Autor |
Zpráva |
Whistler
Příspěvky: 61 Bydliště: [CR]-Prague
|
136B obrovska spotreba
Ahojte,takze vlastnim Skoda Favorit 136B (BMM,r.v.94) a trapi ma jedna taka vec.Auto ma nehoraznu spotrebu,ked idem sam,kludne az skoro dedkovskou jazdou, nedostanem sa pod 10l,ak na to trosku pridam,spotreba sa vysplha aj na 14-15l.Z prvu som si myslel,ze je na vine lamda sonda,ked som ju odpojil,spotreba trosku klesla,auto uz ma 160 000,takze som kupil novu originalnu sondu LSH-24 aj s kabelazou a vymenil.Pri tomto ukone som skontroloval tesnost vyfukoveho potrubia z hlavy,cele ho dotiahol.Samozrejme som spravil reset jednotky (odpojenim baterie na 15 minut) a nasledne stary start presne podla navodu.Bohuzial,spotreba ostala stale vysoka,pod 10l sa nedostanem.Inak motor funguje uplne v poriadku,krasne taha,zapalovacie kable su nove,vicko a palec rozdelovaca su nove (vsetko kupovane na evv.cz),sviecky mam nove Bosch. Volnobeh drzi krasne,motor proste inak nema problem.Zmes sa mi zda byt velmi silna,vyfuk je na konci uplne cierny,zjavne zmes spravne nedohara (je silna).
Takze,moje badanie ma priviedlo len k jednej jedinej moznej pricine mojho problemu.Na vyfukove potrubie je pripojena trubka,ktora je potom pripojena na sanie,teda predhrev sania.A tu by som videl problem,ta cast,kde sa ma trubka napojit na vyfukove potrubie,je ulomena,teda trubka sa neda na potrubie nasadit,pretoze je ta cast z neho ulomena,takze trubka je tam len nasmerovana.Predpokladam,ze prave tadial nasava potrubie falosny vzduch,kyslikova lambda sonda zaznamena vela obsahu kyslika v plynoch a tak sa snazi nastavit silnejsiu zmes.Je moja dedukcia spravna alebo to s tym vobec nemusi suvisiet?A ked by to bolo tym,ako to vyriesit?
Dufam,ze ste ma pochopili a dakujem za odpovede,uz som zufaly
_________________ Skoda Favorit r.v. 1994,50kW BMM,cervena,Sport Line
|
25.8.09, 11:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Whistler
Příspěvky: 61 Bydliště: [CR]-Prague
|
Heh,tak asi budem za debila,az teraz som si vsimol,ze predhrev sania vlastne nie je napojene na potrubie,ale len na ten tepelny stit
Hmm tak potom ma uz nic nenapada,niekto nejaky tip,kde by mohol byt problem s tou spotrebou?
EDIT: Este ma napadla jedna vec,obcas sa stane,ale fakt zriedka,ze motor po nastartovani a pohnuti sa s autom zdochne.Kym je pod plynom,tak ide,ale napriklad pri preradovani rychlosti zrazu zdochne,robi to hlavne,ked je chladnejsie.Mohlo by to sposobovat cidlo chladiacej kvapaliny a mohlo by byt aj pricinou tej zvysenej spotreby?
_________________ Skoda Favorit r.v. 1994,50kW BMM,cervena,Sport Line
|
25.8.09, 13:35 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
A jakou to ukazuje teplotu?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
25.8.09, 13:55 |
|
|
Whistler
Příspěvky: 61 Bydliště: [CR]-Prague
|
Teplota je OK,termostat funguje ako ma,kuri viac nez dobre.
Na tomto motore je ale cidlo pre RJ a cidlo pre budik oddelene.
_________________ Skoda Favorit r.v. 1994,50kW BMM,cervena,Sport Line
|
25.8.09, 16:04 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
Whistler píše: Teplota je OK,termostat funguje ako ma,kuri viac nez dobre.
Na tomto motore je ale cidlo pre RJ a cidlo pre budik oddelene.
No ved to mal Neper namysli. Chybne cidlo teploty pre Rj... Jendno je na vstrekovaci a druhe niekde na sani (podla roku vyroby a modifikacie). Dalsia moznost ma uz napada len vadna RJ (mozno chipnuta)...
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
25.8.09, 16:19 |
|
|
Whistler
Příspěvky: 61 Bydliště: [CR]-Prague
|
kwiko: ja viem,ako to Neper myslel,chcel som tym povedat,ze to,ze na budiku ukazuje teplotu v poriadku,neznamena,ze aj cidlo pre RJ je funkcne,neviem,ako ho otestovat,nemam bohuzial funkcny multimeter
Takze cisto teoreticky,je mozne,ze vadne cidlo teploty vody pre RJ ma za nasledok zvysenu spotrebu?Predpokladam,ze cidlo teploty vzduchu by spotrebu nemalo ovplyvnit,aj ked....
_________________ Skoda Favorit r.v. 1994,50kW BMM,cervena,Sport Line
|
25.8.09, 17:16 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
to čidlo je na sání vzadu ve směru k topení a při 80 tam musí hlásit odpor do řj 284-385 ohmů pokud je tam tčeba 3000 je v háji a potřeba jak kráva pokud tam není odpor žáný je v řj- 49.5 a žere jak tank miloš
|
25.8.09, 18:45 |
|
|
Whistler
Příspěvky: 61 Bydliště: [CR]-Prague
|
ahoj milosi,viem,kde sa cidlo nachadza a dakujem,ze si mi potvrdil,ze spotrebu moze sposobovat aj to cidlo
Inak,neviete niekto,kde by som to cidlo mohol zohnat?Nejak ho v ziadnom zasielkovom e-shope neviem najst,nejaky tip?Kludne aj SK aj CZ shopy,diky moc
_________________ Skoda Favorit r.v. 1994,50kW BMM,cervena,Sport Line
|
25.8.09, 19:17 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
proč hledáš čidlo nahlaš prosímtě kolik má ohmů při 80 a nejlépe vag kolik je v řj teplota nedivoč, čidlo může být dobré a spoustu jiných závad miloš
|
25.8.09, 19:25 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
neviem či nemyslí trubku na tester lambdy ktorá bola u niektorých BMM, tadiaľ by mu to mohlo ťahať vzduch a lambdu zblbnúť...
ešte môže mať vadný vstrekovač, tak že "cáka" palivo stále...
a čodlo teploty si môžeš odmerať aj doma....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.8.09, 19:43 |
|
|
Whistler
Příspěvky: 61 Bydliště: [CR]-Prague
|
Milosi,nemam bohuzial funkcny multimeter,ten stary vyhorel cez poistku,poistka ostala neprepalena,ale merak nejde .K VAGu pristup nemam a kedze som momentalne na SK a nie v Prahe,tak nemam ani kde poriadne ist,u nas za to v Skodovackych servisoch beru 17eur,preto mi je lahsie rovno kupit nove cidlo...
michalkatka: mam presne ten typ potrubia s tou trubkou,kadial by to mohlo tahat vzduch?Cez tu gumicku navrchu?Vstrekovac by mal byt OK
_________________ Skoda Favorit r.v. 1994,50kW BMM,cervena,Sport Line
|
25.8.09, 19:46 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Whistler píše: michalkatka: mam presne ten typ potrubia s tou trubkou,kadial by to mohlo tahat vzduch?Cez tu gumicku navrchu?Vstrekovac by mal byt OK
práve by nemalo nič ťahať, jedine ak by si mal tú gumičku potrhanú...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.8.09, 19:48 |
|
|
Whistler
Příspěvky: 61 Bydliště: [CR]-Prague
|
Gumicka potrhana nie je,prezeral som snad vsetko,na vyfukovom potrubi by nemala byt ziadna netesnost.
EDIT: Tak nikto s tipom na e-shop s tym cidlom?
_________________ Skoda Favorit r.v. 1994,50kW BMM,cervena,Sport Line
|
25.8.09, 19:49 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
chcelo by to na Vag pozrieť priame hodnoty za chodu...
ak to nieje to čidlo, prikláňal by som sa k tomu vstrekovaču, on ti presakuje stále a do toho strieka čo mu RJ prikáže, dokopy je to veľa...
staré sviečky boli čierne
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.8.09, 20:00 |
|
|
Whistler
Příspěvky: 61 Bydliště: [CR]-Prague
|
A je nejaky sposob ako v domacich podmienkach ten vstrekovac skontrolovat?Sviecky boli v celkom dobrom stave,cierne rozhodne neboli.
Inak dik za rady,verim,ze to bude tym cidlom a nie vstrekovacom
_________________ Skoda Favorit r.v. 1994,50kW BMM,cervena,Sport Line
Naposledy upravil Whistler dne 25.8.09, 20:08, celkově upraveno 2
|
25.8.09, 20:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 60 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|