Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20277
Stránka 1 z 3

Autor:  aho [ 17.12.09, 19:02 ]
Předmět příspěvku:  Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi

Zdravím všechny.
Chtěl bych se zeptat, jaká má být správná provozní teplota na Škoda Felicia 1,3 Mpi. Přes léto se mi to drželo tak na 85'C. Když se venkovní teplota pohybovala tak +5'C drželo se to tak na 75'C. Nyní když mrzne, tak se mi to po 30km jízdě drží na 70'C, ale pokud má motor zatížení.
Jakmile např. jede na volnoběh běhm chvilky je ručička dole. Přívodní hadice je teplá tak nastejno jako ta co jde od termostatu k topení. No a teplota topení taky zrovna nic moc.

Máte s tím někdo zkušenost, dělaji to při mraze všechny, nebo to vypadá na vadný termostat.

Dík.

Autor:  patrik-hp [ 17.12.09, 19:47 ]
Předmět příspěvku: 

Pokud ti to vadí,dej si před chladič kus kartonu a jezdi dál.Pokud to chceš řešit s nejasnym výsledkem,kup si termostat...Venku je teďka tady v Brandýse cca 7 pod nulou,co bys chtěl za saunu v autě? :)Na hradecku v okolí Lužce je -12.Zakryj z části chladič a uvidíš že to funguje..

Autor:  aho [ 17.12.09, 20:30 ]
Předmět příspěvku: 

Jo dík. Proč mne to nenapadlo, když na š120 jsem to dkysi praktikoval??? :lol:

Autor:  Dawid130 [ 17.12.09, 20:33 ]
Předmět příspěvku: 

Mrzne no. My co nemáme teploměr takové prkotiny neřešíme :-)

Autor:  Huďo [ 17.12.09, 20:52 ]
Předmět příspěvku: 

Neviem, na čo ste zvyknutí vy, ale ja mám ráno pri -12°C po 7 km teplotu 85°C, a keď zakrývam chladič ( len na krátke trasy), tak túto teplotu dosiahnem po 5 km :wink: . Pred dvomi rokmi som mal tento problém a do vtedy som laboroval s termostatom, kým som to nedoriešil - takže veľa trpezlivosti :wink:

Autor:  aho [ 18.12.09, 19:59 ]
Předmět příspěvku: 

Huďo, to je fajn, že jsi to dořešil, ale mě by pomohlo vědět jak jsi to vyřešil :) . Vybíral jsi termostat, který později otvírá, nebo jsi ho nějak upravoval????

Autor:  slovacek.milos [ 18.12.09, 20:10 ]
Předmět příspěvku: 

kdysi dávno byla děsná kosa tak jsem ten termostat rozebral a tyčku ubrousill skoro o 3 mm a teplotu motoru měl něco přes devadesát to byly lázně :D miloš

Autor:  Huďo [ 18.12.09, 23:34 ]
Předmět příspěvku: 

Mal som dva termostaty s rovnakou teplotou otvárania a tie som najprv skúšal vymeniť, ale efekt nebol dostatočný, tak som medzi nimi vymenil pružinu - aby bola čo najmäkšia (ale dosť silná na uzavretie - dosiahneš tým rýchle a dostatočné otvorenie v lete :idea: :wink: ). Tak ako píše Miloš - keď je oska príliš dlhá, alebo zaseknutá, termostat je stále pootvorený ( a to je asi Tvoj prípad ), ak ju moc skrátiš bude sa to prehrievať :oops: ( môžeš ju podložiť :idea: ). Ja mám skúsenosť len s 1.6 Mpi, tak by som Ti doporučil Kúpiť nejaký kvalitnejší termostat a pred montážou skontrolovať vzájomnú tesnosť jednotlivých dielov ( stalo sa mi, že termostat mal hrubšiu osku ako diera vo výčku tak bol stále pootvorený :!: ). Môžeš to skontrolovať aj po montáži tak, že fúkneš do hadice od chladiča predtým, ako naleješ kvapalinu - keď ju neprefúkneš je to OK :D .

