Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Dotaz na odborníky - kouření (když motor papá olej)
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=17651
Stránka 1 z 2

Autor:  ondra120 [ 18.6.09, 08:50 ]
Předmět příspěvku:  Dotaz na odborníky - kouření (když motor papá olej)

Mám takový dotázek :P

Můj motor v zelené jede skvěle, žádné pazvuky,klepání atd... Ale.
Trochu (víc) žere olej (0,4-0,5l/1000km). A protože jsem perfekcionista, tak se mi to nelíbí :)

Jde o toto:

Když auto jede,žádné zakouření z laufu. Když stojí na volnoběh,žádné kouření. Ale v okamžiku, kdy prudce přidám plyn tak se zakouří (třeba na když stojí a přidám z volnoběhu, nebo když stojím na křižovatce a udělám to samé). To samé dělá při teplém startu. Chvíle zakouření a pak nic.

Kompresi změřenou nemám ale vzhledem k tomu jak jede bude OK.

Takže moje úvaha zní, že jsou v prdeli vodítka a ten olej tam prostě třeba při stání nakape a pak se spálí při startu. A když to jede na volnoběh,tak se tam toho tolik nedostane či nestihne spálit a při prudkém přidání to prostě blafne a zakouří. Kdyby byly v prdeli kruhy, tak to kouří furt,ne? olej by se čerpal přes kruhy do motoru pořád, při jakýchkoli otáčkách...

Je moje úvaha zcestná nebo na tom něco je? :?

Autor:  Kachnis [ 18.6.09, 09:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na odborníky - kouření (když motor papá olej)

neco na tom je :-)

jeste bych zkusil odpojit hadici co vede od vicka oleje do filtrboxu jestli se z ni huli nebo ne..pokud jenom trosku, tak jsou to ty voditka..pokud hodne, muzes byt odkrouzkovanej..

Autor:  chemer [ 18.6.09, 09:50 ]
Předmět příspěvku: 

No řekl bych že mám se svým motorem zažívám něco podobnýho. Ale nevim jestli to je olejem, jelikož po ujetí 6 000 km jsem ještě nemusel dolejvat, je pořád nad ryskou. Tak jsem si říkal jestli to nemůže bejt nastavení karbce, jelikož ten jsem si šteloval sám svou neodbornou rukou...

Autor:  Kachnis [ 18.6.09, 10:00 ]
Předmět příspěvku: 

no sestelovanim karbu by to byt nemelo,protoze ten s olejem nema nic spolecnyho..pokud si nemusel dolivat, bud rad, ja dolivam od vymeny do vymeny 0,75l. menim po 5000. u Ondry to bude nejspis tou hlavou..

Autor:  Eltoma [ 18.6.09, 10:51 ]
Předmět příspěvku: 

Taky bych řekl že to bude hlavou. I u aut co maj guferka a ztvrdou jim se to pak tak projevuje.

Autor:  tomvm [ 18.6.09, 11:36 ]
Předmět příspěvku: 

Já bych ale řekl že to může být i normální. Andrt píše spotřebu oleje 0,4-0,7l / 1000km. Určitě záleží jestli jezdíš každý den do práce 2km. Pořád na studenej motor, tak si vezme víc. Jestli jezdíš v rozmezí otáček 1500-2500ot/min nebo 4500-5500ot/min. Při vyšších otáčkách si taky vezme víc.

Autor:  slovacek.milos [ 18.6.09, 15:17 ]
Předmět příspěvku: 

já to nikdy nezkoušel ale nejdou tam přispůsobit gifírka z fáčka? miloš

Autor:  fatal [ 18.6.09, 15:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Dotaz na odborníky - kouření (když motor papá olej)

ondra120 píše:
Chvíle zakouření a pak nic.


Efektní. ;) Něco podobného jsem kdysi viděl u jednoho poladěného VAZu, jak to rvalo v tahu tak nic, ale v přechodech to fouklo ven dým jak diesel. Domníval jsem se, že je to prostě nevhodnou směsí (příliš sytou)...

