Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

škoda felicia 1.3 MPi - problémy se startováním
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=16018
Stránka 1 z 2

Autor:  Smajda [ 9.3.09, 22:19 ]
Předmět příspěvku:  škoda felicia 1.3 MPi - problémy se startováním

Zdravím, prosím, potřeboval bych poradit, mám problémy se startováním:
první start zastudena: startuju startuju motor buď bez přidání plynu naskočí a nebo naskočí i bez ale jen na cca 500ot/min a pořád se tak drží nezdechne, po přidání plynu a vytočení tak na 2500ot/min to pak spadne na normál 800 nebo na 1100se sytičem

druhý start hned po prvním: chytne bezproblémů na 800ot nebo na sytič

počkám asi 5min a zkusím start znovu: opakuje se první start, zas to dělá bordel

Opravy:
-koupen a vyměněn snímač teploty
-vyměněn z druhé felicie, která je ok, snímač otáček
-vyměněna z druhé felicie zapalovací lišta
-vyčištěna uplně durch škrt. klapka
-vyměnéna škrt klapka z druhé felicie
-nastavení základní škrt klapky pomocí Simosu
-diagnostika VAG, chyby = překročená mez regulace na lambdě (nebo nějak tak) po vymazání a nastartování nic nenaskočí
-kontrola tlaku paliva, palivo tlačí cca 3bary, dal jsem tam budík co je do 2,5baru s doměním, že to víc nebue a málem jsem si ohnul rafičku
-úplné základní nastavení pomocí vagu
-výměna regulátoru tlaku nebo to co je na těch hadicích velde škrtící klapky, jak vedou ty hadice od nádrže, taky nic
-výměna palivového filtru
-čerpadlo kontrolováno taky nic
-pokus odpojit snímač klepání, taky nic


tak, mám vyměněnej skroro celej motor a pořád to dělá to samý, nemáte někdo alespoň nápad čím by to mohlo být? za každou normální radu dík. :roll:

Autor:  michalkatka [ 9.3.09, 22:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: škoda felicia 1.3 MPi - problémy se startováním

hľadal by som chybu v zapaľovacej lište, možno za studena nepáli tak ako má, pozri sviečky ako sú vypálené tesne po tom keď to urobí, či je niektorá od benzínu, alebo nebodaj od vody...

je možné že ti niekde trocha prepúšta voda/vlhkosť do valca a jednoducho za studena sa jeden, alebo dva valce jednoducho nechytia, po zohriatí a vypláchnutí to je zrejme ok...

Autor:  fatal [ 10.3.09, 00:02 ]
Předmět příspěvku: 

Možná je to blbost, ale vůle ventilů máš OK? Když to chytne na těch 500ot, běží to pravidelně nebo sebou motor škube?

Autor:  slovacek.milos [ 10.3.09, 12:30 ]
Předmět příspěvku: 

mě by zajímal ten tlakoměr otočíš klíč do první polohy a naskočí 3 atm a startuješ se 3 atm :?:

pak vypneš klíček a jak dlouho je tam 3 atm :?:


za těch pár minut jak startuješ kolik je tlak :?:


spojíš li čerpadlo napřímo třeba relátkem kolik nateče paliva za minutu u lišty a měříš tlak u lišty?miloš

Autor:  trady [ 10.3.09, 12:44 ]
Předmět příspěvku: 

měnil jsi i vysokonapěťový modul (trafo)

Autor:  Smajda [ 10.3.09, 15:54 ]
Předmět příspěvku: 

jestě jsem zapoměl
-baterka je dobrá 12,7V normál 12,5V po zapnutí klíčku a sepnutí palivových čerpadla a 11,5V při startování
-svíčky jsou OK ty jsem měnil
-váha vzduch. vyměnéna z druhého auta

pro Miloše: dnes sem si sehnal lepší tlakoměr(do víc barů) takže bych to mél změřit úplně přesně ale když jsem to zkoušel podržet prstem tak se mi to zdálo na obou feliciích stejné. Ale dnes budu vědět přesně. Mohl bys mi prosím napsat menší postup jak změřit kolik to zaminutu natlačí? protože když zapnu klič načerpe to, pak ho vypnu a znovu zapnu tak to ještě dočerpe, tak nevím jak to změřit přesně. ale pokudím se to nějak spáchat.

pro Michalkatka: zapalovací lištu jsem měnil z druhého auta a taky nic, A s tou vodou, to by se mě za tu dobu co to dělá musela strácet, což nestrácí

pro Fatal: motor běží celkem ok, má tendenci zdechat ale nezdechne. Vůle ventilů no, to by mělo být taky dobré, ale kdyby byly blbé tak by to snad haprovalo i při normál otáčkách nebo ne?

pro trady: teď nevím přesně co myslíš, nemohl bys mi to popsat líp?

Zatím díky všem za rady, zkusím s tím něco províst, a napíšu vám, to kolik to natlačilo, ale teď nebude auto doma takže to napíšu až zítra večer.

Autor:  fatal [ 10.3.09, 16:08 ]
Předmět příspěvku: 

Smajda píše:
pro Fatal: motor běží celkem ok, má tendenci zdechat ale nezdechne. Vůle ventilů no, to by mělo být taky dobré, ale kdyby byly blbé tak by to snad haprovalo i při normál otáčkách nebo ne?


Kdyby neběžel pravidelně, tak bych tipnul falešný vzduch v sání, ale takhle... Ale pro jistotu zkontroluj těsnění na sání.
Těmi ventily si nejsem jistý, u stodvácy jsem kdysi měl nulovou vůli a blbě to startovalo, co by to udělalo s MPI netuším. Ale za kontrolu nic nedáš, když už selhalo skoro všechno, je třeba zkusit prověřit nějaké ty prkotiny. :wink:

Autor:  mirsi [ 10.3.09, 16:52 ]
Předmět příspěvku: 

Smajda píše:
jestě jsem zapoměl
-baterka je dobrá 12,7V normál 12,5V po zapnutí klíčku a sepnutí palivových čerpadla a 11,5V při startování
-svíčky jsou OK ty jsem měnil
-váha vzduch. vyměnéna z druhého auta

pro Miloše: dnes sem si sehnal lepší tlakoměr(do víc barů) takže bych to mél změřit úplně přesně ale když jsem to zkoušel podržet prstem tak se mi to zdálo na obou feliciích stejné. Ale dnes budu vědět přesně. Mohl bys mi prosím napsat menší postup jak změřit kolik to zaminutu natlačí? protože když zapnu klič načerpe to, pak ho vypnu a znovu zapnu tak to ještě dočerpe, tak nevím jak to změřit přesně. ale pokudím se to nějak spáchat.

pro Michalkatka: zapalovací lištu jsem měnil z druhého auta a taky nic, A s tou vodou, to by se mě za tu dobu co to dělá musela strácet, což nestrácí

pro Fatal: motor běží celkem ok, má tendenci zdechat ale nezdechne. Vůle ventilů no, to by mělo být taky dobré, ale kdyby byly blbé tak by to snad haprovalo i při normál otáčkách nebo ne?

pro trady: teď nevím přesně co myslíš, nemohl bys mi to popsat líp?


Zatím díky všem za rady, zkusím s tím něco províst, a napíšu vám, to kolik to natlačilo, ale teď nebude auto doma takže to napíšu až zítra večer.


to zapaľovacie trafo je v tvojom prípade zapaľovacia lišta ,ktorú si menil ...
...k tvojej závade by som sa najprv opýtal, že či to začalo z ničoho nič robiť ?, alebo ... ? po nejakom zásahu do automobilu (motor,elektrika)... tá klapka ,ktorú si menil bola 100percentná a čistá? kolko stupnov má klapka pri volnobehu (800ot)? kolko stupňov má klapka, keď naštartuješ a motor beží na tých cca 500ot ako píšeš? ...ešte by som skúsil preložiť RJ motora z funkčnej felicie (samozrejme rovnaký typ motora),že či by to robilo.

Autor:  michalkatka [ 10.3.09, 16:59 ]
Předmět příspěvku: 

napadajú ma tie ventily, ak sú nastavené zle tak pri mrazoch môžu nedovierať, to by som preventívne ešte skotroloval...

Autor:  Smajda [ 10.3.09, 17:05 ]
Předmět příspěvku: 

pro fatal: těsnění sání je ok to jsem skoušel,


ta klapka je 100% čistá ta naše co tam je a 100% čistá i ta testovací a funguje parádně, ten uhel je
vyp:
váha vzduch 1003,63 mg/R
uhel škrt klap: 6,5%s


zap:
váha vzduch 748
uhel škrt klap 6,5%

ale ted nevim, jestli sem si to psal na normal otačkách nebo když je to tech 500ot/min

jo a zkoušel to resetovat i servisák z origo škoda servisu pomocí jejich programu a taky nic, prostě miu to napíše že základní nastavení je OK ale dělá to pořád to samý :(

Autor:  mirsi [ 10.3.09, 17:13 ]
Předmět příspěvku: 

Smajda píše:
pro fatal: těsnění sání je ok to jsem skoušel,


ta klapka je 100% čistá ta naše co tam je a 100% čistá i ta testovací a funguje parádně, ten uhel je
vyp:
váha vzduch 1003,63 mg/R
uhel škrt klap: 6,5%s


zap:
váha vzduch 748
uhel škrt klap 6,5%

ale ted nevim, jestli sem si to psal na normal otačkách nebo když je to tech 500ot/min

jo a zkoušel to resetovat i servisák z origo škoda servisu pomocí jejich programu a taky nic, prostě miu to napíše že základní nastavení je OK ale dělá to pořád to samý :(


-nastav ventily ako hovori michalkatka (0.25mm saci, 0.20mm vyfukovy...pri studenom motore)
-aky je uhol klapky ,ked je ten volnobeh 500ot?
- vymen RJ motora

Autor:  fatal [ 10.3.09, 17:13 ]
Předmět příspěvku: 

Smajda píše:
pro fatal: těsnění sání je ok to jsem skoušel


Tak ještě ty ventily... A pak už mě napadá pouze zkusit, zda si jednotka přidává plyn, když chce, tj. zda není třeba problém v kabeláži. Zkoušel jsem to tak, že jsem u běžícího motoru prstem přidal na klapce plyn a pustil jsem ho. Jak šly otáčky dolů, bylo vidět, že si servo klapkou pěkně pohnulo. Protože jak se tak dívám na ty tvé informace, tak je tam 2x stejný úhel a to se mi zdá podezřelé (ale nejsem MPi znalec, třeba to normální je...).

Autor:  Smajda [ 16.3.09, 16:35 ]
Předmět příspěvku: 

-ventily zkontrolovány, ok
-klapka je otevřena cca na 6stupňu
-na tu ŘJ asi dojde, ikdyž se mi do toho nechce

jestě mě napadlo hodit vám sem log z vagu akorát nevím který bloky chcete, 2,3 a 98?

Autor:  Smajda [ 16.3.09, 21:07 ]
Předmět příspěvku: 

tak jsem nahrál dva logy, kdo se chcete podívat tak jsou zde
http://www.edisk.cz/stahni/33237/Logs.rar_4.28KB.html

Autor:  Smajda [ 19.3.09, 06:14 ]
Předmět příspěvku: 

-tak ŘJ vyměněná, zdá se mi to sem tam lepší sem tam ne, nechali sme ju tam a uvidíme jak se zajede

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/