Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

motor 120LS převodovka favorit.
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=17731
Stránka 1 z 1

Autor:  Pech. [ 23.6.09, 23:42 ]
Předmět příspěvku:  motor 120LS převodovka favorit.

potřebuji nahradit v mlotraktoru motor š440 jiným, přičemž tu budu mít jeden velmi slušný 120LS.. ale protože s převodovkou š440 je motor nespárovatelný (zcela odlišná kontrukce, starter jinde, točíčí se na jinou stranu) uvažuji, že seženu převodovku z favorita, hodím jí na motor 120, zavařím diferenciál a výstup si vezmu z jedné poloosy...

fa- převodovka vyhovuje tím, že je krátká...

a jde mi o pár věcí... FA mí jiný ozubení starteru/věnce.. a tedy, je stejná osová vzdálenost osy klikové hřídele a osy hřídele starteru? tedy jednoduše, pokud namontuji motor 120 a starter 120.. nebude problém?

není tam zrada s ložiskem v klice pro vstupní hřídel převodovky, jako v případě zástavby motoru FElicia do 742?

Autor:  spartra [ 24.6.09, 06:28 ]
Předmět příspěvku: 

osová vzdálenost je cca o 2mm větší, musel by se vyměnit věnec, nai nevím jestli by tam 120 startér šel, pač je jinak natočenej
nemá ložisko v klice ale ocelový kroužek :idea:

Autor:  Matthes [ 24.6.09, 09:26 ]
Předmět příspěvku: 

Nejlip kdyz tam das venec z fava pak nebude problem :-) To lozisko misto krouzku bych tam nechal.

Autor:  Pech. [ 25.6.09, 23:08 ]
Předmět příspěvku: 

spíše upravím osovou vzdálenost.. věnec i starter bude ze 120, tak na starteru uvolním otovory šroubů na drážku a na sipce udělám vyvrtávací hlavou oválnej otvor pro starter... a odzkouším.

Autor:  Jiri [ 25.6.09, 23:29 ]
Předmět příspěvku: 

Pech. píše:
spíše upravím osovou vzdálenost.. věnec i starter bude ze 120, tak na starteru uvolním otovory šroubů na drážku a na sipce udělám vyvrtávací hlavou oválnej otvor pro starter... a odzkouším.


ja sem to delal obracene..funguje to..ale uz bych to nedelal....jednodusi opravdu dat venec z favorita ..plus starter z favorita....to lozislo v klice ma jiny prumer myslim...nebo nevim.....takhle obracene sem to nedelal jeste..mam doma motor z 1000MB ze bych udelal litrove favo...to by bylo zihadlo :D

Autor:  Jiri [ 25.6.09, 23:32 ]
Předmět příspěvku: 

spartra píše:
osová vzdálenost je cca o 2mm větší, musel by se vyměnit věnec, nai nevím jestli by tam 120 startér šel, pač je jinak natočenej
nemá ložisko v klice ale ocelový kroužek :idea:


dva milimetry to neni..ja sem to brousil skoro 4..5mm...urcite co si pamatuju...ale chtelo by to vedet presne....kdyz tam das ten favo starter a nic neupravis tak ti to jen skrci o zuby takze je to zhruba vyska zubu..tak je tak 4mm....

Autor:  škodař [ 26.6.09, 05:36 ]
Předmět příspěvku: 

Pech. píše:
spíše upravím osovou vzdálenost.. věnec i starter bude ze 120, tak na starteru uvolním otovory šroubů na drážku a na sipce udělám vyvrtávací hlavou oválnej otvor pro starter... a odzkouším.
jak říká Matthes favo věnec a startér favo/felda je tvoje volba nemá cenu se stím drbat

Autor:  slovacek.milos [ 26.6.09, 06:32 ]
Předmět příspěvku: 

kamarád taky tak uvažoval no nakonec vzal taz 1500 z trosky, velice spokojený motor se jen převaluje, spotřeba žádná miloš

Autor:  Jiri [ 26.6.09, 20:36 ]
Předmět příspěvku: 

Taky ale jeste pozor....ted teda predpokladam ze tam mas motro octavka a prevodovka taky...ta ma vystup kardan ktery jde do diferaku kde je pak prevod..kdyz tam na tuhle samou hridel das vyvod z poloosy mas navic prevod do pomala v tom favoritackem diferaku takze to cele bude asi tak trikrat pomalejsi...takze na to taky pozor...ja osobne bych sehnal jak pise milos motor 1500 ten tam sedne a nebo neco jineho i s prevodovkou..nebo nejaky diesel...s tim motorem 120 a favo prevodovka se budes predelavat a predelavat ..tak jestli kdyz uz tohle by nebylo lepsi neco lepsiho tam dat

Autor:  Pech. [ 26.6.09, 23:13 ]
Předmět příspěvku: 

slovaček: já mám právě zásadní problém sehnat tady jakýkoli motor od spartaka po TAz1500 trosky už tu vidět nejsou, pokaždý když jedu okolo vrakecu se ptám, nic... a spartaky, oktávky, stejšny.. jsou dnes za veterány a nikdo motor nedá...

takže když bude otec rušit 120cu, tak jsem o tom přemejšlel...


a ještě jeden dotaz.. mám tu tedy startér z fáčka, kterej má v prdeli rotor.. (ve fáčku odešel a byl nahrazen funglo novým s reduktorem).. a na pokled je stejný jao ze 120...

pokud bych použil tedy věnec z fáva (asi se dá koupit jkao ND, předpokládám...) a spářil 120starter, který tu mám dva, tak že bych ho vybavil pastorkem favorit (kodul zů by se vyřešil).. zkoušel někdo? pokud ne, zkusím to spářit a kdyby ne, tak na vrakecu vyškub nějakej z fáčka nebo feldy no...

celé to chci udělat proto, protože nechci zahodit motor v dobré kondici když ten záměnný nemůžu sehnat, a fávo převodovku seženu kdekoliv asi i celkem snadno...

Autor:  Jiri [ 27.6.09, 17:36 ]
Předmět příspěvku: 

mrkni treba na nasetraktory.cz..tam je forum o traktorech domaci vyroby a tam mozna by si motor sehnal..ale tezko rici za jakou cenu no.....a co s tim puvodnim je ze to muis takhle predelavat..jinak ten pastorek netusim jestli pasuje...muis proste pro favo prevodovku zachovat vnec a pastorek..a pro 120 prevodovku zase venec a pastorek..tak pokud tam ten pastorek dostanes an 120 starter melo by to startovat..a to zprevodovani ti teda vadit nebude

Autor:  Pech. [ 27.6.09, 20:59 ]
Předmět příspěvku: 

na naštraktory chodím pravidelně

Stránka 1 z 1 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/