Mi to asi nedělá (ptal jsem se kámoše, co pár km absolvoval za mnou, sám si na zadní čelo nevidím ;-) ). přičemž hlavu mám už pěkně vyšlehanou a kroužky těsní jen silou vůle. Tak ti nevím... :roll:

Autor:  Matthes [ 18.6.09, 19:16 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
já to nikdy nezkoušel ale nejdou tam přispůsobit gifírka z fáčka? miloš


Jdou, ale stoji to penize :-)

Autor:  ferrari [ 18.6.09, 19:43 ]
Předmět příspěvku: 

Ondra a sisi istý, že iné škodovky to nerobia? Bo ja keď vidím pred sebou škodovku, presne viem, v ktorých okamihoch radí - zadymí sa mu z výfuku..a robia to nielen škodovky...a keď prudšie pridáš a zadymí, to je prebytok zmesi, nie olej...keď sú nadmerne vydraté vodítka, vtedy to dymí hlavne pri studenom štarte na sýtič...na druhú stranu, pokiaľ škodovica papá olej, tak je to väčšinou vodítkami...

A spotreba oleja 0,5 l/1000 km...čo by iní za takúto spotrebu dali...veď to je super údaj!

Ja osobne by som tam tie guferká kvôli tomu nerval, bo tie vodítka nie sú prispôsobené na to, žeby šli temer nasucho === potom sa skôr vyderú..

Ja by som do toho ani náhodou nešahal a hlavne sa držal osvedčeného "don´t change running system"...

Autor:  Jarda S. [ 18.6.09, 19:54 ]
Předmět příspěvku: 

s tou vůlí co maji už guferka zkousnou :wink:

Autor:  Matthes [ 18.6.09, 20:17 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
s tou vůlí co maji už guferka zkousnou :wink:


To Bukaj pozna zanedlouho... :lol:

Autor:  Ondras83 [ 18.6.09, 20:51 ]
Předmět příspěvku: 

no a není to prostě jen forsáž?...kouří černě nebo modře?...mladá ti šlápne do pedálu a ty sekoukej, co to dělá..když modře, žere volej, když černě, je to bohatý...

ale ty to asi víš co? :oops:

Autor:  patrik-hp [ 18.6.09, 21:22 ]
Předmět příspěvku: 

Ondro...Je to klidně obojí...Litinová hlava bez simeringů prostě vždy olej bere a to i nová...to samý kruhy,hlavně ten poslední stírák s tou pružinou. ..To je kruh na chvilku :roll: ...Nejlepší je skládanej stírák jako má např. už favorit...ten je na věky oproti tomu ve 120cítce....Pokud chceš nedolejvat pořiď si tedy simeringy na vodítka a modernizovaný kruhy...Jinak v těch barvách nemusíš tápat...Stačí se podívat na nějakou tu babetu a hned víš,že to nebude ani fridex ani přeplavenej karburátor,kterej by vydával modrej dým,ale nějaký to M2T nebo jinej olej přidanej do paliva :wink: :lol:

Autor:  ondra120 [ 19.6.09, 06:27 ]
Předmět příspěvku: 

patrik-hp píše:
Ondro...Je to klidně obojí...Litinová hlava bez simeringů prostě vždy olej bere a to i nová...to samý kruhy,hlavně ten poslední stírák s tou pružinou. ..To je kruh na chvilku :roll: ...Nejlepší je skládanej stírák jako má např. už favorit...ten je na věky oproti tomu ve 120cítce....Pokud chceš nedolejvat pořiď si tedy simeringy na vodítka a modernizovaný kruhy...Jinak v těch barvách nemusíš tápat...Stačí se podívat na nějakou tu babetu a hned víš,že to nebude ani fridex ani přeplavenej karburátor,kterej by vydával modrej dým,ale nějaký to M2T nebo jinej olej přidanej do paliva :wink: :lol:


Simeringy budou, časem, hlava už je na cestě ke mě a pak bude na cestě k úpravci:) Teda až bude škvára:)

Barvy kouře sou mi celkem jasné, nejsu sice odborník,ale cosi sem už s motorama zažil a prožil a to co mě jde z laufu je jasné pálení oleje...prostě modrý kouř... :wink:

Mno a kruhy z fáčka jdou na 120 nebo se dělaly ala fáčko na 120?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/