Škoda TechWeb https://skoda-techweb.cz/forum/ |
|
Favorit:po startu nejede sytič,po zahřátí vysoké otáčky https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=19687 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | katoo [ 5.11.09, 20:19 ] |
Předmět příspěvku: | Favorit:po startu nejede sytič,po zahřátí vysoké otáčky |
Favorit rv.93 karburátor,(LPG najeto 30 tis.) Mám problém že mi po startu volnoběh drží cca 600 ot.Se zvyšující se teplotou stoupají i otáčky. To platí jak při provozu na BA tak LPG. Při provozu na BA jsem ještě vypozoroval že volnoběh kolísá a to i když je auto v klidu (kolísá v rozmezí +-100 otáček,někdy jako by vynechal) Třeba když couvu a zatočím zadkem auta do kopce a následně jedu dolů,padnou otáčky i na 500 z puvodnich 900. Při provozu na LPG mi otáčky nekolísají,ovšem platí to samé co u BA,čili po startu cca 600ot. a postupně s rostoucí teplotou vylezou až na 1500 a nespadnou. Dále jsem zjistil že když stojím na místě,motor na volnoběh a přerušovaně šlapu na brzdu tak se mění otáčky: -při BA jdou dolů a to až tolik že zhasne motor ( v zimě tedy dost nebezpečné) -při LPG jdou otáčky nahoru a to klidně až na 1900 Technickou jsem prošel bez problémů,brzdy výborné,emise 5°predstih,splodiny v norme. Vyměnil jsem: -karburátor ( z auta co mělo naježděno 70 tis.) -indukční cívku -elektronický spínač zapalování -rozdělovač -hadice od posilovače brzd (jen to kolínko co jde k kotoru,ta pryžová byla děravá) Přemýšlím co zkusit dál,poraďte.Podle mě to asi někde přisává vzduch,to by vysvětlovalo to padání otáček při sešlapování brzdy (stoupání u LPG),ale nevím jen se domnívám.V horším případě to asi může být něco s motorem (těsnění pod hlavou ...) |
Autor: | gokralik [ 5.11.09, 20:51 ] |
Předmět příspěvku: | |
Reakce na šlapání na brzdu jsou do jisté míry normální...no a co takhle rozchodit nebo vyměnit ten "sytič" a pak nastavit volnoběh na BA i LPG? |
Autor: | katoo [ 5.11.09, 21:11 ] |
Předmět příspěvku: | |
To šlapání na brzdu asi do jisté míry normální bude,ale aby chcípnul motor?A proč to na LPG dělá opačný efekt? Měnil jsem karburátor i se sytičem a výsledek stejný,možná náhoda,nevím. Potřeboval bych už odzkoušený sytič. Nebo nejlépe někoho kdo to umí seřídit (klidně bych poslal i celý karburátor,ale nevím kdo a kde to dělá) |
Autor: | gokralik [ 5.11.09, 22:16 ] |
Předmět příspěvku: | |
Máš to dobře zapojené? Zkontroluj si to podle Andrta. Do jisté míry to normální je, ale jestli máš rozladěný nebo z části nefunkční karb, tak se může stát, že ho to zadusí. Opačný efekt bych přičítal změně podtlaku v sání, což má na plyn přímý vliv. Možná bych vyzkoušel těsnost motoru. Pořádně ho okuř ze všech stran a sleduj, jestli to někde nesaje. |
Autor: | michalkatka [ 5.11.09, 22:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Favorit:po startu nejede sytič,po zahřátí vysoké otáčky |
na LPG musíš mať v 110% stave zapaľovanie, vhodné sviečky (LPG má oktánové číslo 110)... ak kolíše voľnobeh pod karbom je taká podloška kadiaľ to najskôr prisáva vzduch, zatesniť, alebo vymeniť... |
Autor: | katoo [ 5.11.09, 22:23 ] |
Předmět příspěvku: | |
Startuji jak na BA tak LPG velmi dobře.Na BA motor chytne na první otočení motoru,na LPG držím klíč asi 3 sekundy. Zítra zkusím vyměnit to těsnění pod karburátorem. |
