Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Š120 s hlavou na bezolovnatý benzín
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=19223
Stránka 1 z 2

Autor:  ferrari [ 9.10.09, 15:52 ]
Předmět příspěvku:  Š120 s hlavou na bezolovnatý benzín

Kolegovia,
skúste poradiť, pravda je to tak, že motory 120 sa robili aj s hlavou upravenou na spaľovanie bezolovnatého benzínu? Za číslom motora bola potom vyrazená 8čka...pravda je tak?
Si aj myslím, že mám guferká na vodítkach, bo mám temer nulovú spotrebu oleja, ale to si nie som istý...ale inak si tú nulovú spotrebu neviem vysvetliť...
http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/1 ... 120-a-125/

Autor:  VeTeV [ 9.10.09, 15:55 ]
Předmět příspěvku: 

dle me urban legend...kazdopadne to shod a uvidis - nidko neuveri...a i vzhledem k okolnostem vyroby v CSSR kde todle nikdo neresil, olovnateho benalu bylo dost to vidim nepravdepodobne...

jinak ja mam klasickou 120LS, nove poskladanou, a na 7tis km to spapalo 1l oleje...

Autor:  ferrari [ 9.10.09, 16:11 ]
Předmět příspěvku: 

VeTeV píše:
dle me urban legend...kazdopadne to shod a uvidis - nidko neuveri...a i vzhledem k okolnostem vyroby v CSSR kde todle nikdo neresil, olovnateho benalu bylo dost to vidim nepravdepodobne....
Nooo, pozor, to je vývozová 125ka r.v. 11/89. Vtedy už Fačka dávno mali aj sedlá, aj guferká...takže tam motor pre Natural mal význam...dokonca to malo takú srandu na rekuperáciu (či čo) výfukových plynov a tým pádom nižšie emisie...bolo to pod karburátorom...škoda, že som si to nenafotil...

Autor:  VeTeV [ 9.10.09, 16:22 ]
Předmět příspěvku: 

takze uz nemas kde nafotit? nevim nikda jsem o tem neslysel - leda nejaka uprava - historii auta znas? nemohl to udelat kdosi pred tebou ?

Autor:  ferrari [ 9.10.09, 18:00 ]
Předmět příspěvku: 

Mám tie súčiastky niekde v garáži, tuším...dúfam, že som to nevyhodil...mohol by to byť vcelku unikát...to išla taká trubička z výfuku (bolo to pripojené tesne pod výfukovými zvodami na trubku výfuku) a tou sa privádzali výfukové plyny do priestoru pod karbec...asi to malo vplyv na emisie...ke´dže sa mi to nezdalo, tak som to jednoducho odmontoval...teraz mi je to už ľúto, bo to asik ozaj bol unikát...možno si to vyžadovali emisné predpisy v DE v r. 1989...auto mal odnovoti jeden Nemec, ktorý na aute nič nerobil, iba dal doň namontovať Webasto, anténu a autorádio, takže predpokladám, že tá sranda pod karbecom bola od výroby...ten Nemec sa vyznal v elektronike, ale v motoroch myslím, že nie...takže myslím, že to tam bolo odnovoti...

Autor:  ferrari [ 10.10.09, 20:30 ]
Předmět příspěvku: 

Takže takto vyzerá číslo motora:
Obrázek
Je tam výrazná 8čka za číslom...ja som si 100% istý, že som to tu párkrát zachytil, že keď je za číslom takto 8čka, tak ide o motor uspôsobený na spaľovanie naturalu (= má tvrdené sedlá)...to tu teraz už nikto nevie? Ani Šemik, ani Kachnis, nikto?

Autor:  Šemik [ 10.10.09, 20:38 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik 120ku s osmičkou nikdy neviděl, ale veřím tomu, že to bude mít tvrzená sedla v tomto případě. Imperialisti sice byli nepřátelé zfanatizovaní amerikanismem, ale jejich prachy komunistům rozhodně nevadily a dost pochybuju o tom, že by soudruzi ohrožovali jeden z jejich zdrojů tím, že by takováhle drobná věc na autě nebyla upravena pro cizí podmínky.

Autor:  elegant [ 10.10.09, 21:02 ]
Předmět příspěvku: 

Jj, vývozne škodovky š120 pokiaľ viem, tak mali tvrdené sedlá.

Autor:  ferrari [ 10.10.09, 21:13 ]
Předmět příspěvku: 

Tak, mi to nedalo, bo už som si začal o sebe myslieť, že som blázon a sa mi to všetko snívalo, tak som si naštudoval publikáciu "Aby jezdili i v roce 2000" od M. R. Cedrycha a čože je tam napísané pri označeniach motorov:
Obrázek
Bum, čierne na bielom - ak je za číslom 8čka, tak pre 5 kanálovú hlavu boli použité tvrdené sedlá pre použitie bezolovnatého benzínu...

Autor:  URU [ 10.10.09, 22:10 ]
Předmět příspěvku: 

"... u Š135 se identifikační kód "8" neuvádí..."
tak proč maj všechny 3 bloky 742.135 co mam doma (teda 2 motory a jeden blok) za číslem 135 vyraženou 8? :) že by soudruzi z MB udělali někde chybu?

Autor:  Kachnis [ 10.10.09, 23:25 ]
Předmět příspěvku: 

asi se sekli 135ky meli tvrzeny sedla vzdy, jinak 8 za typem motoru je opravdu uprava hlavy na bezolovo..take se ke mne jeden takovy motor dostal, bohuzel v dobe kdy jsem mel jen sestinu sveho vozoveho parku a byl jsem jeste hloupy :(

Autor:  ferrari [ 11.10.09, 07:59 ]
Předmět příspěvku: 

Njn,som si nebol istý...ešte som zvedavý na tie guferká...zhodím ventildekel, ale sa mi nezdá, že by to bolo vidieť...ale Matthes na virte píše, žeby to malo byť vidieť, tak uvidíme...

Autor:  Jarda S. [ 11.10.09, 08:05 ]
Předmět příspěvku: 

pokud si posvítíš tak to uvidíš :wink:

Autor:  VeTeV [ 11.10.09, 11:20 ]
Předmět příspěvku: 

cedrycha moc nemuism, ale vidim to tedy prvne...

schod to a kdyztak blejskni - to me zajima

Autor:  ferrari [ 11.10.09, 13:16 ]
Předmět příspěvku: 

Už to dnes nedám, ale aj mňa to zaujíma...budúci weekend azda... :lol:

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/