Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Úpravy karburátoru pro provoz na LPG
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1820
Stránka 1 z 2

Autor:  Martin [ 8.9.06, 16:35 ]
Předmět příspěvku:  Úpravy karburátoru pro provoz na LPG

Nemáte někdo zkušenosti s úpravou karburátoru při provozu na LPG. Četl jsem již mnoho článků (i od pana Čecha), ale v každém je něco jiného. Nejčastěji se doporučovalo odstranit takovej "unčlák" na tom plechu mezi karburátorem a potrubím. Co třeba mechanické ovládání druhé komory atd.? PIŠTE ZKUŠENOSTI

Mám totiž problém: motor jen ztěží překročí 3000ot/min, v sobotu jsem motor vyměnil, ale o moc lepší to není. Celkově je motor takový líný a celkem dost žere. Myslím že chyba je v karbecu.

Autor:  Viky [ 8.9.06, 17:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Úpravy karburátoru pro provoz na LPG

Martin píše:
Nemáte někdo zkušenosti s úpravou karburátoru při provozu na LPG. Četl jsem již mnoho článků (i od pana Čecha), ale v každém je něco jiného. Nejčastěji se doporučovalo odstranit takovej "unčlák" na tom plechu mezi karburátorem a potrubím. Co třeba mechanické ovládání druhé komory atd.? PIŠTE ZKUŠENOSTI

Mám totiž problém: motor jen ztěží překročí 3000ot/min, v sobotu jsem motor vyměnil, ale o moc lepší to není. Celkově je motor takový líný a celkem dost žere. Myslím že chyba je v karbecu.

Pri takovym chovani bych to tipnul na zapalovani. I na prvni komoru se to da rozjet kolem 120.

Autor:  wordy [ 9.9.06, 09:16 ]
Předmět příspěvku: 

Nastav predzápal na 10°

Autor:  Martin [ 9.9.06, 09:27 ]
Předmět příspěvku: 

Předstih mám zhruba 8°.

Mě jde spíš o ten karburátor. Má cenu oddělávat ten nesmysl na plechu?

Autor:  Honzik.t [ 11.9.06, 08:43 ]
Předmět příspěvku: 

Jestli myslíš takový ty lopatky u první komory tak ty klidně oddělej, já to udělal a jde to poznat ale jen nepatrně, je to překážka v proudění a nějak se projeví. Jde ten motor vytočit na benzín?

Autor:  Zaky [ 11.9.06, 09:02 ]
Předmět příspěvku: 

Ty lopatky odřež, jak píše Hozik.t, ještě pomůže upravit ten prostor v sacím potrubí pod karburátorem, aby byl tvar pokud možno plynulý, tzn. zaoblit hrany, kolem nihž proudí směs, hlavně ten schod dole a nejdůležitější je upravit přechody mezi sacím potrubím a hlavou, aby lícovaly.. To ale není tvůj hlavní problém. Pokud to jede dobře na benzín a nepomůže zvětšení předstihu pro provoz na LPG, je problém v systému LPG, karburátor na to nemá vliv. Jestli to jede špatně i na benzín, zkontroluj zapalování, hlavně úhel sepnutí kladívka. Taky by mohlo být zajímavé změřit kompresní tlaky.
Michal

Autor:  Martin [ 11.9.06, 10:23 ]
Předmět příspěvku: 

Na benzín jsem to nezkoušel, protože tam žádný nemám. Trochu jsem si pohrál se zapalováním a už je to lepší.

Zajímala by mě úprava toho karburátoru. Jak ho vylepšit?
Ty lopatky teda odstraním. A co dál? Lícovat a leštit potrubí - myslím si, že výsledek nestojí za tu námahu.
Četl jsem o mechanicky ovládané druhé komoře. Má to nějaký příznivý vliv při provozu na LPG?

Autor:  Zaky [ 11.9.06, 11:24 ]
Předmět příspěvku: 

Vše, co usnadní směsi proudění, je dobré, pokud plánuješ jezdit výlučně na LPG, je možnost vyndat z karburátoru difuzory, zlepší se plnění motoru, nejsem zastáncem mechanického řízení druhé komory. To leštění a nalícování sání není zas tak strašné, je to hliník a pilník a brusné papíry to berou celkem rychle. Nemá cenu se snažit o nějaký opravdu lesklý povrch, spíš zaoblit všechny hrany a nerovnosti, co zbyly po lití. Je to samozřejmě poznat jen na nárůstu výkonu, pokud výkon nehoníš, nemá to smysl.
Michal

Autor:  Martin [ 11.9.06, 11:34 ]
Předmět příspěvku: 

Výkon se hodí vždycky :D , ale aby to bylo vůbec znatelné.

Jezdím převážně na LPG, benzín jen v tuhých mrazech na nastartování a po 200m zase přepnu na LPG.

Autor:  Honzik.t [ 12.9.06, 05:31 ]
Předmět příspěvku: 

Určitě si dolej do nádrže pár litrů benzínu, protože jinak ti může odejít čerpadlo benzínu jak půjde pořád nasucho a když budeš potřebovat nastartovat na benzín tak se to zrovna vys.... Na benzín je dobrý občas jet protož maže sedla ventilů já vyjedu tak 10 l na dvě nádrže plynu a do benzínu přidám ještě aditiva. Moc to cenu jezdění nezvýší ale motoru to prospěje hodně.

Autor:  ferrari [ 14.9.06, 23:04 ]
Předmět příspěvku: 

Nestálo by za to (za predopkaldu, že stále jazdíš na LPG) znížiť hlavu aby si dosiahol kompresný pomer okolo 10:1? Veď LPG má okt. číslo vyše 100...to len tak úvaha...

Autor:  spartra [ 5.10.06, 10:38 ]
Předmět příspěvku: 

no zvětšil jsem difuzory, z 22-24, na 23-26, odstranil pár zbytečností, zaleštil, není problém vytočit na 5000ot/min, mechanické ovládání druhé komory, je to sakra znát, komprese je kolem 12:1, akorát teď sháním oplechovaný těsnění, originál to nechce udržet :shock:

Autor:  spartra [ 5.10.06, 10:39 ]
Předmět příspěvku: 

jo jěště jsem zapoměl, ta termo klapka v airboxu je tam k prdu, pryč s tím :D

Autor:  Martin [ 5.10.06, 10:42 ]
Předmět příspěvku: 

Mohl bys napsat jak na to mechanický ovládání druhý komory? Nezruším touto úpravou provoz na benzín.

Autor:  spartra [ 5.10.06, 12:03 ]
Předmět příspěvku: 

no ono už samotnou montáží lpg, omezíš provoz na benzín, mhm až vyštrachám obrázek pošlu 8) já jsem tam nechal oba rozprašovače, jenom jsem odstranil výztuhy 8), jenom mě to zbejvá lépe otryskovat, i když je to asi při provozu na lpg nepodstatný

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/