Autor:  slovacek.milos [ 19.12.09, 07:54 ]
Předmět příspěvku: 

když do toho domotám 1.9 tak 4 termostat a kyždý rok padne dole o pět až deset stupnů mám myslím vahler a u devadesátky byl taqk půl roku druhá zima a spíš 70 miloš

Autor:  Huďo [ 19.12.09, 13:49 ]
Předmět příspěvku: 

Je pravda, že sa to se...re až moc často, tak som chvíľu uvažoval vyrobiť nejaký elektronický so servomotorom, ale keďže teraz mám pokoj, tak to neriešim :wink:

Autor:  Jarda S. [ 19.12.09, 15:42 ]
Předmět příspěvku: 

já mam 90° celoročně ale v zimě se to dýl ohřejvá :lol:

Autor:  varok [ 20.12.09, 14:38 ]
Předmět příspěvku: 

Mě to teď v zimě taky nějak málo hřeje. Nevím kolik je teplota, neboť favo nemá čísílka na teploměru, ale přes léto mívam ručičku zhruba v půlce. Teď ji mám na prvím dílečku teploměru a nechce se jí výše. Ale už mám nachystaný nový termostat, tak uvidím.

Autor:  Jiří Čech [ 29.12.09, 22:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Správná provozní teplota motoru Felicie 1,3 Mpi

aho píše:
Zdravím všechny.
Chtěl bych se zeptat, jaká má být správná provozní teplota na Škoda Felicia 1,3 Mpi. Přes léto se mi to drželo tak na 85'C. Když se venkovní teplota pohybovala tak +5'C drželo se to tak na 75'C. Nyní když mrzne, tak se mi to po 30km jízdě drží na 70'C, ale pokud má motor zatížení.
Jakmile např. jede na volnoběh běhm chvilky je ručička dole. Přívodní hadice je teplá tak nastejno jako ta co jde od termostatu k topení. No a teplota topení taky zrovna nic moc.

Máte s tím někdo zkušenost, dělaji to při mraze všechny, nebo to vypadá na vadný termostat.

Dík.


Ne, máš vadný termostat, nic neřeš a vyměň ho. Nějaké krabice před chladičem nic neřeší, je to jenom berlička pro kopyta, kteří tomu nerozumí... :)

Autor:  Jiří Čech [ 29.12.09, 22:41 ]
Předmět příspěvku: 

varok píše:
Mě to teď v zimě taky nějak málo hřeje. Nevím kolik je teplota, neboť favo nemá čísílka na teploměru, ale přes léto mívam ručičku zhruba v půlce. Teď ji mám na prvím dílečku teploměru a nechce se jí výše. Ale už mám nachystaný nový termostat, tak uvidím.


Jestli jste si nevšimli, tak všechny teploměry u všech aut jsou dělané tak, že provozní teplota je vždy uprostřed rozsahu ručičky. Pokud je někde příliš jinde, je zle, zvlášť pokud je hodně dole, to si hezky ničíte kyselinami plochu válců. Jakmile za běžné jízdy (80 - 100 km/h) teplota nedosáhne předepsané teploty, je vadný termostat. V zimě za mrazů se může stát, že se ručička bude pohybovat těsně pod předepsanou teplotou, to je v pořádku. ale na začátku stupnice je hodně špatně.

Autor:  fatal [ 30.12.09, 00:38 ]
Předmět příspěvku: 

U 1.3 MPI je pitomé víko domku termostatu. Možná ne u všech, ale u roku 98 ano. Termostat tam drží na dvou plastových "packách" a když jedna packa praskne, termostat nedovírá, teplota roste pomalu a čím je větší zima, tím menší teploty motor dosáhne. Řeší to starší verze víka s kovovým termostatem, u toho bylo nutné jen vyměnit po cca dvou letech těsnící kroužek (investice cca 15kč a půl hodiny času).

Jiří Čech píše:
Nějaké krabice před chladičem nic neřeší, je to jenom berlička pro kopyta, kteří tomu nerozumí... :)

Raději být označen kopytem, než trápit motor nízkou teplotou, dlouhým nahříváním, velkým rozdílem teplot, a dělat že fyzikální zákony pro mě neplatí...

Stránka 1 z 3 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/