Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 20:42



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 5 ] 
 Natural místo speciálu 
Autor Zpráva

Příspěvky: 1
Příspěvek Natural místo speciálu
Dobrý den,
dneska jsem omylem do škodovky 120 natankovala natural místo specialu. Šlo jen o3 litry, pak jsem si tu uvědomila a dotankovala speciálem. Nemůže mi to nějak poškodit motor? Možná hloupá otázka, ale motorismus není zrovna můj koníček.


31.7.09, 06:47
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 260
Bydliště: SK, Prievidza
Příspěvek 
Nemaj obavu, 3. litrami určite nič naskazíš :D

_________________
Škoda Favorit, 136L r.v. 1990


31.7.09, 06:54
Profil

Příspěvky: 1357
Bydliště: Teplice
Příspěvek 
jen takovej dotaz pro majitele škodulí...kamarád měl 120L, prostě taková ta klasika a jezdil jen a čistě na klasickej natural 95...měl s tim najeto asi 35000km na motoru s neznámym počtem km, než to rozsekal o patník...můj dotaz teda zní, čemu škodí to, že by se tam lil jen N95 bez příměsí olova? vim, že hlava na to neni uzpůsobená, ale když vim, že to auto normálně jezdilo...

_________________
Škoda Felicia Magic 1.3 MPI 50kW, najeto 59 000 km


31.7.09, 08:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Ti to řeknu uplně jednoduše, tam jde o to že sedla pro ventily jsou vyfrézovaný přímo v hlavě, v litině, aby to mohlo trvale jezdit na naturál tak se musela nechat předělat na tvrdý sedla, to znamenalo že se tam vyfrézovala díra a dusíkem schlazený tvrdý sedla se vložily do těchto děr a bylo hotovo, v podstatě se to udělalo na způsob hliníkových hlav, samotnej hliník by nevydržel pokud by tvořil sedlo tak je v něm vložené jakési ocelové které snese dost. No a teď ta realita, vzhledem k tomu že by v dnešní době měl být jakýkoliv benzín bezolovnatý tudíž i speciál, tak je uplně jedno co do toho natankuješ, do obojího by jsi podle znalců měl přidat přísadu do paliva pokud nemáš hlavu upravenou na tvrdý sedla, no a z mojí zkušenosti, vzhledem k tomu že mě nějaký přísady v podstatě nezajmaj tak jsem jezdil čistej naturál ve všem co by chtělo olovnatej speciál nebo přísadu a nikdy s tím nebyl problem. I kdyby tam ta slečna nebo paní napustila plnou nádrž tak se nic neděje, buď si to vyjezdí tak jak to tam natankovala nebo by si na tý pumpě koupila onu lahvičku s přísadou šoupla to tam a jezdila by taky.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


31.7.09, 08:42
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Tak oni do toho cemu dneska rikaj special neco lejou na ta sedla :-) Ono by asi nevadilo ani 3l nafty v plny nadrzi benzinu :mrgreen: Jinak provozem se sedla zhutni tema prisadama a pak uz to neni potreba tak hrotit.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


31.7.09, 08:45
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 5 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz