Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

š 120 studená chytne v pohodě, po zahřátí nechytá vůbec
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=16345
Stránka 1 z 3

Autor:  Rotacak [ 26.3.09, 20:20 ]
Předmět příspěvku:  š 120 studená chytne v pohodě, po zahřátí nechytá vůbec

Dobrý den. Měl bych na vás učené menší dotaz. Nevíte, kde by mohla být chyba? Mám š 120 L, když startuju a motor je studenej, chytne na několikátej pokus v pohodě, stačí, aby se trochu ohřál motor a už nechytá, točí se, ale ani ťuk, ani náznak, že by se snažil. Nevíte, kde by mohla být chyba? Předem děkuji za odpověď.

Autor:  Šemik [ 26.3.09, 20:33 ]
Předmět příspěvku: 

Klasický postup - vyčištění a seřízení karburátoru, totéž s rozdělovačem :)

Autor:  ferrari [ 26.3.09, 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

No, v prvom rade si treba ujasniť, či štartér dostatočne točí motorom. Ak nie, treba ísť po baterke, štartéri, resp. kábloch...ak štartér točí dostatočne, treba preveriť, či zapaľovanie hádže iskru - treba dať dole koncovku sviečky, koniec kábla dať tak 1-2 mm od kovovej časti motora, pomocní poštartuje a je vidno, či hádže iskru...ak hádže iskru, asi bude problém v zmesi..

Ale, preveril by som tu iskru a preventívne by som vymenil sviečky...veľmi často bývajú príčinou zlých štartov...

Autor:  Rotacak [ 26.3.09, 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re:

Startér je v pohodě, baterka je vyměněná, protože ta původní už ani neměla sílu otočit motorem ani o půlku otáčky, a to byla plně nabitá. Napadly mě ty svíčky, zkusím koupit nové a uvidím, co to udělá, potom dm vědět.

Autor:  Lu [ 27.3.09, 07:41 ]
Předmět příspěvku: 

Tak jak to dopadlo? Mam stejny problem. Svicky jsem vymenil za nove a stejny problem? Cistil jsem i rozdelovac. Uz zbyva tedy jen ten karburator. Je slozite ho seridit? dik

Autor:  ferrari [ 27.3.09, 07:58 ]
Předmět příspěvku: 

Inak, mne presne toto robil štartér...za studena super, ale za tepla ani za Svätého...ale to bolo počuť, že štartér motorom ťažko pretáča...takže sa treba ozaj uistiť, že štarér dostatočne točí...

A karbec - hm, to sa mi nezdá, žeby zastudena chytal super a za tepla už problém...neviem, čo by v ňom mohlo byť zlé...a za studena myslíš so sýtičom? Akože so sýtičkom chytí a potom teplý bez sýtiča nechce? A keď auto roztlačíš?

Autor:  Lu [ 27.3.09, 08:58 ]
Předmět příspěvku: 

Kdyz startuju za studena (i za mrazu -10°C) chytne Skůdka na potreti, na poctvrte ze syticem. proste normalne ok. Kdyz je tak kolem +10°C odpoledne, chytne na sytic napoprve. Kdyz se ale zahreje (typicky jedu z prace domu a cestou se zastavim v obchode cca po 12 km jizdy) a potom chci nastartovat (bez sytice) tak nestartuje. Nejde ani tak o to jestli na poprve, podruhe ci potreti proste vubec. Nastartuje napoprve, ale musim klicek drzet (pusteny starter dost dlouha cca aspon 5 sekund, plyn muzu mackat jak chci startovani to nepomuze . tak asi tak :-)

Autor:  Lu [ 27.3.09, 08:59 ]
Předmět příspěvku: 

Ale podle zvuku starter toci jako blazen, z baterky ma stavy dost

Autor:  chemer [ 27.3.09, 09:17 ]
Předmět příspěvku: 

Hezky! Řečice! :)

Autor:  Lu [ 27.3.09, 09:25 ]
Předmět příspěvku: 

Hezky Hamr! tam to znam :-)

Autor:  Šemik [ 27.3.09, 11:55 ]
Předmět příspěvku: 

V tom karburátoru bych se zaměřil hlavně na hladinu v plovákovce. Škodovka musí startovat napoprvé (napodruhé) jak v zimě prochladlá až na kliku tak v létě po sprintu na sahaře :)

Autor:  ferrari [ 27.3.09, 13:00 ]
Předmět příspěvku: 

Lu píše:
Kdyz startuju za studena (i za mrazu -10°C) chytne Skůdka na potreti, na poctvrte ze syticem. proste normalne ok. Kdyz je tak kolem +10°C odpoledne, chytne na sytic napoprve. Kdyz se ale zahreje (typicky jedu z prace domu a cestou se zastavim v obchode cca po 12 km jizdy) a potom chci nastartovat (bez sytice) tak nestartuje. Nejde ani tak o to jestli na poprve, podruhe ci potreti proste vubec. Nastartuje napoprve, ale musim klicek drzet (pusteny starter dost dlouha cca aspon 5 sekund, plyn muzu mackat jak chci startovani to nepomuze . tak asi tak :-)

To znie, presne ako píše Šemík, na vysokú hladinu v karbeci...alebo máš deravý plavák, alebo netesný prívodný ventil...vtedy treba štartovať bez plynu tak 5s a na konci štartovania jemne pridať plyn...každopádne nepridávať zbesilo plyn, to sa to ešte vieac uchlasce...to je aj pri štartovaní počuť, že je motor zachlastaný...rozbieha sa sprvoti dosť zťažka, pekne to dymí a smrdí...

Autor:  Lu [ 27.3.09, 14:18 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Lu píše:
Kdyz startuju za studena (i za mrazu -10°C) chytne Skůdka na potreti, na poctvrte ze syticem. proste normalne ok. Kdyz je tak kolem +10°C odpoledne, chytne na sytic napoprve. Kdyz se ale zahreje (typicky jedu z prace domu a cestou se zastavim v obchode cca po 12 km jizdy) a potom chci nastartovat (bez sytice) tak nestartuje. Nejde ani tak o to jestli na poprve, podruhe ci potreti proste vubec. Nastartuje napoprve, ale musim klicek drzet (pusteny starter dost dlouha cca aspon 5 sekund, plyn muzu mackat jak chci startovani to nepomuze . tak asi tak :-)

To znie, presne ako píše Šemík, na vysokú hladinu v karbeci...alebo máš deravý plavák, alebo netesný prívodný ventil...vtedy treba štartovať bez plynu tak 5s a na konci štartovania jemne pridať plyn...každopádne nepridávať zbesilo plyn, to sa to ešte vieac uchlasce...to je aj pri štartovaní počuť, že je motor zachlastaný...rozbieha sa sprvoti dosť zťažka, pekne to dymí a smrdí...


tak to je presne ono: 5s a pak slysim ze se jakoby pomalu rozbiha, v ten moment tuknu do plynu a bezi... takze tedy karburator, no snad ho najdu. Kdysi jsem mel trabanta, mel jsem problem s vypadlou osickou plovaku v karburatoru, k oprave jsem potreboval kombinacky na tri sroubky a spinaci spendlik kuli osicce. jak je to u skodovky, snad to neni moc slozite :-)

Autor:  Šemik [ 27.3.09, 14:21 ]
Předmět příspěvku: 

Škodovka je těžce jednoduchý stroj :) (V dobrém slova smyslu samozřejmě :))

Autor:  Pech. [ 28.3.09, 08:14 ]
Předmět příspěvku: 

Lu, neznáš z řečice Pavla Gebra?

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/