Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Zvýšená spotreba a kolísanie otáčok 1.6 Mpi
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=16261
Stránka 1 z 2

Autor:  Huďo [ 22.3.09, 20:54 ]
Předmět příspěvku:  Zvýšená spotreba a kolísanie otáčok 1.6 Mpi

Dlhší čas sa snažím znížiť spotrebu mojej feldy (cca 8L). Nedávno som menil zberné výfukové potrubie( prasknuté) a keďže nemám VAG, tak som len odpojil baterku a nevymazal som adaptačné hodnoty. Po prvom štarte trocha vybehli otáčky, ale nič vážne. Keď sa motor poriadne prehrial začali kolísať otáčky medzi 800 a 1000 rpm. Vyskúšal som iné čidlo teploty chladiacej kvapaliny- bez zmeny, ale po niekoľkých dňoch sa to umúdrilo. Včera som kontroloval sviečky- sú OK
(sivé), zas som odpojil baterku zo zvedavosti a mám to kolísanie späť :evil: . Vyskúšal som odpojiť hadičku medzi regulátorom tlaku paliva a nasávaním a otáčky sa ešte zvýšili :roll: . Máte nejaké nápady, čo s tým ďalej-čo a ako skontrolovať prípadne kam sa pozrieť vo VAG-u :idea: . Ja zatiaľ pátram ďalej :wink: .

Autor:  NOVON [ 22.3.09, 21:18 ]
Předmět příspěvku: 

No myslím,že ta spotřeba je u feldy 1.6 v normě..
Co se týče houpání volnoběhu,tak bych začal vyčištěním škrtící klapky..Vymontovat a pořádně vyčistit nitro-ředidlem..
Zrovna včera jsem to dělal na favu BMM a pomohlo mi to,taky to houpalo..

Autor:  Ondras83 [ 22.3.09, 23:59 ]
Předmět příspěvku: 

je na to spešl sprej, vyndat a vyčistit...

Autor:  slovacek.milos [ 23.3.09, 18:51 ]
Předmět příspěvku: 

osum litrů to je tak na vag a asi lambáda KO klapka na diavu

já měl nedávno saxo bylo v odborném servisu a ti tam řekli že diagnostika nic nehlásí že to bude výfukem
mázl jsem potenciometry diavou a super

občas motor chcípl děky lítaly otáčky a podobné neřesti miloš

Autor:  Huďo [ 23.3.09, 19:56 ]
Předmět příspěvku: 

Dlho odkladám rozobratie a vyčistenie klapky, ale asi sa tomu nevyhnem. Mam objednaný kábel OBD II, tak keď ho nainštalujem na nejaký PC pokúsim sa to prebehnúť VAG-om, čo to ukáže. Klapku vyčistím, keď zoženiem pod ňu tesnenie. Zatiaľ vďaka.

Autor:  slovacek.milos [ 23.3.09, 21:48 ]
Předmět příspěvku: 

Huďo píše:
Dlho odkladám rozobratie a vyčistenie klapky, ale asi sa tomu nevyhnem. Mam objednaný kábel OBD II, tak keď ho nainštalujem na nejaký PC pokúsim sa to prebehnúť VAG-om, čo to ukáže. Klapku vyčistím, keď zoženiem pod ňu tesnenie. Zatiaľ vďaka.



používej zubní kartáček a třeba aceton vyčistíš bez demontáže miloš

Autor:  big.jedla [ 23.3.09, 22:14 ]
Předmět příspěvku: 

jj není třeba nic vymontovávat... já mám 1.3MPi a vůbec nic jsem nerozebíral, ani baterku jsem neodpojoval. Stačí sundat plastový kryt sání z klapky, pak hadr a něco na odmaštění (použil sem čistič brzd) a z toho všeho kam dosáhneš vytřít nános oleje. Tak aby samotná klapka byla "zlatá" a okolí kam dosedá "stříbrné". Před vyčištěním jsem měl problémy se "chcípáním", nepravidelným volnoběhem, zhoupnutím otáček při puštění plynu... po výměně vše OK ani nebylo třeba nic nastavovat na VAGu

Autor:  Huďo [ 23.3.09, 22:55 ]
Předmět příspěvku: 

Do teraz som čistil klapku bez demontáže(odobrať nasávanie a technickým benzínom s malým štetcom pri otvorenej klapke vyleštiť ). Takže, keď je problém
v klapke, tak jedine v potenciometri, alebo ovládači. (Klapka čistená a urobené základné nastavenie pred 5000 km.)
Dnes som pri studenom naštartovanom motore vytiahol hadičku medzi regulátorom tlaku paliva a saním a otáčky sa nezmenili :shock: . Vypol som motor a
znova naštartoval, opäť som ju vytiahol a otáčky stúpli :evil: . Kto mi toto vysvetlí :oops: .

