Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Ohrev vzduchu v sacom potrubi... https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1604 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | epto [ 17.8.06, 07:59 ] |
Předmět příspěvku: | Ohrev vzduchu v sacom potrubi... |
Zdravim. Uz dlhsie premyslam kvoli comu sa zohrieva vzduch v sacom potrubi ( FA, BMM )? Z vystupu chladiacej kvapaliny este spred termostatu ide idbocka na kurenie, ktora ale prechadza aj cez sacie potrubie a zohrieva zmes paliva a vzduchu. Neubera to na vykone? Pocul som, ze je to kvoli tomu aby sa palivo nezrazalo na stenach sacieho potrubia. Ale to potrubie sa zohreje aj od salaveho tepla z motora dajme tomu ze na 50-60 stupnov a preto sa uz tam nema co zrazat. Takto, ked je zohrievane vodou tak vzduch sa ohrieva na zhruba tych 80 stupnov. Premyslal som, ze ten okruh co ide cez nasavacie potrubie premostim aby mi vzduch neohrievalo, je tam vsak snimac teploty co ide do riadiacej jednotky. Neviem co s nim. ma snimat skutocnu teplotu vzduchu ( co pojde do motora ) alebo ho zvlast zapojit nech snima teplotu vody, aby si elektronika myslela, ze je vsetko po starom? Nelaboroval s tym niekto? |
Autor: | Kybergreg [ 17.8.06, 08:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já mám pocit, že je to takhle udělaný kvůli studeným startům. Jakmile se motor ohřeje, je už pak jedno jestli je sání ohřátý sáláním od motoru nebo teplou vodou. Za jízdy je sání stejně horký ať už je vyhřívaný vodou nebo ne. Možná že ta voda ho naopak trochu ochlazuje (pokud má těch 80 stupňů). |
Autor: | epto [ 18.8.06, 08:22 ] |
Předmět příspěvku: | |
Kybergreg píše: Já mám pocit, že je to takhle udělaný kvůli studeným startům. Jakmile se motor ohřeje, je už pak jedno jestli je sání ohřátý sáláním od motoru nebo teplou vodou. Za jízdy je sání stejně horký ať už je vyhřívaný vodou nebo ne. Možná že ta voda ho naopak trochu ochlazuje (pokud má těch 80 stupňů). No pri studenom starte je aj kvapalina studena, takze sa este vzduch nezohrieva... |
Autor: | Šemik [ 18.8.06, 08:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
epto píše: Kybergreg píše: Já mám pocit, že je to takhle udělaný kvůli studeným startům. Jakmile se motor ohřeje, je už pak jedno jestli je sání ohřátý sáláním od motoru nebo teplou vodou. Za jízdy je sání stejně horký ať už je vyhřívaný vodou nebo ne. Možná že ta voda ho naopak trochu ochlazuje (pokud má těch 80 stupňů). No pri studenom starte je aj kvapalina studena, takze sa este vzduch nezohrieva... No, ale když přívod té vody jde z místa před termostatem tak ta kapalina která "ohřívá" sací potrubí začne být velice brzy alespoň vlažná, takže se to ohřeje a přestane tam benzín kondenzovat rychleji než kdyby se to ohřívalo jen sáláním. Třeba z vlastní zkušenosti ti mohu říci, že rapid, který se ohřívá jen sáláním nejede pořádně, dokud není úplně prohřátý... |
Autor: | Kybergreg [ 18.8.06, 09:08 ] |
Předmět příspěvku: | |
Šemik píše: epto píše: Kybergreg píše: Já mám pocit, že je to takhle udělaný kvůli studeným startům. Jakmile se motor ohřeje, je už pak jedno jestli je sání ohřátý sáláním od motoru nebo teplou vodou. Za jízdy je sání stejně horký ať už je vyhřívaný vodou nebo ne. Možná že ta voda ho naopak trochu ochlazuje (pokud má těch 80 stupňů). No pri studenom starte je aj kvapalina studena, takze sa este vzduch nezohrieva... No, ale když přívod té vody jde z místa před termostatem tak ta kapalina která "ohřívá" sací potrubí začne být velice brzy alespoň vlažná, takže se to ohřeje a přestane tam benzín kondenzovat rychleji než kdyby se to ohřívalo jen sáláním. Třeba z vlastní zkušenosti ti mohu říci, že rapid, který se ohřívá jen sáláním nejede pořádně, dokud není úplně prohřátý... Přesně tak. A nejde o to, aby se tam ohřál vzduch, ale aby se odpařil benzín, který zkondenzoval na stěnách sacího potrubí, a aby tam už žádný další nekondenzoval, ale aby šel hezky se vzduchem do válců. |
Autor: | Roman [ 18.8.06, 12:18 ] |
Předmět příspěvku: | |
celej BMM system ve favech je udelanej tak, aby to splnovalo emisni normy a aby je to splnovalo co nejdrive po startu - BMM je proste delanej na emise a ne na vykon!! (tak proc ho kua porad ve svym aute pouzivam??????????????? ) - jedno se tomuhle systemu musi nechat - MALO ZERE a je celkem spolehlivej a nenarocnej!!! jinak pokud bys nechal cidlo v sani a premostil okruh, bude si jednotka myslet ze ma kapalina stale malo stupnu a smes bude bohatsi, coz je pro vykon dobre - ovsem nemyslim si ze by byla jednotka tak blba a myslela si treba 3 hodiny jizdy, ze ma stale tech 20C - bak by asi "zahlasila" chybu a jela by na univerzalni rezim, coz ovsem znamena, ze si opet bude myslet ze je univerzalnich 20C a cidlo by asi povazovala za nefunkcni |
Autor: | Thales [ 18.8.06, 13:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Ohrev vzduchu v sacom potrubi... |
Taky jsem přemýšlel, že to zruším, ale jezdím takřka výhradně na LPG. Možná by stálo za to vymyslet nějaké řešení s přídavným termostatem tak, aby tam tu vodu pouštěl, jenom do doby než bude teplá, bylo by to asi dost složité, ale za pokus by to stálo. |
Autor: | ferrari [ 20.8.06, 17:44 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ja si myslím, že keď má sacie potrubie stále 90 st. je to OK. Myslím, že sálavé teplo jednak neskoršie ohreje sacie a zasa na druhú stranu ho po dlhšej dobe prehreje nad 90 st...takže takto má vlastne sacie p. konštantnú teplotu (už tak 2 km po štarte)....myslím, že sacie potrubie má napr. v Š120 bez temperovania sania vyššiu teplotu ako 90 st. takže to nie je len ohrev ale aj chladenie... |
Autor: | varok [ 12.4.08, 14:41 ] |
Předmět příspěvku: | |
Já to taky jednou zkoušel, že jsem vyřadil vyhřívání na fáčku BMM. Četl jsem to na netu. Ale potom nešlo jet. Na volnoběh to pořád chcípalo a musel jsem to držet pořád pod plynem. Tak jsem to raději vrátil zpátky |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |