Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Problémy s motorom Favo za vlhkého počasia
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=1909
Stránka 1 z 2

Autor:  ferrari [ 18.9.06, 15:38 ]
Předmět příspěvku:  Problémy s motorom Favo za vlhkého počasia

Obraciam sa na odborníkov v oblasti Favoritov s nasledujúcou "záhadou" (aj keď musím priznať, že asi až taká záhada to nebude, lebo som sa s ňou stretol pri 3 favoritoch):

Kamarát má Favo 135LS r.v. 91. Až na drobné nedostatky jazdí v pohode, je spokojný...až do chvíle kým začne pršať, resp. vo všeobecnosti kým vzduch nie je príliš vlhký. Potom je problém motor naštartovať, keď už konečne naštartuje, tak vynecháva...potom pomôže vypnúť motor a cca 5 min. počkať. Potom ide auto zväčša bez problémov. Vymenil sviečky, VN káble, palec, myslím, že ja hlavu rozdeľovača. Stav stále rovnaký.
Rovanký problém mal švagor s Favom (135LS, r.v.90) - nebolo to také extrémne, ale prejavovalo sa to vynechávaním za dažďa
A ešte jeden známy mal tento problém (Favo 136L, r.v.89) - pamätám, raz sme boli na chate, do rána pršalo a ráno ho museli ťahať cca 3 km, kým motor chytil...a hovoril, že toto má pravidelne za daždivého počasia.

Keďže som sa s tým stretol pri 3 Favoritoch, pripadá mi to tak, že je to typická Favo závada a teda by tu niekto mohol vedieť rozlúsknuť tento rébus. Mne to jednoznačne pripadá na vlhkosť kdesi v elektrike, ale keď už všeličo vymenil...neviem, možno som úplne mimo. Je vás tu kopu odborníkov na favority, tak prosím pomôžte.

Autor:  Zaky [ 18.9.06, 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

Může to dělat modul elektronického zapalování, pokud je to to starší provedení, plechová krabička a vevnitř holý plošný spoj. Buď vyměnit za novější zalité provedení, nebo vymontovat plošňák (musí se odpájet koncový tranzistor) a nastříkat silně bezbarvým akrylátovým sprejem. S touhle úpravou jsem Š120 nastartoval i po umytí motoru wapkou.
Zaky

Autor:  elegant [ 18.9.06, 21:47 ]
Předmět příspěvku: 

Možno sa dostáva počas dažďa vlhkosť do rozdelovača. Možno nejake prasklinky na kryte rozdelovača. Možno sa ti voda dostáva na regulátor. Možné je všetko. Ale určíš to presne, ak na jednotlivé časti motora naleješ vodu.

Autor:  martanc [ 19.9.06, 11:50 ]
Předmět příspěvku: 

Tot je typycka zavada u poloviny favoritu a feliciji. Oprava je velmi snadna a zadarmo. Stači dat igelitovej pitlik na zapalovani-je to takova ta krabicka na levim podbehu. Mne i mym znamym to pomohlo. A budes mit pokoj. Jak rikam velmi levna oprava.

Autor:  Mike.M [ 19.9.06, 11:54 ]
Předmět příspěvku: 

No ja muzu rict ze mi Favo karbec 91 jezdi za vlhka/mokra jeste lepenez za tepleho sucheho pocasi.

Autor:  michalkatka [ 19.9.06, 17:33 ]
Předmět příspěvku: 

pokiaľ je VN časť v poriadku, najskôr bude závada v ETZ, alebo skôr v signále pre ETZ z cievky v rozdeľovači, ja som taký problém nemal, ale treba skontrolovať ucpávku kontaktov, je to taká tá guma ktorá sa po zapojení navlieka na ETZ a vodiče ktoré vchádzajú do tej gumy zaizolovať izolačkou. prípadne zabezpečit aby sa vlhkosť nedostala do ETZ, ale igelit sa mi nezdá ako najvhodnejší spôsom, pretože pri vyžších teplotách sa tam môže kondenzovať vlhkosť, ideálne by bolo celý plošný spoj prelakovať nevodivým transparentným lakom, nám pocit že sa to robilo aj vo fabrike...

Autor:  Nepér [ 19.9.06, 17:50 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám r.v. 90, karburátor, motor 136 a žádný problémy za vlhka nemám...

Autor:  ferrari [ 19.9.06, 18:51 ]
Předmět příspěvku: 

Vďaka páni. Ja som tiež toho názoru, že je niekde tu problém. Nemáte náhodou skúsnosti so sprejmi na odpudzovanie vlhkosti?

Autor:  Jarda S. [ 19.9.06, 18:52 ]
Předmět příspěvku: 

proti vlhku je dobrá vazelína

Autor:  ferrari [ 20.9.06, 20:16 ]
Předmět příspěvku: 

Sadra17 píše:
proti vlhku je dobrá vazelína


na čelo...hi-hi

Autor:  CAT [ 21.9.06, 18:42 ]
Předmět příspěvku: 

Tak to teda skúsim, diky ferrari za námet na riešenie. :)
Dám vedieť výsledok.

Len pre istotu, skúsim nie to s tou vazelínou na čelo ale to ostatné

Autor:  ferrari [ 22.9.06, 15:42 ]
Předmět příspěvku: 

CAT píše:
Tak to teda skúsim, diky ferrari za námet na riešenie. :)
Dám vedieť výsledok.

Len pre istotu, skúsim nie to s tou vazelínou na čelo ale to ostatné


Za málo....tipujem, že ten tvoj Favo 135 LS, 1992 je tmavo modrý...

Autor:  CAT [ 22.9.06, 17:09 ]
Předmět příspěvku: 

Tip dobry, je to niečo také.

Autor:  CAT [ 26.9.06, 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

Prvý test (zabalenie ETZ do fólie - izolovanie od vlhkého počasia)
Tak som si našiel chvílku pre moje auto a odizoloval som ETZ fóliou od poteciálneho vlhkého prostredia. Výsledok, super už naštartujem na tzv.tretí kop. Ale zdá sa že to vyriešilo len časť môjho problému. Asice išlo to super až na malé zaváhania pri akcelerácii. Na plný plyn to začalo dusiť a po uvolnení plyn.pedálu na cca 50% to šlo sice lenivo ale normálne.
Ináč ETZ vyzerá byť už od výroby alebo po úprave predchádzajúceho majitela nalakované, čiže vlhkosť by sa nemala zrážať na plošnom spoji ale asi iba na súčiastkách. Rozmýšlam o ďalšom kroku, ešte neviem či to bude znovu čistenie karba alebo ďalší experiment z elektrikou.

Autor:  Warman [ 27.9.06, 18:38 ]
Předmět příspěvku: 

Jak píše CAT v posledním příspěvku, dělá mi Fa to stejný. Když je vlhko, nebo prší, tak než se zahřeje se na plnej plyn dusí... Sice jsem nevymyslel lepší vynález, nebo závadu jak to zkusit tím igeliťákem.

Ale k tomu, jak se dostává vlhkost do motorového prostoru bych měl to, že nejvíc vlhkosti, nebo vody, se tam dostává krajem kapoty, kde zespodu chybí ta guma, co tomu zabraňuje v prostředku. Mám podezření, že se mi díky téhle nedokonalosti podařilo jednou šlusnout baterku. Možno taky trochu pomůže dodat gumu až na konce.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/