Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Z motoru 781.136B motor 781.135 legalne ?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=15948
Stránka 1 z 1

Autor:  skorpil [ 6.3.09, 12:25 ]
Předmět příspěvku:  Z motoru 781.136B motor 781.135 legalne ?

Zdravím, chci do favorita dat motor z feliny 136B, ale jak to udelat legalne ? prebouchavat cisla na motoru se mi nechce smrdi to, prec jen to zrengenujou a jsme doma, sic pochybuju ze by to nekdo delal u favorita ???
Tak jsem se rozhodl pristoupit k variante to vsechno prehazet do meho bloku motoru, ale mam trosku strach aby sedeli presahy vlozek valcu, pritom bych dal nove krouzky 1) vlozku honovat nemusim ? staci dat nove krouzky ? a pak se bojim az budu prehazovat kliku s ojnicema 2) staci to prehazet do druheho bloku tak jak to bylo nebo 2) davat nove panvicky pokud nebudou vylestene nebo podrene apod... ? 3) nechavat prebrusovat kliku nebo nejake slozite ukony snad nebude nutne ?

jinak by melo vse sednout tak jak ma a melo by to byt bez problemu ? projistotu chci nechat srovnat hlavu ale u feliny by mela byt asi OK ?
rozdělovač dám 50KW pro favorit a klasickej karbec, auto bude jezdit stejne hlavne na plyn...

předem děkuji za každou dobrou radu

Autor:  michalkatka [ 6.3.09, 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Z motoru 781.136B motor 781.135 legalne ?

skorpil píše:
předem děkuji za každou dobrou radu


prehádzať to všetko môžeš, ide to v pohode...

tak ako bolo všetko v jednom bloku môžeš dať do druhého, dôkladne skontroluj vôle a presahy, nové ložiská atď...

presahy vymedzíš medenými podložkami ktoré kúpiš nové, predávajú sa rôzne hrúbky..

Autor:  Jarda S. [ 6.3.09, 19:32 ]
Předmět příspěvku: 

nesmíš měnit motor ale blok motoru ten je záměnej kdežto motor jako celek už ne :wink:

Autor:  Jiri [ 6.3.09, 20:08 ]
Předmět příspěvku: 

nebude mit problem s vackou..nevim jak to ma felda s tim palivovym cerpadlem co vim tak sem ho na zadne felde nevidel..chtel sem to tenkrat taky do skodovky..ze to predelam do favo bloku abych tam mel i cerpadlo pak sem nakonec sehnal BMM tak sem tam dal to

jinak bych se zeptal jak je to s tou vymenou bloku...a zkusil to mozna udelat takhle

Autor:  michalkatka [ 6.3.09, 21:20 ]
Předmět příspěvku: 

Jiri píše:
nebude mit problem s vackou..nevim jak to ma felda s tim palivovym cerpadlem co vim tak sem ho na zadne felde nevidel..chtel sem to tenkrat taky do skodovky..ze to predelam do favo bloku abych tam mel i cerpadlo pak sem nakonec sehnal BMM tak sem tam dal to

jinak bych se zeptal jak je to s tou vymenou bloku...a zkusil to mozna udelat takhle


BMM 136B má na vačke excenter na mechanické čerpadlo, dokonca niektoré bloky 136B nemajú ani dieru na mechanické čerpadlo...

Autor:  Jiri [ 6.3.09, 23:31 ]
Předmět příspěvku: 

michalkatka píše:
Jiri píše:
nebude mit problem s vackou..nevim jak to ma felda s tim palivovym cerpadlem co vim tak sem ho na zadne felde nevidel..chtel sem to tenkrat taky do skodovky..ze to predelam do favo bloku abych tam mel i cerpadlo pak sem nakonec sehnal BMM tak sem tam dal to

jinak bych se zeptal jak je to s tou vymenou bloku...a zkusil to mozna udelat takhle


BMM 136B má na vačke excenter na mechanické čerpadlo, dokonca niektoré bloky 136B nemajú ani dieru na mechanické čerpadlo...


pokud to ma excentr na vacce tak potom jo ja nevedel jestli to tam je nebo ne...tak pak by to asi slo no...