Autor: | katoo [ 5.11.09, 22:25 ] |
Předmět příspěvku: | |
gokralik píše: Máš to dobře zapojené? Zkontroluj si to podle Andrta. Do jisté míry to normální je, ale jestli máš rozladěný nebo z části nefunkční karb, tak se může stát, že ho to zadusí. Opačný efekt bych přičítal změně podtlaku v sání, což má na plyn přímý vliv. Možná bych vyzkoušel těsnost motoru. Pořádně ho okuř ze všech stran a sleduj, jestli to někde nesaje. Zapojené to dobře mám,kontroloval jsem to 2x,ale zítra to ještě udělám potřetí. S tím okuřováním bych to zkusit mohl,půjčím si kuřák od táty (je včelař ) Ještě jsem zapomněl napsat že na BA to i divně jede,jako by to bylo přidušené,výkon mám menší než na LPG. Další věcí je,že když dám plynový pedál na podlahu tak se motor dusí úplně,auto jakoby spomalovalo,když pustím plyn do poloviny tak cítím že jede líp. |
Autor: | Nepér [ 5.11.09, 22:34 ] |
Předmět příspěvku: | |
katoo píše: To šlapání na brzdu asi do jisté míry normální bude,ale aby chcípnul motor?A proč to na LPG dělá opačný efekt? Měnil jsem karburátor i se sytičem a výsledek stejný,možná náhoda,nevím. Potřeboval bych už odzkoušený sytič. Nebo nejlépe někoho kdo to umí seřídit (klidně bych poslal i celý karburátor,ale nevím kdo a kde to dělá) Pošli ten co má najeto 30 tisíc tady jednomu pánovi... http://karburatory.sweb.cz/ nejdřív mu zavolej a dohodni se s ním. Bude to stát tak pětikilo, pokud se bude měnit objemový ovladač, jako vždy . To kolísání by mohla být podložka pod karburátorem - mezikus mezi ním a sáním. Ideální je výměna za takovuou dvojdílnou - je to plech a gumový mezikus. Ty celogumové (vevnitř je sice železo...) jsou druhovýrobní a jejich životnost je asi půl roku. |
Autor: | katoo [ 5.11.09, 22:40 ] |
Předmět příspěvku: | |
Myslel jsem že podle data poslední aktualizace stránek se bud jednat o mrtvou firmu,proto jsem tam ani nevolal,ale jak píšeš tak to asi ještě funguje,hnedka zítra tam zavolám a dohodnu se.Dík |
Autor: | Nepér [ 5.11.09, 22:57 ] |
Předmět příspěvku: | |
Pan Kratochvíl je důchodce, internet asi moc nevyužívá. Má takovýho malýho pudla Doufejme, že bude ještě dlouho žít, potřebuju nějak poladit Lekr na 1.4 |
Autor: | katoo [ 5.11.09, 23:00 ] |
Předmět příspěvku: | |
Jo četl jsem o tom pánovi,ale je to hodně dávno a už nevím ani kde to bylo,asi tady. 1.4 to jako zvednout vykon? |
Autor: | Nepér [ 5.11.09, 23:47 ] |
Předmět příspěvku: | |
To je jako zvednout objem z 1.3 na 1.4 |
Autor: | Matthes [ 5.11.09, 23:56 ] |
Předmět příspěvku: | |
katoo: Kdyz reagujes na predchozi prispevek tak ho necituj. Viz pravidla |
Autor: | katoo [ 6.11.09, 08:43 ] |
Předmět příspěvku: | |
Dneska jsem koupil těsnění pod karburátor,je to to dvojité,stálo 315,- ....celkem pálka,snad to bude tím,dnes to vyměním a dám vědět. Ráno jsem nastartoval,volnoběh cca 500,rozjet se skoro nešlo,motor se dusil,výkon žádný. |
Autor: | michalkatka [ 6.11.09, 08:48 ] |
Předmět příspěvku: | |
katoo píše: Dneska jsem koupil těsnění pod karburátor,je to to dvojité,stálo 315,- ....celkem pálka,snad to bude tím,dnes to vyměním a dám vědět. Ráno jsem nastartoval,volnoběh cca 500,rozjet se skoro nešlo,motor se dusil,výkon žádný. mám pocit že potrebuješ aj nastaviť "sytič", už sa to tu premielalo x krát, ale pred štartom bola prívera zavretá |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |