1

Autor:  mazhor [ 5.3.09, 06:30 ]
Předmět příspěvku:  Poradi valcu

Zdravim, vcera jsem chtel seridit ventily na motoru 130. Kdyz jsem si vsiml, ze na hlave je odlite poradi valcu 1-4-2-3. Andrt a Cedrich uvadeji v priruckach pro S 120 i pro favorita poradi valcu 1-3-4-2. Ze by mela 130-tka jiny poradi valcu jak 120 a favorit je kravina.Kdo ma pravdu- cisla na bloku, nebo prirucky? Jestli ja jsem cely ty leta neserizoval ventily spatne :-)

Autor:  Šemik [ 5.3.09, 07:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Poradi valcu

mazhor píše:
Zdravim, vcera jsem chtel seridit ventily na motoru 130. Kdyz jsem si vsiml, ze na hlave je odlite poradi valcu 1-4-2-3. Andrt a Cedrich uvadeji v priruckach pro S 120 i pro favorita poradi valcu 1-3-4-2. Ze by mela 130-tka jiny poradi valcu jak 120 a favorit je kravina.Kdo ma pravdu- cisla na bloku, nebo prirucky? Jestli ja jsem cely ty leta neserizoval ventily spatne :-)


Pořadí válců je skutečně 1-3-4-2. Čísla na hlavě jsou odlita taky správně, jen neoznačují který válec je který ale kdy který pálí - nejdřív pálí první, potom třetí (je druhý v pořadí), pak pálí čtvrtý (třetí v pořadí) a nakonec druhý (čtvrtý v pořadí) tedy i to 1-4-2-3 odpovídá, říká se ale pálení podle válce, tedy 1-3-4-2, je to logičtější.

Edit : jak si to tak čtu tak nevím jestli to je vůbec k pochopení :lol: :oops:

Autor:  mazhor [ 5.3.09, 09:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Poradi valcu

Šemik píše:
mazhor píše:
Zdravim, vcera jsem chtel seridit ventily na motoru 130. Kdyz jsem si vsiml, ze na hlave je odlite poradi valcu 1-4-2-3. Andrt a Cedrich uvadeji v priruckach pro S 120 i pro favorita poradi valcu 1-3-4-2. Ze by mela 130-tka jiny poradi valcu jak 120 a favorit je kravina.Kdo ma pravdu- cisla na bloku, nebo prirucky? Jestli ja jsem cely ty leta neserizoval ventily spatne :-)


Pořadí válců je skutečně 1-3-4-2. Čísla na hlavě jsou odlita taky správně, jen neoznačují který válec je který ale kdy který pálí - nejdřív pálí první, potom třetí (je druhý v pořadí), pak pálí čtvrtý (třetí v pořadí) a nakonec druhý (čtvrtý v pořadí) tedy i to 1-4-2-3 odpovídá, říká se ale pálení podle válce, tedy 1-3-4-2, je to logičtější.

Edit : jak si to tak čtu tak nevím jestli to je vůbec k pochopení :lol: :oops:


No pochopil jsem to hlavni - tydy ze se ventily serizuji opravdu dle poradi valcu poradi valcu 1-3-4-2 :-)

Autor:  mazhor [ 5.3.09, 09:16 ]
Předmět příspěvku: 

No a kdyz uz jsem nakous to stelovani ventilu - kdyz seridim ventil a pak otocim rozvodovou tyckou, zmeni se me uplne vule ventilu - to neni normalni ze?

Autor:  fatal [ 5.3.09, 09:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Poradi valcu

mazhor píše:
...ze se ventily serizuji opravdu dle poradi valcu poradi valcu 1-3-4-2 :-)


V andrtovi je tabulka co seřizovat podle toho co střídá, to je asi nejjednodušší. :wink:

Autor:  darklord [ 5.3.09, 09:52 ]
Předmět příspěvku: 

mazhor píše:
No a kdyz uz jsem nakous to stelovani ventilu - kdyz seridim ventil a pak otocim rozvodovou tyckou, zmeni se me uplne vule ventilu - to neni normalni ze?


nebudu to krive tycky?

Autor:  mazhor [ 5.3.09, 10:00 ]
Předmět příspěvku: 

darklord píše:
mazhor píše:
No a kdyz uz jsem nakous to stelovani ventilu - kdyz seridim ventil a pak otocim rozvodovou tyckou, zmeni se me uplne vule ventilu - to neni normalni ze?


nebudu to krive tycky?


No to nevim, ale normalni to asi neni ze?

Autor:  škodař [ 5.3.09, 11:13 ]
Předmět příspěvku: 

mazhor píše:
darklord píše:
mazhor píše:
No a kdyz uz jsem nakous to stelovani ventilu - kdyz seridim ventil a pak otocim rozvodovou tyckou, zmeni se me uplne vule ventilu - to neni normalni ze?


nebudu to krive tycky?


No to nevim, ale normalni to asi neni ze?
pokud protočíš jako dokola kolem osi jako když se točí země tak ne :!:

Autor:  mazhor [ 5.3.09, 11:37 ]
Předmět příspěvku: 

[quote/]pokud protočíš jako dokola kolem osi jako když se točí země tak ne :!:[/quote]

tocil jsem s tim kolem osy tycky
jsem si rikal jestli to nebude tim, ze uz je to tam za ty leta vytlaceny a tim pootocenim se tycka dostala mimo svou vytlacenou polohu. Zkusim to seridit, ujedu s tim nejakejch 100 kilaku, snad se to za tu dobu usadi a pak to seridim znovu.

Autor:  Šemik [ 5.3.09, 14:10 ]
Předmět příspěvku: 

Nic znovu neseřizuj, to je uplně normální jev. Seřídíš ventily, ručně motorem otočíš a je vůle zase jiná.

Autor:  Kachnis [ 5.3.09, 17:02 ]
Předmět příspěvku: 

to ale neni normalni..vule by mela zustat stejna..rozdily by mely byt neznatelne..

Autor:  fatal [ 5.3.09, 17:07 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Nic znovu neseřizuj, to je uplně normální jev. Seřídíš ventily, ručně motorem otočíš a je vůle zase jiná.


Jestli to není spíše tím, jak tam strkáš měrky. Protože (alespoň u mě) na tom hodně záleží, vahadla jsou vyklepaná.

Autor:  ferrari [ 5.3.09, 17:18 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Nic znovu neseřizuj, to je uplně normální jev. Seřídíš ventily, ručně motorem otočíš a je vůle zase jiná.


Kua, ale prečo? Tiež som tento jav pozoroval, som to nastavoval dookola...ale tiež si myslím, žeby to tak nemalo byť...no ale nastavoval som ventily asi na 4-5 škodovkách a vždy to tak bolo...tiež to teraz robím tak, že nastavím, prekontrolujem raz a fertig...

Autor:  darklord [ 5.3.09, 18:11 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Kua, ale prečo? Tiež som tento jav pozoroval, som to nastavoval dookola...ale tiež si myslím, žeby to tak nemalo byť...no ale nastavoval som ventily asi na 4-5 škodovkách a vždy to tak bolo...tiež to teraz robím tak, že nastavím, prekontrolujem raz a fertig...


Beres do uvahy aj volu vo vahadlach? Tam to obcas chrasti ze by si neveril, vymenis rozvody a furt rovnako...

Autor:  Šemik [ 5.3.09, 18:22 ]
Předmět příspěvku: 

Miloš to taky bere za normální jev :) Prostě seřídit, a ono to nějak odpovídá

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/