Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

rozdíl 1,3i favorit proti 1,4mpi
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20131
Stránka 1 z 2

Autor:  extreme [ 7.12.09, 15:37 ]
Předmět příspěvku:  rozdíl 1,3i favorit proti 1,4mpi

potřebuji pomoc, někde jsem tu četl, že blok z 1,4mpi ma 5x uloženou kliku... jedná se mi o možnost úpravy seriového motoru ve favu. Chtěl bych použít spodek motoru z 1,4 mpi... chtěl bych se tedy obrátit na někoho kdo by o tom něco věděl, jak to opravdu je, protože se ke mě doneslo i to, že to tak neni a 1,4 je také uložená pouze 3x. Nejde mě ani tak o objem jako o možnost že motor bude mnohem víc mít provoz ve vysokých otáčkách.

Autor:  venda [ 7.12.09, 16:01 ]
Předmět příspěvku: 

Jedna paní povídala.
Jestli chceš na motorech něco upravovat, tak by jsi aspoň to nejzákladnější o nich měl vědět.

Autor:  URU [ 7.12.09, 17:21 ]
Předmět příspěvku: 

ono nejni 1.4ka jako 1.4ka, protože do fabií se dávaly 4 1.4ky...
1.4 8V 44kw a 50kw
- klasický škodovácký - tj. 3x uložená klika, celkově je to taková překopaná 136ka
1.4 16V 55kw a 74kw
- VW motory, 5x uložená klika

ale jestli chceš aby šel motor víc točit, nebyla by lepší klika s menšim zdvihem a větší písty?

Autor:  slovacek.milos [ 7.12.09, 17:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozdíl 1,3i favorit proti 1,4mpi

extreme píše:
potřebuji pomoc, někde jsem tu četl, že blok z 1,4mpi ma 5x uloženou kliku... jedná se mi o možnost úpravy seriového motoru ve favu. Chtěl bych použít spodek motoru z 1,4 mpi... chtěl bych se tedy obrátit na někoho kdo by o tom něco věděl, jak to opravdu je, protože se ke mě doneslo i to, že to tak neni a 1,4 je také uložená pouze 3x. Nejde mě ani tak o objem jako o možnost že motor bude mnohem víc mít provoz ve vysokých otáčkách.


a na co potřebuješ motor s velkým výkonem ve fábu budeš jezdit do vrchu nebo o co se ti jedná miloš

Autor:  Ondras83 [ 7.12.09, 17:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozdíl 1,3i favorit proti 1,4mpi

extreme píše:
potřebuji pomoc, někde jsem tu četl, že blok z 1,4mpi ma 5x uloženou kliku... jedná se mi o možnost úpravy seriového motoru ve favu. Chtěl bych použít spodek motoru z 1,4 mpi... chtěl bych se tedy obrátit na někoho kdo by o tom něco věděl, jak to opravdu je, protože se ke mě doneslo i to, že to tak neni a 1,4 je také uložená pouze 3x. Nejde mě ani tak o objem jako o možnost že motor bude mnohem víc mít provoz ve vysokých otáčkách.

tak se koukej po jinym rozvodu než OHV :roll:

jak to tak čtu, tak se na ten motor radši vykašli :)

Autor:  slovacek.milos [ 7.12.09, 17:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: rozdíl 1,3i favorit proti 1,4mpi

Ondras83 píše:
extreme píše:
potřebuji pomoc, někde jsem tu četl, že blok z 1,4mpi ma 5x uloženou kliku... jedná se mi o možnost úpravy seriového motoru ve favu. Chtěl bych použít spodek motoru z 1,4 mpi... chtěl bych se tedy obrátit na někoho kdo by o tom něco věděl, jak to opravdu je, protože se ke mě doneslo i to, že to tak neni a 1,4 je také uložená pouze 3x. Nejde mě ani tak o objem jako o možnost že motor bude mnohem víc mít provoz ve vysokých otáčkách.

tak se koukej po jinym rozvodu než OHV :roll:

jak to tak čtu, tak se na ten motor radši vykašli :)


o máš lepší témata koupil jsem si HTP 37 KW jak tomu zvednout výkon :?: :?: :D já teda vím koupit si lano a připojit se za za volvo 183 KW miloš

Autor:  Ondras83 [ 7.12.09, 18:37 ]
Předmět příspěvku: 

já neim, mrknul sem na ten odkaz v podpisu a jestli to je tvoje, tak do toho běž, ale nejdřiv posháněj info, protože to není jen tak a jestli chceš zachovat vstřikování, tak to je ještě těžší....

osobně bych tam frknul celou 1,4 8V, nějakou lepčí vačku, karbec a LPG (jesi to je do toho černýho pickupu) :wink:

Autor:  extreme [ 8.12.09, 08:51 ]
Předmět příspěvku: 

Ondras83 píše:
já neim, mrknul sem na ten odkaz v podpisu a jestli to je tvoje, tak do toho běž, ale nejdřiv posháněj info, protože to není jen tak a jestli chceš zachovat vstřikování, tak to je ještě těžší....

