Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Felicia motor ve Š100, jaký karburátor?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20248
Stránka 1 z 2

Autor:  kdoasi [ 15.12.09, 15:03 ]
Předmět příspěvku:  Felicia motor ve Š100, jaký karburátor?

Zdravím,
mám ve Škodě 100 upravený motor z felicie 50kW, mám ale problém s karburátorem, co byste mi poradili? Karburátor je ze Š120 (ten novější typ - tedy zřejmě SEDR). Problém je, že není možné seřídit volnoběh, auto na křižovatce se dusí, občas chcípne. Zvyšování otáček příslušným šroubem (šroub přídavného vzduchu) nemá žádný efekt. Karburátor čistil a seřizoval odborník i s CO-metrem, ale tento problém nevyřešil.
Tento karburátor je ještě lehce specifický tím, že první klapka se mi zdá přidřená (nejde volně, jak by člověk čekal) - má to nějaký vliv?

Otázka tedy je - má smysl si dále hrát s tímto Š120 karburátorem (opětovné rozebrání, znovu vyčistit a rozhýbat, ...)? Je seřiditelný na 1.3 motor? Co by obnášelo rozhýbání té klapky? (jestli se oplatí se s tím dupat, prostříkání mazacím sprejem pomohlo jen nepatrně).
Nebo je lepší zahodit jej a sehnat jiný karburátor? A jaký? 120GLS, nebo 130? Nebo z jiného vozu? Co byste mi poradili? Podotýkám, že favorit karburátor se tam nevejde, málo místa.

Popravdě, nemám příliš prostor na dlouhé experimentování, nejlepší by bylo nějaké přímočaré "ověřené" řešení (pokud je toto neřešitelný problém, tak mi to samozřejmě řekněte). Důvod proč jsem nacpal zrovna tento motor do takového auta byla závada původního a výhodná koupě prakticky nového motoru (kdybych tehdy veděl, co s tím bude sraní, tak už bych to neudělal). Podotýkám, že motor i zapalování je v top-stavu, zde problém nehledat (tlaky >14, předstih drží jak přibitý). Děkuji předem za jakékoliv připomínky.

Autor:  darklord [ 15.12.09, 15:17 ]
Předmět příspěvku: 

daj tam karburator ktory nema pridrenu klapku, idealne SEDR zo 130/5/6. predstih mas naladeny ako? nahodou zapchata tryska volnobehu, nefunkcny odpojovac volnobezneho systemu?

Autor:  kdoasi [ 15.12.09, 15:32 ]
Předmět příspěvku: 

Předstih 5 stupňů, odpojovač cvaká, tryska čistá.

Autor:  Drak [ 15.12.09, 15:42 ]
Předmět příspěvku: 

No nevim, jestli bych nazval odborníkem člověka, co složí karburátor a klapka je přidřená a nereaguje na vzdušník. Znova rozebrat, vypucovat, pro jisottu po odborníkovi zkontrolovat správnost osazení trysek podle tabulek, vyměnit O kroužky jak na šroubu bohatosti, tak na vzdušníku, poměřit rovinnost víka a spodní příruby, seřídit hladinu a potom to musí jet. Odborníka kopni do prdele, CO-metr mu na odbornosti asi moc nepřidal.

Autor:  slovacek.milos [ 15.12.09, 15:46 ]
Předmět příspěvku: 

viděl jsem ve 12O motor z fáčka i s neupraveným karbecem nakřivo a normálně jezdil miloš

Autor:  darklord [ 15.12.09, 16:43 ]
Předmět příspěvku: 

a nahodou kedze je pridreta klapka, nieje kriva priruba? (ono to tiz to je hlavny dovod preco sa pridre klapka). podla mna ti to saje niekde kde by to nasavat nemalo (kriva priruba, povoleny prietokac na podtlak, rozbite O kruzky). osobne by som sa na taky karbec vykaslal a zohnal taky co nieje pozohybany jak keby po nom presiel tank. predsa to neni taky drahy artikel

Autor:  kdoasi [ 15.12.09, 16:59 ]
Předmět příspěvku: 

Drak píše:
Znova rozebrat, vypucovat...

Ok rozeberu ho a podívám se, jestli tam není uvolněné nějaké smetí.

