Autor |
Zpráva |
tomvm
Příspěvky: 459 Bydliště: Vel Mez
|
Optimální otáčky motoru š120
Tohle téma jsem založil z důvodů zajimavosti. Zajimalo by mě v kolika otáčkách točíte motor při trvalé jízdě, při rozjezdech.
Třeba já řadím na další rychlostní stupeň při rozjíždění při cca 3000ot. Při trvalé jízdě držím otáčky 2500-3500ot. Ale co jsem zkoušel jak jede v otáčkách tak nádherně. Jak se překročí 3000ot začně hezky táhnout a při překročení 5000ot je to něco nádhernýho až do 8000ot. Dál sem nešel protože motor měl zvuk jak motorka a co vy?
|
10.8.09, 13:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
8000 těžko maximum je lehce přes 6000 u sériovýho motoru
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
10.8.09, 14:05 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Optimální otáčky motoru š120
Nam otackomer neukazuje kraviny, takze jsme pri zemi.
105POWER tocim nejvic do 4500, pri normalnich rozjezdech do 3000-4000 podle situace. Mam 5Q, takze plynula jizda kolem 2500-3000.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
10.8.09, 14:18 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
Re: Optimální otáčky motoru š120
tomvm píše: Tohle téma jsem založil z důvodů zajimavosti. Zajimalo by mě v kolika otáčkách točíte motor při trvalé jízdě, při rozjezdech. Třeba já řadím na další rychlostní stupeň při rozjíždění při cca 3000ot. Při trvalé jízdě držím otáčky 2500-3500ot. Ale co jsem zkoušel jak jede v otáčkách tak nádherně. Jak se překročí 3000ot začně hezky táhnout a při překročení 5000ot je to něco nádhernýho až do 8000ot. Dál sem nešel protože motor měl zvuk jak motorka a co vy?
Větší blbost jsem už dlouho nečetl, ty motorko... Opravdu sory ale jinak jsem nemohl.
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
10.8.09, 14:24 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
Tak to je téma pro mě, jelikož jako jeden z mála tady mám sériovou 120 ku (M)
Při rozjezdu nejčastěji roztáčim každou rychlost tak do 2800 - 3200, když je potřeba podle situace tak do 4000. Nad 4000 se snažim nedostávat ale občas je taky třeba.
Mimo město většinou dodržuju takže delší trasy jezdím dlouhodobě při 3300 otáčkách Prostě většinou 3000 - 3500 (4q. kola 175/70 R13)
Dřív, když jsem jezdil se 105kou bez otáčkoměru a neznal jsem něják moc ani převody, říkál jsem si že už tak při 90 km/h ten motor musí hrozně trpět (soudil jsem podle sluchu) ted už mi to ale neni až tolik proti srsti motor točit.
|
10.8.09, 15:04 |
|
|
novomi
Příspěvky: 4270 Bydliště: kousek od Tábora
|
Já jako chemer.
_________________ Škoda 120 L r.v. 1988 - 167 000 KM Opel Vectra Sedan 1.6 16V r.v. 1996 - 268 000 KM BMW E46 320D 110 kw touring r.v. 2002 - 266 000 KM
|
10.8.09, 15:40 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
7000 som už na mojej vytočenych videl, ale to bolo na snehu.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
10.8.09, 15:42 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
No ja na svem byvalem 130motoru tocil tech 2000-3500 kdyz bylo treba tak do tech 5500 asi.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
10.8.09, 15:42 |
|
|
MOLSO
Příspěvky: 343 Bydliště: Hľohovec
|
na mojom povodnom 105 motore (ktory to už mal aj tak za sebou) som nemilosrdne točil do 6500 - 6700. Jazdil som len poblizko domova aby ma mohli odtiahnu keby uplne umrel. Vydržal asi 300 km a potom nastupilo favo.
ked beham po okoli a v meste da sa točiť do tých 5000 (ked predbieham dake moderne približovadla čo zavadzaju nizko letiacemu stroju točím aj do 6000 ale iba krátkodobo)
a ked idem na dlhšiu štreku (Napr. oravu za jednym virtakom napriklad ) tak som išiel prekvapivo kludnešie točil som to max do 4000 a spravil som spotrebu 6.89l/100km
_________________ Draxo 105 L ... smädné kone Šporhelt 120L - samochodné približovadlo LPG
|
10.8.09, 15:50 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Dokud to tahne, tzn 6200
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
10.8.09, 15:54 |
|
|
Petr105
Příspěvky: 5224 Bydliště: Veselí nad Lužnicí
|
Já také přesně jak píše Chemer ale nevím co je krása na otáčkách po 5000, já mám spíš pocit, že mi vyletí motor z kastle...
_________________ Škoda 105L, r.v.1983 Peugeot 306 HDi Break
|
10.8.09, 16:33 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
MOLSO píše: na mojom povodnom 105 motore (ktory to už mal aj tak za sebou) som nemilosrdne točil do 6500 - 6700. Jazdil som len poblizko domova aby ma mohli odtiahnu keby uplne umrel. Vydržal asi 300 km a potom nastupilo favo. ked beham po okoli a v meste da sa točiť do tých 5000 (ked predbieham dake moderne približovadla čo zavadzaju nizko letiacemu stroju točím aj do 6000 ale iba krátkodobo) a ked idem na dlhšiu štreku (Napr. oravu za jednym virtakom napriklad ) tak som išiel prekvapivo kludnešie točil som to max do 4000 a spravil som spotrebu 6.89l/100km Takaspoň spotrebu mám lepšiu mne to na dlhšiu trasu zobralo tesne cez 6 litrov/100km...a to bola hooodne blbá trasa na zraz...horekopec-dolekopec, dedina, horekopec-dolekopec,rozbitá cesta, križovatka, vracačky...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
10.8.09, 16:35 |
|
|
MOLSO
Příspěvky: 343 Bydliště: Hľohovec
|
ferrari píše: Takaspoň spotrebu mám lepšiu mne to na dlhšiu trasu zobralo tesne cez 6 litrov/100km...a to bola hooodne blbá trasa na zraz...horekopec-dolekopec, dedina, horekopec-dolekopec,rozbitá cesta, križovatka, vracačky...
tak ale ber do uvahy ze na oravu to je tiez hoerkopec dolekopec :-d a motor v kufri navyse a aj ked som tocil len obcas do 4000 tak som isiel dost svizne
holt tazka noha no
_________________ Draxo 105 L ... smädné kone Šporhelt 120L - samochodné približovadlo LPG
|
10.8.09, 17:40 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27227 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
Matthes píše: Dokud to tahne, tzn 6200
jak já pak už je omezovač
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
10.8.09, 20:23 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
no já třeba jedničku netahám do omezovače
prostě jak potřebuju jet, tzn na menší kvalty to zmákne menší otáčky, při předjíždění není problém 6 tis
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
10.8.09, 20:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|