osobně bych tam frknul celou 1,4 8V, nějakou lepčí vačku, karbec a LPG (jesi to je do toho černýho pickupu) :wink:


Ano ten odkaz patří ke mě... auto je v přestavbě na mobilsalon 2010. Letos sloužilo na normalní ježdění, příští rok by mělo jezdit závody. Jenom jsem zjišťoval informace. Jsem spíš přes bmw tohle auto vzniklo čistě náhodou. Ale nějak mi přirostlo k srdci. Takže pro výše umístěné poznámky že bych měl něco vědět, když chci stavět... ano nic nevím o motorech. :-D

Zajímalo mě toto prostě ze zvědavosti. Takže více méně jste mi odpověděli tak už mě nemusíte kamenovat. Poohlédnu se tedy po jiném motoru. úprava stávajícího motoru mi přijde neúčelná vzhledem k určení. Ještě to promyslím. Přes svátky to rozhodnu a po svátcích to musí lítat. :-D Zbejvají už jen 3 měsíce a nějaký drobný. :|

Autor:  Ondras83 [ 8.12.09, 13:03 ]
Předmět příspěvku: 

i s 1,3 se dá krásně závodit ;)..., ale 1,4 je jiná liga...

je tam pár problémů...já osobně bych vzal celou 1,4ku, vyhodil z toho vstřik a dal bych to na karbec (lekr nebo webry)...musíš ale: dát jiný prsa na rozdělovač, udělat trisku na ostřik rozvodu (místo zátky zašroubuješ trisku z jinýho karbecovýho nebo BMM motoru), musíš dát favoriťáckej setrvák, kterej se musí převrtat na 6 dir, favo pumpu se silentem na držák motoru...to je asi všechno

Autor:  Viky [ 8.12.09, 13:29 ]
Předmět příspěvku: 

Ja bych este doplnil, ze Fabie 1.4 ma trochu problem s tim, ze vetsi objem je dohnanej zdvihem, coz neni dobry pro prubeh tocivyho momentu, idealne bys mel nechat motor jeste prevrtat na vetsi prumer pistu, aby se to dostalo do inteligentnich hodnot. Osobne bych 1.3 prevrtanou na 1350 (77mm) povazoval za lepsi napad nez seriovou 1.4ku.
Edit: ted nevim, ale kolegove jiste budou vedet, Fabiacka klika ma zdvih 77 nebo 78? S prevrtem na 77mm by se dosahlo 1450ccm nebo 1472ccm?

Autor:  URU [ 8.12.09, 14:25 ]
Předmět příspěvku: 

Viky píše:
Osobne bych 1.3 prevrtanou na 1350 (77mm) povazoval za lepsi napad nez seriovou 1.4ku.

souhlasim s tim že to bude lepší, ale nebude to 1350 ale 1341 :)
Viky píše:
ted nevim, ale kolegove jiste budou vedet, Fabiacka klika ma zdvih 77 nebo 78? S prevrtem na 77mm by se dosahlo 1450ccm nebo 1472ccm?

má 78mm, takže s 77mm pístama by měla dát 1453ccm, a s 78mm pístama krásnejch 1490 :)
já si nemůžu pomoct, (ikdyž vim že platí: 1) admin má vždycky pravdu 2)když jí nemá tak platí bod č 1 ) ale je tam někde chyba ve výpočtu...

Autor:  Viky [ 8.12.09, 15:06 ]
Předmět příspěvku: 

No jo... dyz ja sem objem Fabie pocital na kliku 77mm, to pak z toho lezou hausnumera. Ale myslim ze na zakladni myslence se shodnem - zdvih 78 a vrtani 75.5 je na zavodni motor dost blba kombinace.

Autor:  extreme [ 8.12.09, 16:29 ]
Předmět příspěvku: 

oooo dekuji za vase prispevky. Pomaha kazda drobnost v rozhodovani. Rozhodne z toho co tu je napsano vyrazuji karburatory. Motor bude se vstrikovanim. Je to spolehlivejsi, na druhou stranu drazsi. Ale to je uz asi dan. Jina varianta na pouzity motor se zajim jevi jako nejlepsi motor 1,3i turbo z fiatu uno ale to jeste musim o vikendu zmerit jak to vypada s realnou sancí motor uložit. Ještě jednou díky. Všechno co tu napíšete mě pomůže. Klidně jsem pište i mimo mísu ohledně jiných úprav motorů cokoli.

Autor:  Viky [ 8.12.09, 19:02 ]
Předmět příspěvku: 

Nejak mi neni jasny proc chces ty karburatory vyradit. Tady snad nikdo nenapsal ze jsou nahovno ne? Strikacka bohuzel dneska moc kouka na emise, s karbem dokazes motor snadno a dobre nakrmit.

Autor:  varok [ 8.12.09, 19:42 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám údajně fáčko motor převrtaný na 77mm, tedy obsah 1340. Je to ale BMM, což mi říkal jeden chlápek, že to není ono. Lepší je karbec, ten není omezován plno čidly.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/