Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

spotreba oleja skoda 120
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1661
Stránka 1 z 6

Autor:  hero [ 22.8.06, 08:50 ]
Předmět příspěvku:  spotreba oleja skoda 120

Cafte,

mam skodu 120l, 4st. prevodovka.
Isiel som po dialnici tak 120 v priemere na vzdialenost 480km. Zozralo mi to asi 3 deci oleja. Zere motor moc olej, alebo to bolo sposobene tym, ze som isiel rychlo ?

Diky.

Autor:  Šemik [ 22.8.06, 09:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: spotreba oleja skoda 120

hero píše:
Cafte,

mam skodu 120l, 4st. prevodovka.
Isiel som po dialnici tak 120 v priemere na vzdialenost 480km. Zozralo mi to asi 3 deci oleja. Zere motor moc olej, alebo to bolo sposobene tym, ze som isiel rychlo ?

Diky.


Norma spotřeby oleje je 0,4 až 0,7l /1000km, takže to máš v normě...

Autor:  ferrari [ 22.8.06, 12:03 ]
Předmět příspěvku: 

Mne si potiahne tak 0,1 l/1000 km
Otcovi 1,5 l/1000 km
Každopádne pri vyšších otáčkach berie viac.
pokiaľ je to 0,6 l/1000km, tak je to lepší priemer medzi škodovkami...

Autor:  Jarda S. [ 22.8.06, 12:11 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Mne si potiahne tak 0,1 l/1000 km
Otcovi 1,5 l/1000 km
Každopádne pri vyšších otáčkach berie viac.
pokiaľ je to 0,6 l/1000km, tak je to lepší priemer medzi škodovkami...


já dolejvám tak litr mezi výměnama

Autor:  Peter50kw [ 22.8.06, 13:46 ]
Předmět příspěvku: 

Na takej vzdialenosti sa to neda urcit, musis sledovat spotrebu aspon na par tisic km. Pre tieto auta je vyborna spotreba okolo 0,3l / 1000 km. Pod 1l je to OK. Pri jazde v meste olej skor pohlcuje vlhkost. Tato sa pri dlhsej jazde vypari a oleja je akoby menej. Tiez naklon auta ma na presnost merania vyznamny vplyv.

Autor:  Jarda S. [ 22.8.06, 18:24 ]
Předmět příspěvku: 

Peter50kw píše:
Na takej vzdialenosti sa to neda urcit, musis sledovat spotrebu aspon na par tisic km. Pre tieto auta je vyborna spotreba okolo 0,3l / 1000 km. Pod 1l je to OK. Pri jazde v meste olej skor pohlcuje vlhkost. Tato sa pri dlhsej jazde vypari a oleja je akoby menej. Tiez naklon auta ma na presnost merania vyznamny vplyv.


za těch asi 15 tisíc doleju litr až litr a půl víc ne 8)

Autor:  elegant [ 26.8.06, 22:15 ]
Předmět příspěvku: 

Na spotrebu môže mať vplyv aj špinavý olejový filter. Možno je na čase ho vymeniť aj s olejom.

Autor:  Peter50kw [ 26.8.06, 22:42 ]
Předmět příspěvku: 

elegant píše:
Na spotrebu môže mať vplyv aj špinavý olejový filter. Možno je na čase ho vymeniť aj s olejom.

Nezmysel!

Autor:  Jarda S. [ 27.8.06, 08:47 ]
Předmět příspěvku: 

elegant píše:
Na spotrebu môže mať vplyv aj špinavý olejový filter. Možno je na čase ho vymeniť aj s olejom.


filter se měni dycky s olejem teda aspoň já to tak dělám

Autor:  Šemik [ 27.8.06, 13:24 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
elegant píše:
Na spotrebu môže mať vplyv aj špinavý olejový filter. Možno je na čase ho vymeniť aj s olejom.


filter se měni dycky s olejem teda aspoň já to tak dělám


To je samozřejmé že se filtr mění s olejem. Až na jednoho neznám nikoho kdo by filtr neměnil ( onen dotyčný však taky neměnil ani olej. Ve formanovi nechal olej 60 000km a pak se divil že je motor to v prd.... )

Autor:  Jarda S. [ 27.8.06, 13:59 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik píše:
Sadra17 píše:
elegant píše:
Na spotrebu môže mať vplyv aj špinavý olejový filter. Možno je na čase ho vymeniť aj s olejom.


filter se měni dycky s olejem teda aspoň já to tak dělám


To je samozřejmé že se filtr mění s olejem. Až na jednoho neznám nikoho kdo by filtr neměnil ( onen dotyčný však taky neměnil ani olej. Ve formanovi nechal olej 60 000km a pak se divil že je motor to v prd.... )


mam známýho co jezdí na jednom oleji 30 000 km má passata

Autor:  Peter50kw [ 27.8.06, 18:32 ]
Předmět příspěvku: 

Na passate je to mozne. Stare skodifky maju predpis vymeny 5000 do roku 1983, od roku 1983 do ukoncenia vyroby. Pri pouziti kvalitnejsieho oleja a vybornom stave motora, imozno uvazovat o predlzeni tohoto intervalu, ale tak v oblasti do 20% navrch. Pri mestskej alebo dialnicnej premavke by sa to malo skor skratit. Cim je motor vybehanejsi, tym viac sa v nom znehodnocuje olej, takze tam by sa tiez nemali intervaly v ziadnom pripade natahovat. Vacsinou bezprostrednou pricinou kolapsu vybehaneho motora je prave zalepenie mazacieho systemu humusom (kaly a zivice vznikle degradaciou oleja). Pri starsich motoroch sa to pozna pri vymene oleja podla narastajuceho objemu kalov v priestore filtra. U motorov s plnoprietokovou filtraciou do filtra nevidno, ale da sa poznat zvysene vnutorne znecistovanie motora. Cus.

Autor:  Jarda S. [ 27.8.06, 19:13 ]
Předmět příspěvku: 

olej měnim po 10 000

Autor:  rsvancara [ 28.8.06, 06:26 ]
Předmět příspěvku: 

U škodovek (typ 742) je interval výmeny dle typu filtrace. Starší bloky motoru měly paraelní filtraci (u filtru se mění pouze papírová vložka, lze jej rozebrat, má takový kovový kryt se šroubem skrz) to je 5000 km nebo jeden rok, u plnoprůtokové filtrace (filtr je shodný s favoritem, mění se celý) je to 10000 km nebo jeden rok.

Kvalita oleje nerozhoduje, záleží na kvalitě filtrace oleje.

R.

Autor:  Šemik [ 28.8.06, 07:05 ]
Předmět příspěvku: 

rsvancara píše:
U škodovek (typ 742) je interval výmeny dle typu filtrace. Starší bloky motoru měly paraelní filtraci (u filtru se mění pouze papírová vložka, lze jej rozebrat, má takový kovový kryt se šroubem skrz) to je 5000 km nebo jeden rok, u plnoprůtokové filtrace (filtr je shodný s favoritem, mění se celý) je to 10000 km nebo jeden rok.

Kvalita oleje nerozhoduje, záleží na kvalitě filtrace oleje.

R.


No, tak s tím tvrzením že kvalita oleje nerozhoduje zásadně nesouhlasím. Představa, že do Rapida leju M6A je skutečně nemyslitelná...

Stránka 1 z 6 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/