Ad odborník: V dnešní době těžko sehnat někoho, kdo by byl ochoten si s těmito věcmi hrát. Na druhém autě, sériové stopětce, mi ten karburátor nastavil vzorně. Jeho názor je ten, že k motoru patří jen originální karburátor. Proto se ptám tady, kde by někdo mohl mít zkušenosti i s alternativními kombinacemi, zda se tímto spojením nepokouším o nemožné. Motor kromě volnoběhu pracuje v pořádku. Zkušenosti s jinými opraváři mám špatné ("mladší" to nedělají, případně to ještě víc dokurví, jeden starý pán, co uměl poslouchat ložiska uchem u šroubováku už není a tento člověk je nyní nejvíce kompetentní).

Takže to tedy překontroluju a uvidí se. Díky za odpověď.

Autor:  kdoasi [ 15.12.09, 17:11 ]
Předmět příspěvku: 

darklord píše:
... nieje kriva priruba? ... podla mna ti to saje niekde kde by to nasavat nemalo


To nevím, zjistím, až to sundám, ale falešný vzduch by se přece poznal na CO-měřáku. Cena karburátoru samozřejmě není podstatná, spíš jde o to, zda je problém v tomto konkrétním karburátoru nebo v nekompatibilitě karburátoru a motoru. Jestli seženu nějaký použitelný ze stotřicítky, tak to vyzkouším a dám vědět.

Autor:  Martin91 [ 15.12.09, 17:14 ]
Předmět příspěvku: 

Mám ve Škodě 100 daný motor z fáčka hlava snížená o 0,8mm , karburátor sedr a bez problému ... takže hledej chybu v krabecu....
slovacek.milos: ono to je sice jede ale ve škodě 100 je málo místa na fávo karbec teda pokud je tam origo chladič ....
:wink: no a ještě mě napadá je ten motor z feldy MPi nebo jedno-bod ?

Autor:  kdoasi [ 15.12.09, 17:19 ]
Předmět příspěvku: 

Super, dobré vědět :) Jestli to je jednobod nebo MPi nevím - jak to poznám? Na bloku na vodní pumpě není žádné číslo ani ploška na číslo, mechanická pumpa na benzín tam je, původní majitel tvrdil, že je to z felicie 50kW, komprese 9,7. Víc nevím.

Autor:  darklord [ 15.12.09, 18:25 ]
Předmět příspěvku: 

ak je to 50kW 9.7:1 tak je to BMM. MPi malo 10:1

Autor:  Jarda S. [ 15.12.09, 19:43 ]
Předmět příspěvku: 

darklord píše:
MPi malo 10:1


a hlavně MPI nemá díru na čerpadlo

Autor:  Viky [ 15.12.09, 20:13 ]
Předmět příspěvku: 

Karburator by bylo vhodny mit funkcni (tzn. asi jinej nez tenhle), na 120kovej by to melo normalne chodit, ale mozna nebude plnej vykon. EDSR 120LS nebo SEDR 136 by byl lepsi.

Pouzivam lambda sondu ve vyfukovym potrubi, cimz je mozny snadno zjistit kde je chyba a nastavit volnobeh primo na aute snadno a dobre.

Autor:  Martin91 [ 15.12.09, 21:37 ]
Předmět příspěvku: 

Právě o to my šlo abych věděl co je tam za benzínové čerpadlo....jinak nevím jestli na té mojí 100 je karbec ze 136 ale vím že je to sedr....nevím ani jak se to pozná...
:wink:

Autor:  ferrari [ 16.12.09, 07:55 ]
Předmět příspěvku: 

Martin - dá sa to podľa čísla, ktoré je na víku karbecu, ale úplne najlepšie je kuknúť sa zvrchu karburátora do difúzorov a ana každom difúzore je naliate číslo (výška písma cca 3 mm), ktoré označuje priemer difúzoru..SEDR130/136 má difúzory 22/24...

Kdoasi - ako píše Viky, najideálnejší SEDR130/136, môže byť aj EDSR120 (alebo lepšie 120 LS, ale rozdiel L a LS je iba jemný a síce jemný rozdiel v tryske 2. komory). Ten EDSR je aj tak vhodnejšie natryskovať na 110/170 (1. komora) a 135/160 (2. komora)

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/