Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

aký predzápal nastaviť motoru v Rapide?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20095
Stránka 1 z 3

Autor:  crossman [ 4.12.09, 15:54 ]
Předmět příspěvku:  aký predzápal nastaviť motoru v Rapide?

ďalšia blbá otázka na debatenie ohľadom mojho motora :)

Aký nastaviť predzápal motoru, aby bol kompromis medzi ťahom a točkami, čo mu nastaviť, lebo ako som spomínal, pri štandardnom nastavení 10˚ ide, no není to ono pri akcelerácii a obiehaní, 7˚ točí a točí, ale v dolných točkách je lenivší a zas predzápal na 15˚ dole ťahá jak besné a "hore"... pomaly hore žiadne nieje.

Aké máte skúsenosti a koľko nastavovať, teraz mám nejakých 12˚ a ide to celkom slušne, aj to ťahá, aj točí, je to kúštičok viac, ako normál

Autor:  crossman [ 4.12.09, 16:08 ]
Předmět příspěvku: 

Prišiel som na to, že podtlaková hadička do môjho ufa nefungovala správne- nepodtlakovala, ako mala a tak to trochu blblo. Teraz som sa síce v aute previezol, len pár kilometrov po meste, ale bolo cítiť rozdiel, že motor pri jazde do kopca aj celkom zabral a aj nebol taký lenivý. Môže to byť aj tým, že sa lepšie reguluje predzápal?

Autor:  Josef.Radocha [ 4.12.09, 17:52 ]
Předmět příspěvku: 

Samozřejmě to má vliv. Pokud si sundával Karbec tak i vyměň těsnění pod ní (popř. dotěsni tmelem na motory mám to a je to o dost lepší). Vše dotáhni (ne přetáhni) a popř. dej nové hadičky od regulace do karbu. Předstih jsem měl na motoru nastavený 5° na 120 motoru a tahal jak vzteklý... Carlos potvrdí...

Autor:  ferrari [ 5.12.09, 22:37 ]
Předmět příspěvku: 

Tu je ale aj otázka, či tie hodnoty, ktoré uvádzaš sú reálne...si si istý, že keď si myslíš, že máš 12, tak aj máš 12? Lebo podľa toho, čo píšeš by sa zdalo ideálne dať základný predstih 15 a odpojiť podtlakovú reguláciu...

Autor:  crossman [ 7.12.09, 16:40 ]
Předmět příspěvku: 

ferrari píše:
Tu je ale aj otázka, či tie hodnoty, ktoré uvádzaš sú reálne...si si istý, že keď si myslíš, že máš 12, tak aj máš 12? Lebo podľa toho, čo píšeš by sa zdalo ideálne dať základný predstih 15 a odpojiť podtlakovú reguláciu...


to, že mám predstih 12˚ som si na beton istý, jedna z vecí, čo sebou vozím je stroboskop :D
Taktiež rozdeľovač nový, zapaľovanie, sviečky, rozvodový reťaz... ryska na remenici neucukne viac, než o 1-2˚ na voľnobehu, v reáli mám 10-13˚ keď to merám, najčastejčie však stojí na 12˚...
Asi to urobím tak, že nastavím predzápal 7˚ a pojazdím, vydúrim auto do kopca a na rovinke, potom dám 15˚a odpojím podtlak, zas ho podúrim a uvidím (ucítim) rozdiel... lepší feeling z motora- nastavenie vyhráva :)

Autor:  slavik74 [ 7.12.09, 18:28 ]
Předmět příspěvku: 

crossman píše:

jedna z vecí, čo sebou vozím je stroboskop :D pojazdím, vydúrim auto do kopca a na rovinke, zas ho podúrim a uvidím (ucítim) rozdiel... lepší feeling z motora- nastavenie vyhráva :)

Toto sú perly! :lol: Slzy mi teču potokom...

Autor:  crossman [ 7.12.09, 18:37 ]
Předmět příspěvku: 

slavik74 píše:
crossman píše:

jedna z vecí, čo sebou vozím je stroboskop :D pojazdím, vydúrim auto do kopca a na rovinke, zas ho podúrim a uvidím (ucítim) rozdiel... lepší feeling z motora- nastavenie vyhráva :)

Toto sú perly! :lol: Slzy mi teču potokom...


srry, ale ako bez stolice zistím priebeh výkonu a točivého momentu?
Alebo hlava študovaná, odbornícka poradí lepšie!?

Autor:  Matthes [ 7.12.09, 18:42 ]
Předmět příspěvku: 

crossman: A k cemu ti jako je stroboskop kdyz to nastavujes podle jizdnich vykonu?

Autor:  crossman [ 7.12.09, 18:46 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
crossman: A k cemu ti jako je stroboskop kdyz to nastavujes podle jizdnich vykonu?


K tomu, že keď si chem nastaviť predzápal 15, tak šahnem po stobe a nastavím 15 ( a nie niečo medzi 5 a 25 "od oka" a tak podobne) skúsim sa previezť a štelujem zas 7 ( a nie pomaly 0 až 15 ) a zistím čo mi bude lepšie.

Autor:  Matthes [ 7.12.09, 18:49 ]
Předmět příspěvku: 

To ma opravdu logiku :roll:

Autor:  crossman [ 7.12.09, 20:45 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
To ma opravdu logiku :roll:


ktoré európske staršie sériové auto nevyladíš (nenastavíš) jednoduchými vecami.

Budem to jak čurák štelovať ručne golou na kľuke a 1. sviečkou vonku, alebo iba pripojím strobo a uvoľním IBA jednu maticu? :wink:

Autor:  Matthes [ 7.12.09, 20:56 ]
Předmět příspěvku: 

Ale na to nepotrebujes stroboskop. Doufam ze nestudujes automechanika :-)

Autor:  crossman [ 7.12.09, 21:14 ]
Předmět příspěvku: 

Matthes píše:
Ale na to nepotrebujes stroboskop. Doufam ze nestudujes automechanika :-)


nie nepotrebujem, ale so strobom to ide najrýchlejšie a najjednoduchšie... načo sa odrbávať, keď mám takú vymoženosť, že stroboskop, s tým to ide rýchlo ;)
netreba mi nič, iba desiatku kľúčik a mám to hneď. A ty niesi náhodou študovaný mechanik ( koľko šteluješ predzápal ty? )

Autor:  Jarda S. [ 7.12.09, 21:16 ]
Předmět příspěvku: 

mě třeba stačí obyčejná žárovka :lol:

Autor:  Matthes [ 7.12.09, 21:17 ]
Předmět příspěvku: 

Ja to steluju taky podle jizdy, ale nemusim nic merit, pac motor neni serie, takze stejne nemam podle ceho to stelovat... Musim si sam ladit pruzinky v rozdelovaci, predstih atd. Rikam ze motor neni serie - neni nejak extra upravenej, ale proste ty hodnoty z vyroby jsou pro 100% seriovy motory.

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/