|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Podtalkový regulator předstihu škoda120
Autor |
Zpráva |
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
Podtalkový regulator předstihu škoda120
Chtel bych se poradit jestli kdyz vyndam podt.reg. jestli musim nejakym zpusobem nastavit zakladni polohu polohovaci desky nebo ne. Regulator nemam zapojenej zlepsujeto výkon motoru. [/b]
|
26.2.06, 17:55 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
To se mi zdá nějaké divné, že by bez podtlakového regulátoru měl motor vyšší výkon??? Myslím si, že kdyby tomu tak skutečně bylo, že by na to v AZNP přeci kdysi jistě přišli a nemontovali tam zbytečnou součástku
|
27.2.06, 12:07 |
|
|
Petr
|
U starych Octavii se montovala do rozdelovace krome odstredive regulace i podtlakova, potom myslim prvni 1000 MB mely maly rozdelovac bez podtlaku a co vim, tak se neosvedcil (tech duvodu bylo asi vic) a Skodovka se rychle vratila k velkemu s podtlakem. To same mely i prvni Ziguly 1.2-taky nemely zpocatku podtlak, ale jen takove kolecko kterym se pridaval, nebo ubiral predstih, ale nebylo to ono, proto ho pozdeji zavedli.
To, ze podtlakova regulace ma spatny vliv na predstih je dle meho pekna kravina, spise naopak! Zkousel jsem kdysi u stareho Renaulta odpojit podtlak a jelo to hur nez s nim.
To opravdu myslis, ze vyrobce dava podtlak k rozdelovaci (soucastka navic) aby snizil vykon u uz tak nadupaneho motoru jako je treba S100? To asi fakt ne, ma to o neco lepsi prubeh vykonu a kroutaku, lepsi spotrebu a emise. Precti si clanek p.Cecha TEORIE MOTORU I.-V. a hlavne REGULACE PREDSTIHU a uvidis.
|
27.2.06, 12:48 |
|
|
Návštěvník
|
no reknuti to asi tak u starých Skodovek jako je ta ma 120 casto přestavali podt.reg fungovat spravne-nevypinali předstih který výtvořil podt.reg a při spojeni s mech.reg byl konečný předstich viší nez by mel být ve vyšších a středních otačkach- kazdý otačky tzn. středni nebo výšší maji určíte mnozství paliva - střední - chudčí smes a výšší bohatší - proto se meni předstich na otáčkach čím pomaliji hoří palivo tim potřebujem vetší předstih a naopak. ale ja se ptal jeste na neco jestli vadi když vymenuju tento podtlakový regulátor jestli se nejak zvlašt musí nastavit pohyblivá deska rozdelovače - to je ta deska stou kuličkou.
poradte nebo vytknete budu rad když se nečemu novemu přiučim
Clovek se totiž učí pořád
|
27.2.06, 20:33 |
|
|
Luboš
Příspěvky: 286 Bydliště: ČR
|
Pouze odpojit podtlak asi nebude to pravé, možná to pak bude chtít upravit taky základní předstih. Ale nevím, co si od toho slibujete...
|
27.2.06, 21:02 |
|
|
Petr
|
Podle popisu si myslim, ze mas hlinikovy rozdelovac s kladivky co mely posledni S105/120/130. Doporucuju ti vyhodit ho a dej tam favoritacky, ten sezenes za celkem rozumnou cenu na kazdem vrakovisti, nebo treba v Annonci. Patri k nemu i indukcka a vysokonapetova jednotka (takova stribrna krabicka trochu podobna relatku dobijeni ze S120) na pravem podbehu-vede do ni stineny (rozdvojeny)kabel z rozdelovace a 2 k indukcce. Zapoj to tak jak je to ve Favu, indukcku tam dej urcite tu z Fava, nesmi byt ze S120!!! Pak bych asi jeste vymenil komoru podtlaku na rozdelovaci a dal tam tu co patri k tvemu motoru, ale aby byla funkcni a k tomu jeste vymenil perka na odstredive regulaci opet za ty co tam patri. Budes prekvapeny, jakou to bude hazet jiskru. Sam jsem se dlouho patlal s kladivky, pak jsem jednou dal Favo -jiskra apon 20x vetsi a silnejsi uz i podle zvuku. Lituju casu ktery jsem ztratil s kladivky . A rozdily? Startuje to na cvrnknuti, ihned po rozjezdu muzu vyndat sytic(s kladivky az za dost dlouho), jde nastavit o trochu chudsi smes aniz by to melo vliv na jizdu a emise a navic jako bonus odpada to vecne shaneni a stelovani nebo rovnou vymena kladivek. Cele se to tu uz nekde rozebiralo, myslim ze to bylo v clanku REGULACE PREDSTIHU od p. Cecha.
|
28.2.06, 07:06 |
|
|
Oldřich Starý
Příspěvky: 51 Bydliště: Písek
|
Petr píše: Podle popisu si myslim, ze mas hlinikovy rozdelovac s kladivky co mely posledni S105/120/130. Doporucuju ti vyhodit ho a dej tam favoritacky, ten sezenes za celkem rozumnou cenu na kazdem vrakovisti, nebo treba v Annonci. Patri k nemu i indukcka a vysokonapetova jednotka (takova stribrna krabicka trochu podobna relatku dobijeni ze S120) na pravem podbehu-vede do ni stineny (rozdvojeny)kabel z rozdelovace a 2 k indukcce. Zapoj to tak jak je to ve Favu, indukcku tam dej urcite tu z Fava, nesmi byt ze S120!!! Pak bych asi jeste vymenil komoru podtlaku na rozdelovaci a dal tam tu co patri k tvemu motoru, ale aby byla funkcni a k tomu jeste vymenil perka na odstredive regulaci opet za ty co tam patri. Budes prekvapeny, jakou to bude hazet jiskru. Sam jsem se dlouho patlal s kladivky, pak jsem jednou dal Favo -jiskra apon 20x vetsi a silnejsi uz i podle zvuku. Lituju casu ktery jsem ztratil s kladivky . A rozdily? Startuje to na cvrnknuti, ihned po rozjezdu muzu vyndat sytic(s kladivky az za dost dlouho), jde nastavit o trochu chudsi smes aniz by to melo vliv na jizdu a emise a navic jako bonus odpada to vecne shaneni a stelovani nebo rovnou vymena kladivek. Cele se to tu uz nekde rozebiralo, myslim ze to bylo v clanku REGULACE PREDSTIHU od p. Cecha.
Taky mám ve 105ce zapalování z favorita s úpravami na motor 742.10 popsanými výše, a celou zimu startuju na LPG i při -15 Celsiusech. Stačí 2x kráce cvaknout na plyn. sytič a startovat s mírným plynem a s benzín. sytičem dole (zavřený). Po nastarování trochu zvednu benzín. sytič a jak se motor zahřívá, tak ho postupně vyřazuju.
Velmi důležité jsou bezvadné konektorové spoje, protože při jisté konstelaci nedokonalých spojů včetně ukostření se může krabička ETZ zničit. Proto s sebou vozím původní zapalování včetně původní cívky. Cívky, jak je výše uvedeno nejsou záměnné. Fav cívka má velmi malou indukčnost, a proto má rychlý nárůst primárního proudu, takže když má dojít k rozpojení kontaktů, tak může být proud cívkou okolo 12 A a kontakty to dlouho nevydrží a cívka taky ne.
|
28.2.06, 10:03 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Re: Podtalkový regulator předstihu škoda120
ŠádeMan píše: Chtel bych se poradit jestli kdyz vyndam podt.reg. jestli musim nejakym zpusobem nastavit zakladni polohu polohovaci desky nebo ne. Regulator nemam zapojenej zlepsujeto výkon motoru. [/b] Mal som vadny podtlakovy regulator. Pri jazde sa to nedalo poznat - motor isiel ako normalne. Na spotrebe sa to ale prejavilo ako cca 1 liter navyse. Podtlakovy regulator zvysuje totiz predstih v rezime ciastocneho zatazenia. Pri plnom plyne sa neprejavuje.
|
28.2.06, 10:38 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Desky si nemusíš vůbec všímat
|
28.2.06, 12:52 |
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
Diky za opovedi a s tim Favo rozdelovačem to zkusim ale jak mam zapojit civku? ma ta civka s Fava také předřadnej odpor? ja nejsem nic moc Elektrikář ale snat to zvládnu. dik moc
s pozdravem ŠÁDEMAN
|
1.3.06, 20:04 |
|
|
Petr
|
Zapomen na predradnej odpor u kladivkoveho zapalka, nic takoveho Favo vubec nema a ani nepotrebuje! Na indukcni civku privedes akorat 2 kabely - na 1 z vysokonapetove jednotky a na 15 ze spinacky/vysokonapetove jednotky a z rozdelovace zapojis stineny kabel opet pro zmenu do vysokonapetove jednotky(jeden vetsi a druhy mensi konektor-nelze zamenit) a vic te nezajima. Vse je popsano cisly, jednotka ma jen 4 vyvody(1, 15, 31 a G). Nejlip se podivej na zapojeni az to budes z nejakeho Fava vyndavat, nebo je to schema zapojeni nakresleny snad v kazdy knizce k Favu-napr. Skoda Favorit Forman Pick-up str.217 anebo Jezdíme automobilem Škoda Favorit 136L (to uz asi nesezenes) oboji od Cedrycha. Na tom zapojeni neni co zkazit, to by zvladlo i dite ze 3. tridy.
|
1.3.06, 21:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|