Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Tazke zimne startovanie https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=19470 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | Exithus [ 22.10.09, 11:10 ] |
Předmět příspěvku: | Tazke zimne startovanie |
Ospravedlnujem sa ze tu riesim neco co tu uz urcite bolo riesenie 300krat ale spomedzi X milion stran sa mi hladat nechce a ako vsetci viete tak search najde vsetko, len nie to co hladate Proste s prichadzajucou zimnou sezonou ako viete prichadza tahsie ranne startovanie. No lenze u mna je to uz fakt na zlej urovni. Aj v horucom lete sa mi stavalo ze motor chytil az na nejaky 3ti pokus ale v takychto chladoch kazde rano vybijem pomaly cely akumulator len koli tomu aby sa motor vitazoslavne nastartoval na nejaky 5 - 8my pokus. Samozrejme ze sytic zapnuty a benzin rucne nacerpany pumpou. Starter toci celkom dobre (teda relativne, samozrejme ze na pomery 28 rocnemo mizerne udrziavaneho auta) akurat motor ne a ne chytit. Isteze je to problem stareho motora, akumulatora a neviem coho vsetkeho ale ktore hlavne jedoduchsie kroky (lebo menit/rozoberat motor/karb fakt neni jednoduchy krok ) by mohli toto zmiernit? Mna osobne zatial napadlo len dobre zaizolovat kontakty akumulatora ale ze by to nejak extra pomohlo povedat nemozem. |
Autor: | darklord [ 22.10.09, 11:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
nastavit karburator a predstih. nic viac nic menej. maximalne este skontrolovat kontakty v rozdelovaci, sviecky a kable bez sytica to nechyti vobec (ked to drzis pod plynom) ? |
Autor: | Exithus [ 22.10.09, 11:45 ] |
Předmět příspěvku: | |
a co na karbe nastavit? bohatost zmesi viac, menej alebo neco uplne ine? a predstih sa nastavuje ako? vis mne to musis vysvetlit presne lebo ked neviem presne co mam robit tak ja racej neurobim nic jak to myslis ci chyti bez sitica? Akoze no pri studenom motore(tj stal celu noc alebo viac dni) davam sytic vzdy inak nechyti ale pri zohriatom alebo ne uplne studenom staci trochu plynu pri starte popripade parkrat zoslapnut pedal pred tym kontakty skontrolovat akoze ci nejsu hrdzave a tak? alebo len ci su vsetky tam kde maju byt? |
Autor: | darklord [ 22.10.09, 11:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
ja uz smo ti pisal zozen si knihu o tom... nebudem tu vypisovat to co najdes v knihe. pozri si do odkazov, stiahni niektoreho andrta a uvidis sam. kontakty v rozdelovaci skorej ci niesu opalene pripade inak zaprasene. karburator nastavit = skontrolovat vysku hladiny ci sa to neprechlastava/neni chudobne, nastavit spravne volnobezne otacky a bohatost. predstih sa nastavuje otacanim rozdelovaca. vsetko je to v tej knihe, tak prijemne studovanie |
Autor: | Jad [ 22.10.09, 14:49 ] |
Předmět příspěvku: | |
Karburátor je potřeba před nastavením pořádně vyčistit, vyměnit těsnění v něm (pod víkem, O-kroužky kolem regulačních šroubů...) a pokud je to možné, srovnat dosedací plochy víka a příruby karburátoru (tam jak dosedá na sací potrubí). Pod karburátor pak samozřejmě taky nové těsnění. Nastavit předstih (podle stroboskopu - měli by ho mít v jakémkoliv servise), nastavit ventilové vůle. Případně vyměnit VN kabely a svíčky. Pak musí nastartovat vždycky |
Autor: | ferrari [ 22.10.09, 14:58 ] |
Předmět příspěvku: | |
Otázne je, aké máš sviečky...ak si si istý, že Ok, tak je dobre; ak ale si nie si istý, tak ich vymeň...potom by som sa venoval nastavovaniu rozdeľovača (vzhľadom na to, že aj v lete to ťažšie chytalo). Ak tro nepomôže, skúsiť vymeniť káble (požičať od kámoša)...keďže to nechce štartovať ani v chlade so sýtičom, tak s najväčšou pravdepodobnosťou bude problém so zapaľovaním...a máš tieto problémy iba po dlhšom stání, či aj na druhý deň? A keď je motor zohriary, tak štartuje v pohode? |
Autor: | Exithus [ 27.10.09, 19:04 ] |
Předmět příspěvku: | |
no praveze problemy mam iba na druhy den po noci alebo tak, ked rano nastartujem tak o 5 hodin uplne studeny motor zo syticom a trochou plynu chyti v pohode akurat ked vecer neham auto a rano ho chcem nastartovat tak aspon take tri pokusy k tomu potrebujem. A co sa tyka zohriateho motoru chytit chyti v pohde akurat musim vzdy trochu zoslapnut plyn pri tom ale myslim ze to neni nic nenormalne. |
Autor: | Jonny [ 27.10.09, 20:55 ] |
Předmět příspěvku: | |
nastav si ten predstih : prides k motoru , kabel z indukcky vytiahnes z rozdelovaca , prilozis niekde ku bloku ( nie na blok ) tak cca 1-2 mm od bloku . Vezmes orech 30ku s racnou , nasadis na remenicu , vlezies do auta , das klucik do polohy 1 . vlezies ku motoru a po smere otacania motora pretacas motorom , na remenici je zarez , na bloku je stupnica ( velky stupienok je 10° a maly 5° ) tak podla toho nastavis zapalovanie na 8° t.j. tesne pred prvy velky stupienok . moment zapalenia zistis tak ze budes vidiet ( pripadne pocut ) preskocit iskru medzi kablom z indukcky a blokom , ak bude zapalovanie mimo , vezmes desiatku klucik a povolis rozdelovac na kominku a pootocis s nim . Preticis znovu motor a uvidis kde to zapali , podla toho nastavujes . Indukcka zapali vzdy 2x na jedno pretocenie klukou ( 360°) prvykrat niekde pred ryskou , druhykrat po cca 180° . PS : hlavne potom nezabudni vsetko popritahovat a ponasadzovat PS 2 : preistotu si sprav na kominku rozdelovaca rysku kde to bolo aby si to tam vedel vratit v pripade neuspechu |
Autor: | elegant [ 27.10.09, 22:35 ] |
Předmět příspěvku: | |
Niekedy pred FEI sa môžme stretnuť a kuknuť to spolu. Niečo už viem nastaviť |
Autor: | Exithus [ 28.10.09, 15:27 ] |
Předmět příspěvku: | |
heh ale nekedy by sme sa mali stretnut aj my ne len nase vozidla |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |