Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Favorit sYtič https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=17681 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | pll18 [ 20.6.09, 07:46 ] |
Předmět příspěvku: | Favorit sYtič |
Sitič alebo prívera to je jedno ale potreboval by som vidieť obrázok sitiča ktorí funguje lebo lamentujem nad tý že ten môj nieje v poriadku keď s neho niečo vyskočilo asi tak pred pol rokom a účinky sa prejavujú až teraz. |
Autor: | michalkatka [ 20.6.09, 08:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit sitič |
pll18 píše: Sitič alebo prívera to je jedno ale potreboval by som vidieť obrázok sitiča ktorí funguje lebo lamentujem nad tý že ten môj nieje v poriadku keď s neho niečo vyskočilo asi tak pred pol rokom a účinky sa prejavujú až teraz. ako sa prejavujú ( ale už sa to dlho nerozoberalo ) |
Autor: | pll18 [ 20.6.09, 08:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
No keď sa motor zohreje tak tá pružinka čo je dnuka sa stiahne a privrie mi klapku na karburátore a keďže motor bez vzduchu dlho nevydrží tak zhasne, keď pridávam tak tá klapka by sa mala zároveň otvárať ako pridávam???? |
Autor: | michalkatka [ 20.6.09, 14:02 ] |
Předmět příspěvku: | |
pll18 píše: No keď sa motor zohreje tak tá pružinka čo je dnuka sa stiahne a privrie mi klapku na karburátore a keďže motor bez vzduchu dlho nevydrží tak zhasne, keď pridávam tak tá klapka by sa mala zároveň otvárať ako pridávam???? ak je motor zohriaty prívera (tá kapka na vrchu) má byť plne otvorená a nemá sa hýbať vôbec... postup je taký, ak pred naštartovaním preslapneš plyn klapka sa má úplne zavrieť (motor má 20°C a menej), zároveň spodná klapka sa má pootvoriť, na to je tam stupňovitá vačka ktorá robí spodnej klapke doraz, ak sa po naštartovaní vytvorí podtlak, objemový ovládač vrchnú klapku musí pootvoriť na 2mm postupne ako sa motor zohrieva vrchná klapka sa otvára a stupňovitá vačka sa pootáča tak že spodnú klapku uvoľňnuje do prevádzkovej voľnobežnej polohy k tomu je potrebné "pridávanie plynu" lebo ten mechanizmus sa sám nepotočí, jedine pri pridanom plyne. |
Autor: | pll18 [ 20.6.09, 17:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Ok takže keď pridávam akokoľvek tá klapka stojí iba ak ja s ňou pohnem a ešte pred naštartovaním je pootvorená preto chcem vidieť ten obrázok toho sitiča lebo ten môj je očividne ko |
Autor: | michalkatka [ 20.6.09, 18:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
pll18 píše: Ok takže keď pridávam akokoľvek tá klapka stojí iba ak ja s ňou pohnem a ešte pred naštartovaním je pootvorená preto chcem vidieť ten obrázok toho sitiča lebo ten môj je očividne ko pozri užitočné odkazy, deekay tam myslím dával Feldu s karbom, to je presne to isté, tam boli aj nejaké obrázky... nemám po ruke žiadne obrázky... |
Autor: | varok [ 20.6.09, 19:42 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jak píše Michal. Před nastartováním je přívěra(horní klapka) otevřená. Sešlápne se pomalu plynový pedál a klapka se úplně zavře. Po nastartování se při běhu motoru vytvoří pod klapkou podtlak a pak objemový ovladač (to černé vlevo vzadu na karburátoru) přes složité mechanismy klapku pootevře. Ale nejdříve na asi 1mm škvíru. Po asi 5 sekundách pootevře klapku přes časový podtlakový ventil ještě více, asi 2mm škvíra. Někdy odejde ten objemový ovladač, to většinou zůstává klapka po nastartování pořád zavřená a motor se dusí. Někdy se vyháknou nebo prasknou ty dvě jemné pružinky u vačky. Je to hodně složitý mechanismus. |
Autor: | Nepér [ 20.6.09, 21:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
Zneužiji zde toto založené téma... mám problém Při startování studeného motoru: Zapnu sytič sešlápnutím a pedál uvolním. Nastartuju, naskočí tam asi 2000rpm a pomalu to klesá, až k 1000 rpm a pak to začne velmi podivně a pravidelně kolísat, téměř to chcípne a pak se to roztočí tak na 800 rpm, skoro chcípne, roztočí a tak opřád dokola, dokud to trochu neprotůruju a neohřeje se to. Obohacovač jsem rozebíral (potom), membrána ok, různě jsem do toho foukal kompresorem, bez zlepšení. Mám podezření na nějaké to UFO s hadičkami zezadu... setkal se s tím někdo? |
Autor: | michalkatka [ 20.6.09, 21:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: Zneužiji zde toto založené téma... mám problém Při startování studeného motoru: Zapnu sytič sešlápnutím a pedál uvolním. Nastartuju, naskočí tam asi 2000rpm a pomalu to klesá, až k 1000 rpm a pak to začne velmi podivně a pravidelně kolísat, téměř to chcípne a pak se to roztočí tak na 800 rpm, skoro chcípne, roztočí a tak opřád dokola, dokud to trochu neprotůruju a neohřeje se to. Obohacovač jsem rozebíral (potom), membrána ok, různě jsem do toho foukal kompresorem, bez zlepšení. Mám podezření na nějaké to UFO s hadičkami zezadu... setkal se s tím někdo? noooo, mohlo by to byť to ufo, nesledoval si ako sa tá prívera za studena správa |
Autor: | varok [ 21.6.09, 10:28 ] |
Předmět příspěvku: | |
To asi bude vážně už špatný ten objemový ovládač. To černé kolečko s táhlem v zadu karburátoru. Když aktivuješ neboli zapneš sytič a nastartuješ, tak motor naskočí. Jenže přívěra je úplně zavřená a má se podtlakem pootevřít. Jestli je špatný ten objemový ovladač, tak je ale stále zavřená a motor se přechlastá moc vysokým množstvím paliva. Stojí to asi kolem 650,-kč. Je potřeba sundat víko vzduchového filtru a podívat se, co dělá přívěra. Jestli je špatný ten ovladač, tak bude přívěra pořád zavřená. |
Autor: | werty [ 21.6.09, 11:06 ] |
Předmět příspěvku: | |
varok: Objemový ovladač se zkouší tak že při spuštěném teplém motoru se zatlačí na vzduchovou přívěru ve směru uzavření... pokud jde přívěra plně uzavřít pak je objemový ovladač vadný... pokud do plného uzavření chybí cca 4 mm a následně je citelný odpor pak je objemový ovladač O.K. |
Autor: | Nepér [ 21.6.09, 15:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
No, těch bazzmeků mám doma víc, zkusím to prohodit... nastavuje se to nějak tím inbusem zezadu? |
Autor: | werty [ 21.6.09, 15:52 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: No, těch bazzmeků mám doma víc, zkusím to prohodit... nastavuje se to nějak tím inbusem zezadu? Když budeš šroubovat víčkem tak nastavíš malou mezeru přívěry ihned po startu... když šroubkem (malý imbus) na táhlu tak nastavíš doraz čili velkou mezeru, která vznikne pár vteřin po startu asi 5-8. Přesně jde nastavit jen na podtlakové zkoušečce, ale baj očko to jde i bez toho. Jako výchozí hodnoty (šroubení) si vezmi ty, které jsi měl na starém ovladači a od nich si to dolaď... |
Autor: | Nepér [ 21.6.09, 16:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nechal jsem ten starej, jen jsem zatím dal novou hadičku, uvidíme. Při startu a zapnutí sytiče se přívěra úplně zavřela. Během startu se pootvírala do rytmu startování a když to chytlo, zůstala pootevřená, ale zase to začlo kolísat, když jsem jí prstem otevřel víc, bylo to lepší. Na co je ten druhej předmět, co do něj vede napájení a druhá hadička? |
Autor: | werty [ 21.6.09, 17:21 ] |
Předmět příspěvku: | |
Nepér píše: Na co je ten druhej předmět, co do něj vede napájení a druhá hadička? To je tzv. termoventil ...při studeném motoru je otevřený... jakmile se sepne zapalování tak se začne nahřívat a cca po těch 5-8 vteřinách se přepne do zavřené polohy čímž uzavře obtok vzduchu do objemového ovladače tzn. že se podtlak na něj působící přestane redukovat a ovladač začne působit plnou silou a vznikne velká mezera vzduchové přívěry. Jednoduše je to jakési zpoždění plného náběhu objemového ovladače. |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |