Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Fa: teploměr oleje https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=17710 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | tomasjavorsky [ 22.6.09, 12:15 ] |
Předmět příspěvku: | Fa: teploměr oleje |
Přemýšlím, jak na to. Napadlo mě do vany navrtat dirku, navařit matku a do ní našroubovat čidlo teploty vody (jak je v domečku termostatu) a signál měřit stejným budikem, resp. identickým (do přístrojovky přidělat ještě jeden teploměr) - výhoda bude v odpadnuvší kalibraci. Teploměr je cejchovaný do 110°C a víc, a přes nějakých 110 stupňů stejně olej nepoleze... Jen mě napadlo, jestli s tím někdo máte zkušenosti, popř. nějakou radu? Díky |
Autor: | Martin 007 [ 22.6.09, 12:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Moje garáž: http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... start=1545 A další strany k náhlednutí. |
Autor: | tomasjavorsky [ 22.6.09, 12:30 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martin 007 píše: Aha... Takže Ty jsi to čidlo dával místo výpusťáku? (jestli se dobře koukám) |
Autor: | Dyno [ 22.6.09, 12:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
Martine: a kolik jsi měl největší teplotu oleje? Stačí ten budík? |
Autor: | Martin 007 [ 22.6.09, 13:38 ] |
Předmět příspěvku: | |
V zimě při -4°C sem to dostal po 20ti km na 72°C po příjezdu z rychlé rovinky do města. Jinak tam bylo tak 65°C Ted když je tepleji se při normální jizdě pohybuji kolem 70 - 75°C neustále jak se to ohřeje. Při víkendovém výletě se zátěží a slušným tempem tam bylo 80 -85°C a chvílemi k 90°C Známý to má takto na 66kW 1.4 v bloku Rapid a prý pří kravení v pařáku není problém přes 100°C což je v chlazeném zásobníku jako je vana už celkem dost. Ale dnešní oleje to zmáknou. |
Autor: | Dyno [ 22.6.09, 13:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Takže budík to zvládá... Záleží jak moc je to diskutabilní hodnota když je to chycený k vaně,ale orientačně stačí. |
Autor: | Radic [ 22.6.09, 14:01 ] |
Předmět příspěvku: | |
no olej by se přes stovku dostat neměl...jestli jo tak je potřeba chladič... |
Autor: | werty [ 22.6.09, 14:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
Měřit teplotu oleje ve vaně je trochu diskutabilní... Daleko lepší je si vyrobit redukci na baroskop a měřit teplotu oleje tam. Jinak provozní teplota oleje v motoru je 100°C +/- 10% takže pokud je 90° ve vaně není se čeho děsit. |
Autor: | Martin 007 [ 22.6.09, 15:07 ] |
Předmět příspěvku: | |
Proto vždy píši že měřím orientační hodnotu teploty oleje v chlazeném zásobníku. |
Autor: | tomasjavorsky [ 22.6.09, 20:29 ] |
Předmět příspěvku: | |
jj, já taky nepotřebuji teplotu oleje s přesností na několik stupňů - jde mi o orientační hodnotu, abych věděl, kdy na to můžu začít šlapat, nebo zase kdy zklidnit hormon. Na výrobu redukce k baroskopu nemám možnosti a asi ani schopnosti Montáž do té vany se mi zdá, k mým účelům, celkem dostačující. Teď ale váhám, jestli dělat novou díru a závit do vany, nebo dát čidlo místo výpusťáku - tam ale zase budu mít strach, že čidlo někde uloupnu Jinak měl jsem taky Lancii Dedru TDS, tam nebylo nic vyjímečného mít na oleji i kolem 110° - jenže tam to bylo asi tím, že to byl turbodiesel... |
Autor: | Ondras83 [ 22.6.09, 20:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
do vany udělat ze strany od telefonku čidlo..jak to dáš do vypoušŤáku, za 3 dny to je v hajzlu...párkrát už sem si šrtnul a ten šroub už má docela fest rejhy...no a vana ostatně taky |
Autor: | NOVON [ 23.6.09, 20:31 ] |
Předmět příspěvku: | |
Chlapi,teplota oleje je v létě běžně 100-120 stupňu..AUDI 80 maj některé teploměry už z výroby,tak jsem to už viděl,ale neměla by skočit přes 130 stupňů..U fava je přece záslepka olejového kanálu ne?Je pod alternátorem,tak jestli není lepší vykoumat umístění čidla tam.. |
Autor: | Martin 007 [ 23.6.09, 20:33 ] |
Předmět příspěvku: | |
Možné je vše. Já se ničeho nebojím. Ale jesi to tam není ovlivněno teplotu bloku zase. Nevim no...diskusi se nebráním. Otázka pak jesi měřit před filtrem za filtrem nebo u filtru ? |
Autor: | spartra [ 23.6.09, 20:53 ] |
Předmět příspěvku: | |
http://skoda-virt.cz/cz/forum/vzkazy/10 ... lak-oleje/ |
Autor: | Jarda S. [ 23.6.09, 21:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
asi vám dám nákres s teplotama oleje na konkrétních místech v motoru |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |