Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Felicia 1,3 MPi, špatné starty
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=18929
Stránka 1 z 2

Autor:  Franta Boháček [ 18.9.09, 07:09 ]
Předmět příspěvku:  Felicia 1,3 MPi, špatné starty

Moje feliciia 1,3 MPI rok 97 během posledních 3 týdnů stále hůř startuje. Začalo to občasným dlouhým držením startéru. Jenže se to začalo projevovat stále častěji, teď už každé startování je velmi dlouhé (napoprvé ale držím i 5 vteřin s plynem). Diagnostika ukázala špatnou lambdu, špatný snímač otáček, špatné dva vstřiky (najeto 105000Km takže vše bylo původní). Po výměně všech těchto věcí za nové se situace opakuje, tedy žádná změna.

Stalo se to někomu?

Autor:  Kristensen [ 20.9.09, 15:36 ]
Předmět příspěvku: 

Řeším něco podobného a už taky nevím co dál, Felda 1,3 MPi studenej start bomba, teplej okamžitej start bomba ale jakmile to stojí 10minut až 5 hodin tak na startování chytne na 500 otáček a dokud hebounce nepřidáš tak se sama nesrovná, pak zase vše v poho a stačí vypnout a znova start a už zase v poho. V chybovej žádná závada, spotřeba OK jízda OK neškube nechcípe klapka chodí jak hodinky a problem pořád zůstává, vyměněný čidlo otáček, snímač teploty, svíčky, klapka, jednotka, změřený tlaky ve válcích, tlak paliva před startem při běžícím motoru a i 20 minut po vypnutí a vše OK.

Autor:  Kristensen [ 20.9.09, 15:38 ]
Předmět příspěvku: 

V tvém případě bych změřil tlak paliva při startování, někdy pokud je nízkej tak to vyhazuje chybu vstřiku, svíčky tam máš jak dlouho? A tlaky motoru?

Autor:  Ondras83 [ 20.9.09, 17:28 ]
Předmět příspěvku: 

mám něco podobnýho, ale dělá mi to LPG, jak jezdim na benzín, nemám problém....zapal. lišta asi ne-e, co? :wink:

Autor:  Franta Boháček [ 20.9.09, 18:14 ]
Předmět příspěvku: 

taky jezdím na LPG, ale nezmiňoval sem to, mám plnou automatiku takže startuje vždycky čistě na benzín, plyn v tom nehraje roli. Svíčky samozřejmě nový, to mě napadlo jako první, jsou original na tento motor, tedy nejsou plynové, filtry a takové věci taky. Tlaky asi dobré, motor nejeví známky nějakých problémů, jede i na plyn přes 150km/h, má rovnoměrný chod v otáčkách i na volnoběh, na benzíl letí jak splašenej, ten problém je jen při startu. žádné chyby to nepíše, když se startuje s plynem, chytá většinou téměř okamžitě, vyjímka je jedna z dvaceti startování kdy i s plynem trvá start dlouho. Nevím co s tím, je to zajímavé jak rychle se to vyvinulo. Ještě koncem srpna sem si pochvaloval jak krásně to chytá úplně bez plynu v jakékoli situaci. A teď tohle. Napadla mě poslední věc jako rada. Můj tata měl problém s kolísáním otáček na svojí feldě MPi (36000Km - ano skutečně, je první majitel). Chyba žádná ale furt to poškubávalo. Na vině bylo špatné těsnění pod sacím potrubím... Leda ještě takhle to zkusit.

Autor:  Drak [ 20.9.09, 18:22 ]
Předmět příspěvku: 

Nech si seřídit klapku do základního nastavení, vynikající program na to je autocomsoft od motordiagu, kterej dokáže vymazat všechny adaptační hodnoty, což třeba VAG-COM neumí.

Autor:  slovacek.milos [ 20.9.09, 18:41 ]
Předmět příspěvku: 

mě by zajímalo jaké máš napětí na řidící jednotce při startu

když už je totiž sedum a méně tak točíš jak pako a MPI nechytne nejlépe sledovat napětí v řj vagem při startu tam to uvidíš

pokud měřím baterku zátěžákem a má 7V tak u BMM chytne ale MPi už má potíže jak píšeš nebo nechytne vůbec, baterky v poslední době vyvádí psí kusy :wink: miloš

Autor:  Jarda S. [ 20.9.09, 19:36 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Nech si seřídit klapku do základního nastavení, vynikající program na to je autocomsoft od motordiagu, kterej dokáže vymazat všechny adaptační hodnoty, což třeba VAG-COM neumí.


jo oni to i prezentujou ke stažení zdarma :lol:

