Autor |
Zpráva |
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
Motor na volnobehu zhasina
Predpokladam ze za tento problem je zodpovedny vek auta a jeho odflaknuta udrzba. Ide o to ze prvych par minut jazdy kym motor nie je zohriaty tak na volnobeznych otackach zhasina. Je to dost otravne, bud musim pridavat plyn co sa neda ked stojim na brzde alebo zapnut sitic a tiez nie je prijemne mat volnobeh na 2000 otackach/minutu s 2x vacsou spotrebou. Da sa to vyriesit aj inak ako vymenou/GO motora?
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
Naposledy upravil Exithus dne 16.6.09, 13:13, celkově upraveno 1
|
16.6.09, 13:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Motor na volnobehu zhasina
nastavením motora
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.6.09, 13:13 |
|
|
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
fajn a to sa robi jak?
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
16.6.09, 13:14 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Exithus píše: fajn a to sa robi jak?
buď ti to spraví niekto kto tomu rozumie, alebo v užitočných odkazoch si stiahni nejakú literatúru (Mach, Andrt, Cedrych...) nájdi si stať motor, karburátor a tam je dopodrobna rozpísané ako urobiť základné nastavenie...
ešte si prekontroluj sací trakt, či ti to niekde neprisáva falošný vzuch, alebo či nemáš prehnuté veko karburátora (ak to niekto doťahoval silou a nie rozumom)...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.6.09, 13:18 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Co to znamená než je motor prohřátý?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
16.6.09, 13:19 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Šemik píše: Co to znamená než je motor prohřátý?
vidíš, to ma ani nenapadlo...
samozrejme kým sa motor zohreje treba mať sytič zapnutý, čím viac sa blíži pracovná teplota tým sytič uberať. ale predpokladal som že toto vie. zlatý automat...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.6.09, 13:22 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
16.6.09, 13:24 |
|
|
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
tak ale motor sa vacsinou nezohrieva 5 minut
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
16.6.09, 13:24 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Právě, to je prostě normální že první kilometry po studeném startu to bez sytiče neudrží volnoběh. Není to automatický sytič LEKR, není to BMM, není to MPi Musíš si sám nastavit páčkou.
Jednu výhodu to ale má - po nastartování dám hned páčku sytiče dolů, chvíli to skáče, na semaforech držím volnoběh plynem, ale nežere to
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
Naposledy upravil Šemik dne 16.6.09, 13:27, celkově upraveno 1
|
16.6.09, 13:26 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Exithus píše: tak ale motor sa vacsinou nezohrieva 5 minut
To velmi moc záleží na směsi, předstihu a terénu jízdy
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
16.6.09, 13:27 |
|
|
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
tak na otcovej felicii sa sytic vypne este ked ledva zapinam svetla a zaradujem rychlost. Tu by som ho mal teda nehat zapnuty o dost dlhsie?
Inak aj mne by stacilo sytic vypnut a volnobeh drzat plynom ale je to dost problem ak musim stat na brzde.
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
16.6.09, 13:30 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ale felicie nemá karburátor se sytičem, tam si ŘJ motoru sama řídí množství paliva. U škodovky jsi ŘJ ty, takže tohle ovládáš ty páčkou sytiče.
Brzdění patou pravé nohy a přidávání plynu se jde naučit, pro začátek je snažší pravou přidávat plyn a levou brzdit.
To je prostě normální, dokud to nemá aspoň 60°C tak se to bez sytiče nemusí udržet na volnoběh.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
16.6.09, 13:33 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ale celkový chod motoru se dá zlepšit, pro začátek něco hodně jednoduchého, svíčky jsou jak staré?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
16.6.09, 13:39 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Exithus píše: Tu by som ho mal teda nehat zapnuty o dost dlhsie? Sytit musíš dokud si to motor žádá. Záleží taky na nastavení karbu... Šemik píše: na semaforech držím volnoběh plynem, ale nežere to
|
16.6.09, 13:46 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Už nejezdím za 25l/100km
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
16.6.09, 13:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|