|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Motor 1,9TDi, 81kW - netáhne (ztráta turboefektu)
Autor |
Zpráva |
Tomáš K.
|
Motor 1,9TDi, 81kW - netáhne (ztráta turboefektu)
Zdravím,
mám takový problém s motorem na mé Octavii. Motor ráno při posledních mrazech (-10 a víc) nastartuju, nechám ohřát a když pak jedu, tak táne malou slou a turbo efekt nad 2000 otáček vůbec nenastane. 100 km/h dělá tak za 20 sec a navíc to víc neudělá.
Původně jsem si myslel, že odešlo čidlo váhy vzduch. U těchto motorů klasika, ale podle informací , které mám by se mělo kouřit z výfuku a to se neděje.
Pak jsem si myslel, že je prasklá hadice turba. Nic jsem nenašel.
Pak jsem si říkal, že jak jsem jel v do Prahy v děsivým dešti tak se mi možná dostala voda do filtru a tam zmrzla. Filtr jsem vytáhl, vyklepal a auto jelo normálně.
Druhý den jsem jel z práce, opět v mrazu (-17) a auto zase nejelo. Dojel jsem asi 10 km a cestou jsem si říkal, že ten filtr vyměním za nový (stejně jsem to měl po 5000 km v plánu). Filtr jsem vyměnil a auto jelo zase normálně.
Další den ráno jsem opět vyrazil s autem v prazu (-19) a auto zase nejelo. Po cestě jsem si říkal co jsem udělal ještě jiného, kromě toho, že jsem hýbal s filtrem a je pravda, že jsem vždycky vyndal konektor z čidla průtoku vzduchu. Po 5 km jsme zastavil, vytáhl konektor, dal zase zpátky a auto jelo zase normálně.
Stále ale nevím kde je závada. Jestli při ohřátí motoru a po opětovném nastartování se něco stane (třeba elektronika vyhodnotí, někde něco rozmrzne...) a potom po opětovném nastartování jedu dál. Hodně lidí mi říká, že když odejde čidlo tak to kouří. Může být to čidlo načaté nebo mu vadí takový mráz? Nikdy před tím se toto nedělo.
Dokáže mi někdo říci nějakou radu co s tím?
Tomáš
|
24.1.06, 12:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
RK
|
Nejspíš to opravdu bude ta váha a nejlíp ti to řeknou v servise když to napojí na VAG. Všechny tyhle stavy kdy motor přepíná na nouzový režim se zapisují do ŘJ.
|
24.1.06, 16:54 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Máš špatnou naftu! Zasírá se Ti palivový filtr parafínem, vylučovaným z nafty. Kup zimní aditivum a nalej do nádrže trojnásobnou dávku, mělo by to přestat. Nebo ho máš zasraný, má se měnit po 60 000 km.
_________________ J.
|
24.1.06, 18:48 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Filtr potom není dostatečně průchozí a do motoru se vstříkne málo nafty, proto to nechce jet. Pokud motor nekouří, je to většinou tím. Jakmile zastavíš, tak se naftové potrubí trochu ohřeje a pak to zase chvíli jede.
_________________ J.
|
24.1.06, 18:57 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
I když ta váha vzduchu není vyloučena.
_________________ J.
|
24.1.06, 19:04 |
|
|
Návštěvník
|
RK píše: Nejspíš to opravdu bude ta váha a nejlíp ti to řeknou v servise když to napojí na VAG. Všechny tyhle stavy kdy motor přepíná na nouzový režim se zapisují do ŘJ.
No chystám se na to. Jediný co mě mate je skutečnost, že když se motor trochu ohřeje, tak to jede normálně.
|
25.1.06, 11:01 |
|
|
Kalina T.
|
Filtr
Jiří Čech píše: Máš špatnou naftu! Zasírá se Ti palivový filtr parafínem, vylučovaným z nafty. Kup zimní aditivum a nalej do nádrže trojnásobnou dávku, mělo by to přestat. Nebo ho máš zasraný, má se měnit po 60 000 km.
Filtr jsem měnil 17000 km zpátky. Nafta mi zatím nezamrzla a parafín jsem do ní nelil. Jedině že bych ho měl zadělanej z posledního tankování. Zkusím to.
|
25.1.06, 11:03 |
|
|
Kalina T.
|
filtr
Jiří Čech píše: Filtr potom není dostatečně průchozí a do motoru se vstříkne málo nafty, proto to nechce jet. Pokud motor nekouří, je to většinou tím. Jakmile zastavíš, tak se naftové potrubí trochu ohřeje a pak to zase chvíli jede.
Ještě k tomuhle, je ale zajímavý, že se tohle nestane během jízdy (rozehřátí) vždycky ta změna nastane až když se motor trochu ohřeje, zhasnu (chcípnu) motor a znovu nastartuju.