Autor:  Huďo [ 2.4.09, 20:58 ]
Předmět příspěvku: 

Konečne som napojil VAG a hneď dve chyby: 01087- Zakladni nastaveni nebylo provedeno...
01249- Vstrekovaci ventil... sporadická
:arrow: Miloš mal pravdu s vyčistením klapky a ten ventil zatiaľ neberiem vážne. Blok nameraných hodnôt všetko OK. Vymazal som chyby urobil testovaciu jazdu (na Q 3 som to v jednom momente vyšvihol na 115km/h :shock: ), opäť VAG chyba 01087, ventil sa neukázal. Keďže som sa klapky zatiaľ nedotkol nič zvláštne :D , mám len istotu,že sa tomu nevyhnem :roll: . Zaujalo ma ale, že lambda mi kolísala pravidelne medzi 0,00 - 0,77max., mohlo by to znamenať malú netesnosť pred lambdou :?:.

Autor:  Jarda S. [ 3.4.09, 11:41 ]
Předmět příspěvku: 

mě kolísá okolo 0,85 :lol:

Autor:  Huďo [ 21.4.09, 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

Takže po dvoch týždňoch bádania, stav: chyby v pamäti už nie sú, ale zobrazovacie skupiny
003: 768 otáčok, záťaž 22%, uhol kl. 5,2 °, nastavovač kl. medzi 21,3-25,8% :roll: (klapku som vyčistil aj
potenciometre, ale ložisko ovládača už je vytrepané).
005: 768 otáčok, 19,9%-ovládač relé nádobky s akt. uhlím (funguje a nenašiel som netesnosť :evil: )
Skúste poradiť, ako ďalej.

Autor:  Jura [ 21.4.09, 21:34 ]
Předmět příspěvku: 

A jak jezdíš s tou feldou město nebo dálnice? Sportovně nebo styl důchodců? Já mám 1.6ku kombíka a mám spotřebu necelých 9 litrů, ale já jezdím město tankuju Unicorn a částečně sportovní jízda. Jinak taková otázečka na Miloše... jak bych poznal na chodu motoru a při jízdě špatnou lambdu mimo teda té spotřeby?

Autor:  Huďo [ 21.4.09, 22:16 ]
Předmět příspěvku: 

Jazdím každý deň do práce a späť 7,5 km(2x), na úvod kopec 1 km...potom opäť 2km kopec a rovinka. Rozbieham sa pomaly do 3000 rpm, z kopca 5, po rovinke sa snažím 5 a 2000 rpm, do kopca a v meste 2000 - 2500 rpm . Samo, že občas tomu pritlačím do 140km/h, ale snažím sa držať dietu :? . Mám ešte otázku, keď vytiahnem podtlakovú hadičku medzi regulátorom tlaku paliva a saním majú sa zvýšiť otáčky , alebo nie :?: . Skúšal to niekto :?: .

Autor:  kwiko [ 22.4.09, 07:49 ]
Předmět příspěvku: 

Huďo píše:
Jazdím každý deň do práce a späť 7,5 km(2x), na úvod kopec 1 km...potom opäť 2km kopec a rovinka. Rozbieham sa pomaly do 3000 rpm, z kopca 5, po rovinke sa snažím 5 a 2000 rpm, do kopca a v meste 2000 - 2500 rpm . Samo, že občas tomu pritlačím do 140km/h, ale snažím sa držať dietu :? . Mám ešte otázku, keď vytiahnem podtlakovú hadičku medzi regulátorom tlaku paliva a saním majú sa zvýšiť otáčky , alebo nie :?: . Skúšal to niekto :?: .


nie, je to tam na docasne zvysenie tlaku paliva v systeme, ked na to dupes. Mozu ti hlavne zacat klolisat volnobezne otacky, kvoli prisavaniu falosneho vzduchu do sania.

Autor:  Huďo [ 22.4.09, 19:32 ]
Předmět příspěvku: 

Keď som vytiahol tú hadičku zvýšili sa otáčky :shock: . Dnes som skontroloval tlaky v palivovom systéme a všetko OK (regulátor tlaku paliva, tesnosť ventilov...), keď som to celé rozobral, vyčistil a poskladal nastala zmena - po vytiahnutí podtlakovej hadičky sa otáčky nezvýšili :D . Neviem či to súvisí s palivom, alebo skôr so vzduchom ( klapka, snímač tlaku a teploty vzduchu). Hodnoty na VAG sa nezmenili, ale mám pocit, že sa motor pri studenom štarte viac chveje. To overím zajtra ráno.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/