Autor:  kwiko [ 7.3.09, 09:17 ]
Předmět příspěvku: 

Som to robil. Skoro tak ako mas v plane. Hlavu som dal zrovnat a zgeneralkovat (gufera, zabrusit sedla). Menil som hlavne loziska za nove ale ojnicne som nechal (boli krasne, bez ryh). Valcov som sa nechytal, len prelozil (len dal spravne medene podlozky), ale prekruzkovanie neuskodi...
Samozrejme nove rozvody a tesnenia. A tak vznikol motor 135E so srdcom a pripravou zmesy 136B. Zvonku je to na prvy pohlad k nerozoznaiu (aj RJ sla za baterku).
NEzabudni ze kluka je vyvazena spolu so zotrvacnikom, tak ho nepootoc a pouzi ten feldovy. 8)

Autor:  skorpil [ 16.7.09, 10:12 ]
Předmět příspěvku:  Tak jsem pokročil

zdravím, tak jsem měl čas a pokročil jsem... rozebral jsem onen slavný 50kw motor z feliny za 2tis. s ujištěním majitele jak je super.... Proměřil kliku a měla o par setin pod limit, ale zdalo se mi to dobré, takže jsem dal akorát nová ložiska, zdá se to být docela dobré... Po 3 hodinách osazování vložek, kdy 0,10 podložky jsou málo, protože staré 135 bloky mají podložky 0,20 ale snad nevadí 2x0,1 ??? změřil jsem to tak, že listové měrky 0,15 nejde a 0,10 jde relativně těsně, správně má být 0,07 - 0,13, tak snad je to v pořádku, mezi jednotlivými válci se měrka 0,05 nevlezla takže limit 0,04 snad dodržen... a to nejlepší nakonec když jsem je usadil a podíval se dovnitř, tak mě polil pot a zjistil že na jedné jsou vyžrané mapy a na druhé rýha.... Asi si dovedete představit co následovalo... Moje otázka zní, můžu ty písty přeházet do starých vložek, kde je honování ještě slabě vidět a dát nové kroužky nebo mám raději u těch origo fel. udělat výbrus ? Nebo se dají sehnat samotné origo vložky a do toho dát písty s novejma kroužkama ? a pak mi ještě není jasné ja se sundává ten stírací kroužek je takovej divnej ? ne jako ostatní

Do výbrusu se mi moc nechce... Čepy ojnic sem neměřil ale vypadaj relativně OK až na karbon... No a pak přišel další výjeb, to už jsem měl namontovanou kliku a všeco... a chtěl jsem dát vačku, jenže bohužel jsem chtěl prstem máznout díry na vačkou a koukám, že futra v bloku motoru jsou nějaké vydřené a to ne málo, je možný to nějak napravit ? asi ne že ? takže teď sháním novej blok 781.135 :-( a jak na potvoru nikde nejsou :-(

Prosím o každou radu začínám mít pocit, že ta přestavba na 50kw aby to k něčemu bylo asi vyleze k 5tis. :-( a to nepočítám kolik věcí budu muset ještě pokoupit nejmíň 2x

Díky za každou radu

Autor:  Matthes [ 16.7.09, 10:31 ]
Předmět příspěvku: 

Jak je to s tolerancni tridou pistu? Ono kdyz je to obehany tak je to asi jedno a slo by uzit stary pekny vlozky... Presahy si meril tak ze vlozky byly utazeny sroubama s velkejma podlozkama?

Autor:  skorpil [ 16.7.09, 10:40 ]
Předmět příspěvku:  vlozky

no snazil jsem se na ne tlacit obouma rukama a pootacet aby si co nejvic sedly a pak drivkem jeste poklepnout ale asi to priste stahnu nejakou podlozkou, akorat mi prijde ze kdyz se stahnou z jedne strany tak maj vuli malinko se naklonit na tu stranu... je to radove setiny ale maj.... ja se furt bojim jak vsude pisou ze kazda ojnice musi bejt na puvodnim miste setrvak presne jak byl, ale pak kdyz clovek dava novy loziska nebo jinej setrvak tak stejne pisou ze je to jedno... logicky laickym usudkem by to melo spravne chodit ? vsechny 4 pisty jsou stejny a vlozky taky... porad me to nahlodava koupit nove, ale nevim jestli to neni skoda penez ? 100tis. by ten motor mel vydrzet ? MUSI

Autor:  Matthes [ 16.7.09, 10:54 ]
Předmět příspěvku: 

No ojnice sou cislovany 1-4 proto je dobry to nechat zejo. Setrvak je jedno jak das u karburatorovych motoru, strikacky to maj dany. Jinak vlozky musis samozrejme stahnout ze vsech stran... 4 srouby zejo.

Autor:  skorpil [ 16.7.09, 11:15 ]
Předmět příspěvku: 

no na ty ojnice se teda musim znovu podivat protoze porad na nich nikde nemuzu najit zadny cislovani akorat zboku je tusim 915 nebo neco takovyho soudim asi typ ojnice, ale nikde nic neni :-( no a s tema vlozkama me to je divny vsude je maj akorat zafixonavy na jedny strane ale aby to slo stahnout na strane ventilu tak to uz podlozka nestaci ? nejaka pasovina ? to je dost daleko ?

Autor:  darklord [ 18.7.09, 18:49 ]
Předmět příspěvku: 

ojnice musia mat na boku cislo. toto cislo je ako na ojnici samotnej tak na protikuse (polmesiaci). cisla by mali byt vyrazene nad sebou

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/