Včera jsem si myslel, že to může být vodou, protože mi občas rozsvítí kontrolka teploty vody (když auto stálo a je vychladlé). Po pár vteřinách zhasne a když jsem motor chcípnul a znovu nastartoval tak auto stejně nejelo. Změna se stala po 4 km, kdy se ručička teploty oleje zvedla a já opět znovu nastartoval. Pak to zase jelo normálně. Navíc to přestane jet jen tehdy jeli auto totálně vychladlé (přes noc nebo v práci).
|
25.1.06, 11:12 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Parafín se nikam neleje, ten se vylučuje z nafty pod určitou hranicí teploty.
Auto nemá teploměr oleje... S tou kontrolkou přehřátí vody mám teď podobnou zkušenost, když je pod -15°C, tak se mi rosvítí ihned po nastartování studeného motoru a zhasne, až motor po nějaké době vypnu a nechám chvíli stát. Nevím čím to je, asi někde nějaký kontakt, který se při této teplotě prostě nasere a sepne...
Jestli nepomůže nová nafta, tak s tím zajeď na VAG, ať se na to podívají...
_________________ J.
|
25.1.06, 15:27 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Jiří Čech píše: S tou kontrolkou přehřátí vody mám teď podobnou zkušenost, když je pod -15°C, tak se mi rosvítí ihned po nastartování studeného motoru a zhasne, až motor po nějaké době vypnu a nechám chvíli stát. Nevím čím to je, asi někde nějaký kontakt, který se při této teplotě prostě nasere a sepne...
To je docela možný,
před dvěma roky se mi u stodvácy stalo, že jsem po mrazivé noci (cca-20°C) přišel k autu, nasedl, otočil klíčkem a..
...a nic - ani kontrolky si nemrkly.
No, nepranýřujte mne za špatnou údržbu akumulátoru:) - po dobití jsem zjistil, že se při této teplotě "nasral" a sepnul termospínač ventilátoru chlazení (který má spínat při 85-95°C) a už nerozepnul...
...no, a to čidlo v těch Vašich autech bude asi na podobnym principu...
..nebo ne?...
|
25.1.06, 23:53 |
|
|
Kalina T.
|
Motor 1,9TDi, 81kW - netáhne (ztráta turboefektu)
Zdravím,
tak s tím čidlem jsem zase já slyšel, že namrzne (tenká vrstva) a myslí si že je zmrzlá voda a když na něm ta tenká vrstva rozmrzne, tak zhasne. A řekl bych, že je to to čidlo v nádobce. Doporučili mi chladící nápl´ˇn částečně vypustit a doplnit novou směsí.
Jinak jsem včera nalil aditivum do nádrže a doplnil ji (3/4) ujel jsem přes 50 km a k tomu jsem vyměnil ten palivovej filtr.
Dnes ráno efekt byl stejný. Auto nejelo a nejelo. Po 200 m jsem se naštval a vytáhl konektor od čidla průtoku znovu jej zastrčil a nastartoval. Auto jelo. Pokud je to to čidlo, tak by mě zajímalo, proč není v háji trvale. Proč se chová takhle. Dnes, když jsem to udělal, tak auto rozhodně prohřáté nebylo. Jenom jsem taky zvědavej kde ho seženu.
T.
|
26.1.06, 07:04 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: Motor 1,9TDi, 81kW - netáhne (ztráta turboefektu)
Kalina T. píše: Zdravím,
tak s tím čidlem jsem zase já slyšel, že namrzne (tenká vrstva) a myslí si že je zmrzlá voda a když na něm ta tenká vrstva rozmrzne, tak zhasne. A řekl bych, že je to to čidlo v nádobce. Doporučili mi chladící nápl´ˇn částečně vypustit a doplnit novou směsí.
Jinak jsem včera nalil aditivum do nádrže a doplnil ji (3/4) ujel jsem přes 50 km a k tomu jsem vyměnil ten palivovej filtr.
Dnes ráno efekt byl stejný. Auto nejelo a nejelo. Po 200 m jsem se naštval a vytáhl konektor od čidla průtoku znovu jej zastrčil a nastartoval. Auto jelo. Pokud je to to čidlo, tak by mě zajímalo, proč není v háji trvale. Proč se chová takhle. Dnes, když jsem to udělal, tak auto rozhodně prohřáté nebylo. Jenom jsem taky zvědavej kde ho seženu.
T.
Odkud jsi? V Praze Ti dám tip na velmi levný díl se zárukou... A každopádně to chce na VAG vymazat paměť chyb.
_________________ J.
|
29.1.06, 11:48 |
|
|
Kalina T.
|
Octavi - ztráta turboefektu
Zdravím,
tak jsem sehnal nové čidlo váhy vzduchu (za 1800) a auto zase jede jako nový.
A ot jsem ještě prošel technickou a emisema i se starým čidlem.
S pozdravem
T.
|
15.2.06, 11:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 13 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|