Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Motor 742.12M - problém s vynecháváním dvou válců
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=19605
Stránka 1 z 2

Autor:  fatal [ 31.10.09, 21:32 ]
Předmět příspěvku:  Motor 742.12M - problém s vynecháváním dvou válců

Rád bych znal názor zkušenějších...

Příznaky: Start na 2-3 válce, volnoběh a jízda taktéž. Při dosažení otáček nad cca 3000 se občas válce chytnou, takže se dá jet ustálenou rychlostí na 4 válce, ale při ubrání nebo přidání plynu opět běh na 2-3 válce, výměna vzduchového filtru za špinavější pro sytější směs nepomáhá, sytič nepomáhá, výkon při běhu na všechny válce je zhruba normální.

Stav: Motor mizerný, vůle na klice, kroužky nic moc, ventily nic moc, sedla opracovaná před pár sty km, hlava dotažená, ventilové vůle seřízené, předstih základní cca 5° a pružiny odstředivky nevytahané, podtlak předstihu odpojený, KP cca 9.9:1, teplota se drží plusmínus 5° a nevaří, olej čistý, benzín 95 oktanů, nové zapalovací káble všechny odpor 10kohm, vyčištěné svíčky, vyčištěná hlava rozdělovače a palec, zkoušeno na dvě nezávislá zapalování, výfuk starý zrezlý ale asi průchozí, tlaky zatím neměřeny.

Co doporučujete vyzkoušet nebo zkontrolovat? Rád bych se vyhnul rozebírání, když už jsem tu hlavu tak poctivě dotáhl... :roll:

Autor:  Matthes [ 31.10.09, 21:34 ]
Předmět příspěvku: 

Motor v prdeli jak Semikova 136 :)

Autor:  Jarda S. [ 31.10.09, 21:38 ]
Předmět příspěvku: 

Eda taky s těmahle vadama jezdí :lol:

Autor:  Matthes [ 31.10.09, 21:40 ]
Předmět příspěvku: 

Co to kecas za blbosti?

Autor:  Šemik [ 31.10.09, 21:46 ]
Předmět příspěvku: 

Tipnul bych si podpálený ventil.

Autor:  darklord [ 31.10.09, 21:49 ]
Předmět příspěvku: 

ako pise Šemik, bud v prdeli ventil alebo kruzky... skusit pomerat tlaky a uvidis, ono moze byt aj zle viko od rozdelovaca... vycistit obcas nepomoze

Autor:  ferrari [ 31.10.09, 22:39 ]
Předmět příspěvku: 

Presne, ako píšu páni - premerať tlaky...a píšeš, vyčistené sviečky...aké sú staré? A teda, skúšal si rozdeľovač + káble z iného, fuknčného motora?

Autor:  slovacek.milos [ 1.11.09, 10:52 ]
Předmět příspěvku: 

a co tak odpojovat fajky a zjistit který to válec je, svíčky bych dal nové to zas tolik nestojí, úhel sepnutí kontaktů to taky jsem nikde nečetl??

pokud by byl podpálený ventil tak tak komrese by taková asi nebyla, problémy s válcem zjištuji tak že jsem si upravil svíčku zrušil izolátor, navařil trubičku o průměru ventilku a ještě jsem tam vřadil ten starý trubkový klíč s motýlkem na odvzdušnění brzd u 120 v pohodě našroubuji a tlakuji kompresorem v komresi válce a tam zjistíš kudy to fouká

Autor:  fatal [ 1.11.09, 13:21 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Presne, ako píšu páni - premerať tlaky...a píšeš, vyčistené sviečky...aké sú staré? A teda, skúšal si rozdeľovač + káble z iného, fuknčného motora?

Svíčky mají pár set km. Rozděl z jiného motoru jsem ještě nezkoušel, káble jsou 100% OK, úplně nové, made by fatal.

slovacek.milos píše:
a co tak odpojovat fajky a zjistit který to válec je, svíčky bych dal nové to zas tolik nestojí, úhel sepnutí kontaktů to taky jsem nikde nečetl??

Co jsem zkoušel, tak jiskry jdou všude, svíčky nové asi zkusím, ale když to na čisté svíčky startlo hned na 2-3 válce, tak to asi nepomůže. Úhel sepnutí je OK, druhé zapalování je na úhlu nezávislé a taky to na něj nejede.
Dík za tip s tou svíčkou, možná to taky prubnu.

Autor:  slovacek.milos [ 1.11.09, 13:23 ]
Předmět příspěvku: 

prostě který válec to dělá a to pounáš odpojováním fajky miloš

Autor:  fatal [ 1.11.09, 13:32 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud si teď nepletu pořadí, tak 4. a 2. jsou ty potvory nevděčné.

Autor:  slovacek.milos [ 1.11.09, 13:42 ]
Předmět příspěvku: 

fatal píše:
Pokud si teď nepletu pořadí, tak 4. a 2. jsou ty potvory nevděčné.


a říkáš kompresní tlaky tam jsou 9.5

Autor:  Jiri [ 1.11.09, 13:52 ]
Předmět příspěvku: 

kde jsi psal tlaky ..v prvnim prispevku mas ze nemereny zatim jinak nejlepsi milosova metoda delam to taky tak...sundas vahadla a natlakujes valce kompresorem a slysis kde to syci..jestli dole pres krouzky a nebo do potrubi

Autor:  fatal [ 1.11.09, 18:54 ]
Předmět příspěvku: 

slovacek.milos píše:
a říkáš kompresní tlaky tam jsou 9.5

Ne, to jsem zatím neměřil, uváděl jsem jen kompresní poměr.

Jiri píše:
kde jsi psal tlaky

Nepsal. Zkusím asi nejprve ty tlaky.

Autor:  URU [ 10.12.10, 21:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Motor 742.12M - problém s vynecháváním dvou válců

vytahnu tohle téma...
120L, do 2000-2500 jde na 2-3 válce, ve vyšších otáčkách nepatrně nižší výkon než bejval...
karburátory jsem zkoušel 2, svíčky a kabely jsem taky měnil, zkoušel jsem i jinej rozdělovač...
motor má najeto 135k km, spotřeba oleje nepozorovatelná, voda taky neubejvá, předstih cca 5°, bohatost podle ucha, tlaky ve válcích 10, 9, 8, 10... jo a zásadně vynechávaj válce č. 1 a 2...
má někdo ti co s tim, aby to zase jelo jak předtim?

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/