Autor:  slovacek.milos [ 20.9.09, 20:50 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
Drak píše:
Nech si seřídit klapku do základního nastavení, vynikající program na to je autocomsoft od motordiagu, kterej dokáže vymazat všechny adaptační hodnoty, což třeba VAG-COM neumí.


jo oni to i prezentujou ke stažení zdarma :lol:


to je fígl fachčí tam jen dva com přesně na ty jejich kabely :wink: zdarma je relativní pojem, mám KKL tak jsem zvědav jestli to pojede :P miloš

Autor:  Drak [ 21.9.09, 18:16 ]
Předmět příspěvku: 

Fígl v tom není, je tam k dispozici 32 COM portů a pokud máš KKL kabel s koncovkou USB, tak si nastavíš virtuální port, takže se ti bude tvářit jako COM a pak si jen stačí vybrat. Ten program je k nezaplacení, už sem tím vyléčil několik felicií, který se vrátily ze servisu s diagnózou ŘJ v hajzlu. Na tohle je VAG krátkej.

Autor:  Kristensen [ 27.9.09, 16:22 ]
Předmět příspěvku: 

Já se picnu, nakonec to vypadá že jsou v háji kabely ke snímači otáček, hned těsně za konektorem, jsou nakroucený do určitýho směru a když jsem to odpojil a přetočil obráceně tak od té doby klid, takže v uterý dovezu piny a kabel zkrátím a uvidíme ale zatím je klid, za 10, za 20, za hodinu, už to zatím startuje jak má. Ještě že člověk má možnost zkoušet součástky z jinýho auta.

Autor:  jenikk [ 13.6.12, 06:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPi, špatné starty

Zdravím, vím, že je tohle už mrtvý téma, ale pomohla výměna těch kabelů, nebo to bylo něším jiným? Mně totiž felda začala dělat úplně přesně to samý, do puntíku stejná závada, co se tu popisuje...

Autor:  Lamač [ 13.6.12, 17:52 ]
Předmět příspěvku:  Re:

jenikk,prečítaj celú tému,nielen prvý príspevok a zistíš čo je riešením
Ten motordiag,funguje mi to aj na nejaký noname usb kabel z aukra.

Autor:  aeronaut7111 [ 14.6.12, 07:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPi, špatné starty

Franta Boháček píše:
Moje feliciia 1,3 MPI rok 97 během posledních 3 týdnů stále hůř startuje. Začalo to občasným dlouhým držením startéru. Jenže se to začalo projevovat stále častěji, teď už každé startování je velmi dlouhé (napoprvé ale držím i 5 vteřin s plynem). Diagnostika ukázala špatnou lambdu, špatný snímač otáček, špatné dva vstřiky (najeto 105000Km takže vše bylo původní). Po výměně všech těchto věcí za nové se situace opakuje, tedy žádná změna.

Stalo se to někomu?


Ahoj, vypsané závady jsou mimo snímač otáček typické pro plyn (LPG)- nejsou to závady, jsou to chybová hlášení z důvodu nepracujících (odpojených) komponent při provozu na plyn (vstřiky nefachají, lambda je na lpg většinou mimo tolerance případně ji nahrazuje emulátor)
Startování může být samozřejmě ovlivněno jakoukoli závadou, ale u pohonu plynem je dlouhý start občas daný tím, že ti zůstává LPG v sání (typicky u zahřátého motoru po vypnutí motoru a opětovném startu nejdřív nasává hodně bohatou=nezapalitelnou směs benzínu plynu a vzduchu, po několika otáčkách se to vyvětrá) Toto neplatí pro sekvenční vstřik plynu samozřejmě...
U klasiky s podtlakem se většinou zhoršující start = volná membrána nebo solenoid na reduktoru nebo vysoká bohatost na volnoběhu (pouští trochu plyn i po stop motoru dokud se nesrovná tlak) - ověříš tím že budeš přepínat na benzín dřív než vypneš motor.

Autor:  jenikk [ 15.6.12, 06:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Felicia 1,3 MPi, špatné starty

Ahoj, to bylo první, co jsem zkoušel, přepnout před chcípnutím motoru na benzín, ale starty jsou bez rozdílu. Teď mi to navíc už i při studeným startu v motoru vždycky dost podivně "chrochtne", pak to ještě vteřinku točí a pak naskočí. Nevím, možná volnoběžka startéru nebo startér... plus ty teplý starty jsou mizerný - tam jsem se dočetl, že to může způsobovat zaprasenej/mrtvej snímač tlaku a teploty v sání, zkusím se na to kouknout přes počítač, jakou to hlásí teplotu a případně ho vyčistit, jak o tom píše Lászlo zde... http://lugosy.smirci-krize.cz/clanky-skoda-felicia-1300-mpi-siemens-simos2p.php

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/