Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Vstřikování vody do sání
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=16091
Stránka 1 z 3

Autor:  florisimo [ 13.3.09, 21:57 ]
Předmět příspěvku:  Vstřikování vody do sání

respektive přimontování malé trysky do stávajícího karburátoru kterou bude do směsi přisávaná voda. Čet jsem že na nějakýho Saaba se to továrně vyrábělo a že motor měl o 20kW oproti verzi bez vstřikování vody větší výkon.
Odpařením vody v sání se směs ochladí, nasaje se chladnější, nasaje se jí více, zhoří menší teplotou-možno větší komprese a předstih.

Jak mě to napadlo? Když v létě jedu formanem na plyn, vůbec se mu nechce, a když je hnusný počasí-mokro nebo nejlíp mlha, trhal by asfalt i s trávou v příkopě. Tak proč tohohle poznatku nevyužít a celoročně mu dopřát vlhko třeba namontováním přídavné nádržky s vodou a trysky do karbecu?

Co si o tom myslíte? :D

V létě se to bude chovat jako větší obsah :lol:

Autor:  Matthes [ 13.3.09, 21:59 ]
Předmět příspěvku: 

A jeje uz je to tu zas :-) Zaved radsi hadici z ridicova sedadla do karbu a jes hodne fazoli :)

Autor:  bitmap [ 13.3.09, 22:03 ]
Předmět příspěvku: 

Sakra, ja jsem asi menecennej, ale ten muj vrak jede furt stejne at je 30 nad nulou a slunecno, nebo 15 pod nulou a mlha ... asi neco delam spatne :D

Autor:  florisimo [ 13.3.09, 22:13 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
A jeje uz je to tu zas :-) Zaved radsi hadici z ridicova sedadla do karbu a jes hodne fazoli :)


to bych ten motor nadobro oddělal takovým teplým smradlavým vzduchem :P

Autor:  Jiri [ 13.3.09, 23:04 ]
Předmět příspěvku: 

ja ti neco poradim pres takove experimenty sem specialista ja :lol: :lol: funguje to...ale musi vedet kolik..jak..kdy..a a kam..te vody striknou...take ten motor po case zhnije :? co snad tak se to pouzivalo za valky u letadel...ale nezazil sem to takze nevim...pro potreby zvyseni vykou v urcitych situacich..fungovat to funguje..ale nevim jestli budes mit cas a trpelivost sis tim hrat..a taky dostatek motoru

Autor:  slovacek.milos [ 14.3.09, 08:16 ]
Předmět příspěvku: 

asi to funguje že prej co jinak vypustíš do výfuku tak tím ohřeješ tu vodu ta zvedne výkon že se roztáhne a taky chladíš motor co jsem sledoval jednoho poloblázna u volhy tak optimum bylo litr na 100 km miloš

Autor:  Vít [ 14.3.09, 08:52 ]
Předmět příspěvku: 

používalo se to také u WRC vozů, nevím jestli to je zrovna teď povolené, dá se o tom ledacos najít na internetu např http://rally-irc.cz/rally/vstrikovani-v ... uje-4.html Z článku je ptarné, že to není snadné na realizaci

Za války se do leteckých motorů vstřikoval také methylalkohol. Byl to velmi účinný způsob jak krátkodobě přidat a zmizet nepřátelské stíhačce z dostřelu. Je zajímavé, že právě ten vstřik methylalkoholu je pravděpoodbně jednou z příčin, proč nesedi počty letounů ztracených stranou A a nahlášených jako sestřelené stranou B. Jakmile totiž došlo ke vstříknutí methylalkoholu, z výfuků vyšlehly plameny a útočící nepřítel se domníval, že zasáhl.

Autor:  Ondras83 [ 14.3.09, 09:25 ]
Předmět příspěvku: 

když sme se o tomhle bavili v depositu a já sem řek mojí zkušenost se simsonem, tak se mi všichni smáli :lol: :lol:

Autor:  Vít [ 14.3.09, 10:47 ]
Předmět příspěvku: 

tam jsem nebyl, co jsi s tím simsonem vyváděl ?

Autor:  Jarda S. [ 14.3.09, 10:56 ]
Předmět příspěvku: 

Vít píše:
tam jsem nebyl, co jsi s tím simsonem vyváděl ?


když je zima a nejlíp i mlha tak jede líp než v létě když je 30° ve stínu

Autor:  fatal [ 14.3.09, 10:57 ]
Předmět příspěvku: 

Vít píše:
Za války se do leteckých motorů vstřikoval také methylalkohol.


A jak to použili, museli hned dělat generálku... :roll:

Autor:  Vít [ 14.3.09, 11:01 ]
Předmět příspěvku: 

lepší GO motoru, než minus jedna stihacka a minus jeden pilot

Autor:  Vít [ 14.3.09, 11:02 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
Vít píše:
tam jsem nebyl, co jsi s tím simsonem vyváděl ?


když je zima a nejlíp i mlha tak jede líp než v létě když je 30° ve stínu


to vím, to asi vsecko s karburatorem, ale nevim, co dělal se simsonem ondra a co o tom vypravel v muzeu

Autor:  fatal [ 14.3.09, 11:03 ]
Předmět příspěvku: 

Vít píše:
lepší GO motoru, než minus jedna stihacka a minus jeden pilot


Tak to je samozřejmé, jen jsem chtěl případným experimentátorům připomenout, jak by taky mohli skončit (v lepším případě).

Autor:  Šemik [ 14.3.09, 11:07 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Tak to je samozřejmé, jen jsem chtěl případným experimentátorům připomenout, jak by taky mohli skončit (v lepším případě).


Já myslím, že to není podmíněno jen vodou.. :oops: :lol:

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/