Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

benzin 95 s nahradou olova
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1753
Stránka 1 z 1

Autor:  mrpichanda [ 1.9.06, 12:29 ]
Předmět příspěvku:  benzin 95 s nahradou olova

mam taku dilemu u nas sa už nepredava 91 ale 95 z nahradou olova je niejaky medzi tym rozdiel ako v otanovom čisle netreba inač nastaviť ventylovu volu niekto mi povedal ze treba tak teraz neviem ja mam š 120 r.v 1988 najazdene 45000km na 91 benzin poradte .

Autor:  pecár [ 1.9.06, 12:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: benzin 95 s nahradou olova

mrpichanda píše:
mam taku dilemu u nas sa už nepredava 91 ale 95 z nahradou olova je niejaky medzi tym rozdiel ako v otanovom čisle netreba inač nastaviť ventylovu volu niekto mi povedal ze treba tak teraz neviem ja mam š 120 r.v 1988 najazdene 45000km na 91 benzin poradte .

Podle mě zkus zkus malinko zmenšit předstih, benzín o vyšším oktanovým čísle potřebuje větší tlak aby si toto palivo využil :arrow: stejně ho nedosáhnes,91 potřebuje asi 8 a něco a 95 o stupeň komprese víc, nic se neděje jenom to palivo prostě nevyužiješ :( , ventily bych tak nechal, jenom je u vás v 95 olovo přímo v benzínu :?:

Autor:  JuDu [ 1.9.06, 17:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: benzin 95 s nahradou olova

Ahoj

Tankovat toto "nove" palivo mozes smelo. Nie je tam olovo (ani nahodou, to je uz davno zakazane) ale len nahrada za olovo. To olovo tam bolo potrebne (presnejsie zlucenina olova) ale teraz uz tam dali nieco ekologickejsieho. Ak chces vyuzit tych 95 namiesto 91 tak trosku mozes nastavit predstih ale nehrozi nic extra, ak to neurobis. Vela stastnych kilometrov.

Cau

Autor:  Matthes [ 1.9.06, 17:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: benzin 95 s nahradou olova

mrpichanda píše:
mam taku dilemu u nas sa už nepredava 91 ale 95 z nahradou olova je niejaky medzi tym rozdiel ako v otanovom čisle netreba inač nastaviť ventylovu volu niekto mi povedal ze treba tak teraz neviem ja mam š 120 r.v 1988 najazdene 45000km na 91 benzin poradte .


To mas dobry, ze tam tohle prodavaj, ja musim k naturalu 95 pridavat aditivum manualne :( A co se tyka toho vyuziti paliva, nevyuzijes ho uplne na 100% Ale preci jen motor bude pruznejsi, lepe to pojede :)

Autor:  Peter50kw [ 1.9.06, 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: benzin 95 s nahradou olova

Matthes píše:
mrpichanda píše:
mam taku dilemu u nas sa už nepredava 91 ale 95 z nahradou olova je niejaky medzi tym rozdiel ako v otanovom čisle netreba inač nastaviť ventylovu volu niekto mi povedal ze treba tak teraz neviem ja mam š 120 r.v 1988 najazdene 45000km na 91 benzin poradte .


To mas dobry, ze tam tohle prodavaj, ja musim k naturalu 95 pridavat aditivum manualne :( A co se tyka toho vyuziti paliva, nevyuzijes ho uplne na 100% Ale preci jen motor bude pruznejsi, lepe to pojede :)

Absolutne optimum by bolo zvysit kompresiu zhruba na uroven S120LS. Zvysenie predstihu - konzervativne nastavit zakladny predstih na 7 stupnov, mozes vyskusat az do 9.

Autor:  ferrari [ 2.9.06, 08:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: benzin 95 s nahradou olova

Peter50kw píše:
Matthes píše:
mrpichanda píše:
mam taku dilemu u nas sa už nepredava 91 ale 95 z nahradou olova je niejaky medzi tym rozdiel ako v otanovom čisle netreba inač nastaviť ventylovu volu niekto mi povedal ze treba tak teraz neviem ja mam š 120 r.v 1988 najazdene 45000km na 91 benzin poradte .


To mas dobry, ze tam tohle prodavaj, ja musim k naturalu 95 pridavat aditivum manualne :( A co se tyka toho vyuziti paliva, nevyuzijes ho uplne na 100% Ale preci jen motor bude pruznejsi, lepe to pojede :)

Absolutne optimum by bolo zvysit kompresiu zhruba na uroven S120LS. Zvysenie predstihu - konzervativne nastavit zakladny predstih na 7 stupnov, mozes vyskusat az do 9.


Pripájam sa, nemusíš nič meniť, ale ak chceš, skús zvýšiť predstih na 9 st - uvidíš, čo to urobí (ideálne b bolo znížiť hlavu na komp. pomer aspo 9,3:1)...inak, aj ja mám z toho radosť, že Slovnaft už predáva iba BA95UNI....a ešte aj za cenu BA91UNI...ale zaujímavé, že ostatné benzínky majú stále 91 UNI...z kade ho berú...myslel som, že zo Slovnaftu...

Inak, ja stále jazdím so Š125 na 95 ku, predstih mám cca 6 st a je to OK, ale zasa nejak necítim rozdiel voči BA91Uni...

Autor:  Matthes [ 2.9.06, 17:41 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari, ty jezdis na benzin s 95 oktanama? Proc si me teda od toho tak zrazoval? Me se zda ze to vazne jede lip :D

Autor:  ferrari [ 2.9.06, 19:46 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
ferrari, ty jezdis na benzin s 95 oktanama? Proc si me teda od toho tak zrazoval? Me se zda ze to vazne jede lip :D


Pozri sa, za normálnych okolností by škodovica s kompresným pomerom 8,5 mala ísť rovnako na 91 tku a a j 95 ku. Ja jednoducho musím tankovať 95, pretože mi na 91 tku motor klepe (aj ke´d musím povedať, že sa mi v ostatnom čase zdá, že to auto klepať prestalo). Skúšal som jazdiť na 91 tku, ale ja som výkonový rozdiel nepostrehol. Niekedy mám pocit, že žiadnu zmenu nepocítim, ale keď som osadil ten 130 tkový karbec, zmena bola očividná.
Ak teda máš pocit, že auto na 95 ku lepšie ťahá (zasa netvrdím, že to tak nemôže byť, iba by to tak byť nemalo) a jazdenie je prevažne o pocitoch, tak ho tam kľudne tankuj, ve´d na tom nie je nič zlé...

Dúfam, že som ťa nechtiac nezmiatol ak áno, sorry...

Autor:  Matthes [ 2.9.06, 20:03 ]
Předmět příspěvku: 

Aha, tak ted je mi to jasny :) . Ja nevim proc to auto jede na natural lip, mozna tady maj special pochybne qality, je to taky mozny.
Proste se mi zda ze autu vic chutna natural, je to mozna subjektivni pocit :D Treba ted kdyz sem tahnul kamose s feldou, neslysel sem klepani ani do kopce ani jindy. Jelo to bez problemu i s takovou zatezi navic :) Akorat mi vadi to pridavani aditiva a na upravu hlavy zatim nejsou lidi :(

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/