Autor |
Zpráva |
pll18
Příspěvky: 178
|
Favorit sYtič
Sitič alebo prívera to je jedno ale potreboval by som vidieť obrázok sitiča ktorí funguje lebo lamentujem nad tý že ten môj nieje v poriadku keď s neho niečo vyskočilo asi tak pred pol rokom a účinky sa prejavujú až teraz.
|
20.6.09, 07:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Favorit sitič
pll18 píše: Sitič alebo prívera to je jedno ale potreboval by som vidieť obrázok sitiča ktorí funguje lebo lamentujem nad tý že ten môj nieje v poriadku keď s neho niečo vyskočilo asi tak pred pol rokom a účinky sa prejavujú až teraz.
ako sa prejavujú
( ale už sa to dlho nerozoberalo )
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
20.6.09, 08:09 |
|
|
pll18
Příspěvky: 178
|
No keď sa motor zohreje tak tá pružinka čo je dnuka sa stiahne a privrie mi klapku na karburátore a keďže motor bez vzduchu dlho nevydrží tak zhasne, keď pridávam tak tá klapka by sa mala zároveň otvárať ako pridávam????
|
20.6.09, 08:35 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
pll18 píše: No keď sa motor zohreje tak tá pružinka čo je dnuka sa stiahne a privrie mi klapku na karburátore a keďže motor bez vzduchu dlho nevydrží tak zhasne, keď pridávam tak tá klapka by sa mala zároveň otvárať ako pridávam????
ak je motor zohriaty prívera (tá kapka na vrchu) má byť plne otvorená a nemá sa hýbať vôbec...
postup je taký, ak pred naštartovaním preslapneš plyn klapka sa má úplne zavrieť (motor má 20°C a menej), zároveň spodná klapka sa má pootvoriť, na to je tam stupňovitá vačka ktorá robí spodnej klapke doraz, ak sa po naštartovaní vytvorí podtlak, objemový ovládač vrchnú klapku musí pootvoriť na 2mm
postupne ako sa motor zohrieva vrchná klapka sa otvára a stupňovitá vačka sa pootáča tak že spodnú klapku uvoľňnuje do prevádzkovej voľnobežnej polohy
k tomu je potrebné "pridávanie plynu" lebo ten mechanizmus sa sám nepotočí, jedine pri pridanom plyne.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
20.6.09, 14:02 |
|
|
pll18
Příspěvky: 178
|
Ok takže keď pridávam akokoľvek tá klapka stojí iba ak ja s ňou pohnem a ešte pred naštartovaním je pootvorená preto chcem vidieť ten obrázok toho sitiča lebo ten môj je očividne ko
|
20.6.09, 17:11 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
pll18 píše: Ok takže keď pridávam akokoľvek tá klapka stojí iba ak ja s ňou pohnem a ešte pred naštartovaním je pootvorená preto chcem vidieť ten obrázok toho sitiča lebo ten môj je očividne ko
pozri užitočné odkazy, deekay tam myslím dával Feldu s karbom, to je presne to isté, tam boli aj nejaké obrázky...
nemám po ruke žiadne obrázky...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
20.6.09, 18:35 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Jak píše Michal. Před nastartováním je přívěra(horní klapka) otevřená. Sešlápne se pomalu plynový pedál a klapka se úplně zavře. Po nastartování se při běhu motoru vytvoří pod klapkou podtlak a pak objemový ovladač (to černé vlevo vzadu na karburátoru) přes složité mechanismy klapku pootevře. Ale nejdříve na asi 1mm škvíru. Po asi 5 sekundách pootevře klapku přes časový podtlakový ventil ještě více, asi 2mm škvíra. Někdy odejde ten objemový ovladač, to většinou zůstává klapka po nastartování pořád zavřená a motor se dusí. Někdy se vyháknou nebo prasknou ty dvě jemné pružinky u vačky. Je to hodně složitý mechanismus.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.6.09, 19:42 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Zneužiji zde toto založené téma... mám problém
Při startování studeného motoru:
Zapnu sytič sešlápnutím a pedál uvolním.
Nastartuju, naskočí tam asi 2000rpm a pomalu to klesá, až k 1000 rpm a pak to začne velmi podivně a pravidelně kolísat, téměř to chcípne a pak se to roztočí tak na 800 rpm, skoro chcípne, roztočí a tak opřád dokola, dokud to trochu neprotůruju a neohřeje se to. Obohacovač jsem rozebíral (potom), membrána ok, různě jsem do toho foukal kompresorem, bez zlepšení. Mám podezření na nějaké to UFO s hadičkami zezadu... setkal se s tím někdo?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
20.6.09, 21:25 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Nepér píše: Zneužiji zde toto založené téma... mám problém Při startování studeného motoru: Zapnu sytič sešlápnutím a pedál uvolním. Nastartuju, naskočí tam asi 2000rpm a pomalu to klesá, až k 1000 rpm a pak to začne velmi podivně a pravidelně kolísat, téměř to chcípne a pak se to roztočí tak na 800 rpm, skoro chcípne, roztočí a tak opřád dokola, dokud to trochu neprotůruju a neohřeje se to. Obohacovač jsem rozebíral (potom), membrána ok, různě jsem do toho foukal kompresorem, bez zlepšení. Mám podezření na nějaké to UFO s hadičkami zezadu... setkal se s tím někdo?
noooo, mohlo by to byť to ufo, nesledoval si ako sa tá prívera za studena správa
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
20.6.09, 21:33 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
To asi bude vážně už špatný ten objemový ovládač. To černé kolečko s táhlem v zadu karburátoru. Když aktivuješ neboli zapneš sytič a nastartuješ, tak motor naskočí. Jenže přívěra je úplně zavřená a má se podtlakem pootevřít. Jestli je špatný ten objemový ovladač, tak je ale stále zavřená a motor se přechlastá moc vysokým množstvím paliva. Stojí to asi kolem 650,-kč. Je potřeba sundat víko vzduchového filtru a podívat se, co dělá přívěra. Jestli je špatný ten ovladač, tak bude přívěra pořád zavřená.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.6.09, 10:28 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
varok: Objemový ovladač se zkouší tak že při spuštěném teplém motoru se zatlačí na vzduchovou přívěru ve směru uzavření... pokud jde přívěra plně uzavřít pak je objemový ovladač vadný... pokud do plného uzavření chybí cca 4 mm a následně je citelný odpor pak je objemový ovladač O.K.
|
21.6.09, 11:06 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No, těch bazzmeků mám doma víc, zkusím to prohodit... nastavuje se to nějak tím inbusem zezadu?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
21.6.09, 15:07 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Nepér píše: No, těch bazzmeků mám doma víc, zkusím to prohodit... nastavuje se to nějak tím inbusem zezadu?
Když budeš šroubovat víčkem tak nastavíš malou mezeru přívěry ihned po startu... když šroubkem (malý imbus) na táhlu tak nastavíš doraz čili velkou mezeru, která vznikne pár vteřin po startu asi 5-8. Přesně jde nastavit jen na podtlakové zkoušečce, ale baj očko to jde i bez toho. Jako výchozí hodnoty (šroubení) si vezmi ty, které jsi měl na starém ovladači a od nich si to dolaď...
|
21.6.09, 15:52 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Nechal jsem ten starej, jen jsem zatím dal novou hadičku, uvidíme. Při startu a zapnutí sytiče se přívěra úplně zavřela. Během startu se pootvírala do rytmu startování a když to chytlo, zůstala pootevřená, ale zase to začlo kolísat, když jsem jí prstem otevřel víc, bylo to lepší. Na co je ten druhej předmět, co do něj vede napájení a druhá hadička?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
21.6.09, 16:23 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Nepér píše: Na co je ten druhej předmět, co do něj vede napájení a druhá hadička?
To je tzv. termoventil ...při studeném motoru je otevřený... jakmile se sepne zapalování tak se začne nahřívat a cca po těch 5-8 vteřinách se přepne do zavřené polohy čímž uzavře obtok vzduchu do objemového ovladače tzn. že se podtlak na něj působící přestane redukovat a ovladač začne působit plnou silou a vznikne velká mezera vzduchové přívěry. Jednoduše je to jakési zpoždění plného náběhu objemového ovladače.
|
21.6.09, 17:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 53 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|