Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

Pár dotazů nového majitele- záměnnost hlav?
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20482
Stránka 1 z 7

Autor:  Dundee [ 3.1.10, 21:59 ]
Předmět příspěvku:  Pár dotazů nového majitele- záměnnost hlav?

Ahoj všem,
hledal jsem, ale nějak se mi nedařilo najít odpovědi (pokud už to tu někde je, prosil bych o odkazy).

Koupil jsem Fávo a nevim, jestli jede tak, jak má. Předem podotýkám, že jsem pět let jezdil s 68 kW TD Je to 40 kW verze BMM a zdá se mi, že je dost línej. Celkem špatně reaguje na plyn (zvlášť při rychlostech nad 80 km/h) a maximálku jsem zatím neměl kde vyzkoušet, ale 2 dospělí a jeden 2.5 letej cvrček v autosedačce zatím znamenalo max. 110 km/h tachometrovejch na rovince dlouhý alespoň 2 km (fakt je to nějaký líný). Snažim se držet v zelenym poli otáčkoměru a jen do kopce ho na rozjezd občas vytočim ke 4 tisícům, ale pak strašně rychle "ztratí dech" :( Zatím naměřená kombinovaná spotřeba je 7,44 l/100km. Ještě musim vyměnit palivovej filtr a svíčky (mám ho od 30.12.), ale nepředpokládám, že by to na jízdu (hlavně akceleraci) mělo nějakej markantní vliv, spíš trochu klesne spotřeba.

Jak se dá udělat diagnostika? Předpokládám, že někde bude diag. konektor, ale nikde jsem nic volnýho neviděl.
Dal by se nějak upravit výkon (např. výměna vačky, přemapování ŘJ apod.) bez brutálních úprav, aby to auto líp reagovalo na přidání plynu a trochu ožilo?

Pak ještě trochu elektrikařiny- nefunguje origo centrál na klíč- kde bych od něj mohl najít pojistku? Bývalý majitel říkal, že to nejdřív chvíli blblo a pak to přestalo fungovat úplně, tak mě napadla pojistka nebo zlomenej kabel.

Moc díky za odpovědi a shovívavost k nováčkovi :roll:

Autor:  Šemik [ 3.1.10, 22:05 ]
Předmět příspěvku: 

40kW motor není sám o sobě žádný silák. Svíčky a filtr leckdy dost pomohou, ale hlavně je nutno s tim autem jezdit o dost vejš než s TD, zejména pak když je více obsazen. Klidně ho toč na 5000rpm, nebo i dál když bude třeba.
Kdo to auto měl před Tebou? Jestli nějaký starý děděk, co jezdil 60kmph na pětku tak je ten motor prostě zlenivělý a je nutno ho "roztahat"

Autor:  CrazyMan [ 3.1.10, 22:05 ]
Předmět příspěvku: 

to mě vždycky zajímalo jak motor může ZLENIVĚT

Autor:  Jarda S. [ 3.1.10, 22:06 ]
Předmět příspěvku: 

to je nevysvětlitelný ale je to tak :lol:

Autor:  Šemik [ 3.1.10, 22:10 ]
Předmět příspěvku: 

CrazyMan píše:
to mě vždycky zajímalo jak motor může ZLENIVĚT


http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=412 Zde je to vysvětleno, podle mě velice pochopitelně :wink:

Autor:  Dundee [ 3.1.10, 22:17 ]
Předmět příspěvku: 

Jako novýho ho koupil nějakej starší pán, ale jezdila s tím prý jeho žena (nájezd do prodeje cca 65 tkm). Ten kluk (20 let), od kterýho jsem ho koupil, ho měl cca dva roky (najel asi 32 tkm), tak jsem si myslel, že to trošku pojede. Bohužel opak je pravdou :(

Takže když ten motor budu chvíli trochu točit (zatim se fakt snažim držet zelenýho, taky kvůli spotřebě), tak se "rozjezdí" a pak by třeba i mohl žrát trochu míň, než teď?

A jak je to s tou diagnostikou?

Zatim moc díky :wink:

Autor:  Šemik [ 3.1.10, 22:20 ]
Předmět příspěvku: 

Vyměň ale určitě ty svíčky, palivový i vzduchový filtr.

Autor:  darklord [ 3.1.10, 22:23 ]
Předmět příspěvku: 

achjo, 40kW BMM favo je hadam najzdochnutejsia skodovka (ani MPi 40kW sa hadam neda porovnat). Najlepsie urobis ak vymenis vsetky naplne (olej,fridex,brzdovka) a vsetky filtre. Kazdopadne starsi motor nedoporucujem "vyskolovat", maximalne by mohol pomoct reset jednotky. V ziadnom pripade vsak od toho motoru nemozno ocakavat dymaniku ani na urovni 120LS

Autor:  Dundee [ 3.1.10, 22:27 ]
Předmět příspěvku: 

Olej s filtrem a vzducháč jsou tam od září, od tý doby to najelo max. 2 tisíce. Svíčky koupim určitě, jen nevim, jaký by byly nejlepší.

daklord: Chápu, že z něj nikdy nebude závodním, ale pokud přede mnou jede někdo mimo obec 70kou, tak bych byl rád, kdybych na to šlápl a bezpečně ho předjel. Taky bych rád dosáhl maximálky i na slušných rovných okreskách (mám pocit, že teď bych maximálku udávanou výrobcem na hodnotě 137 km/h nedosáhl ani na dálnici). Nic víc od toho nečekám, je to prostě Škodovka...

Autor:  darklord [ 3.1.10, 22:29 ]
Předmět příspěvku: 

ono je to benzinovy motor, takze ak chces z neho co najviac dynamiky tak tocit do obmedzovaca.... ked chcem predbehnut auto iduce 70 tak jedine na trojku

Autor:  Šemik [ 3.1.10, 22:38 ]
Předmět příspěvku: 

S tou maximálkou opatrně, ono se to na ní je schopno nakonec dostat, ale potřebuje to na ní daleko víc času než modernější auta a silnice nesmí stoupat. Za jakým účelem jsi si tohle Fávo pořídil? Jestli pro radost, jde z něj udělat docela výkonné auto i pro dnešní poměry - samozřejmě, stojí to peníze. Jestli jen jako spotřebák a nechceš do něj příliš investovat, nezbyde než se smířit s tím, že to opravdu není mimoměstský/dálniční šlágr a "brát ho u držky" co to půjde.

Autor:  kwiko [ 3.1.10, 22:45 ]
Předmět příspěvku: 

http://www.youtube.com/watch?v=OBsviRD0 ... _embedded# :D
Len si robim zarty...

No so 40kW Bmm sa treba naucit jazdit, je super do mesta, ale ma tazku prevodovku (dlhe kvalty) aby si mal nizsiu spotrebu. A tocivy moment posadeny nizsie (cca 2500-3200 ot)... vytacat sa az tak neda, a pri 6500 mas obmedzovac.

Uprava vykonu sa da asi len znizenim hlavy aby sa dosiahli kompresne tlaky na urovni 50kW verzie, + vymena vackovej hriadele, sviecok a RJ z 50kw fa/fel BMM. Cela tato operacia nieje az tak financne, ani odborne narocna v porovnani so zahranicnimi znackami. kazdopadne prinesie len 20%vykonu navyse :roll:

Autor:  Dundee [ 3.1.10, 23:10 ]
Předmět příspěvku: 

Šemik: Pořídil jsem ho z čistě ekonomickýho hlediska (pořizovací a provozní náklady plus to, že všechno udělám doma na koleně a za babku oproti 405ce), ale chtěl bych, aby to aspoň trochu jelo- přecijen bude plnit účel rodinnýho vozu a nikdo neví, na jak dlouho.

kwiko: Co jsem tak pochopil z fóra, tak by vlastně stačilo sehnat 136ku BMM (50kW) bez elektriky a šoupnout ho pod kapotu. To bych pak do toho motoru ani nemusel vrtat. I když lepší by asi bylo rozložit tenhle a seskládat ho, už jenom kvůli tomu, že bych ho u tho mohl tak nějak zgenerálkovat :idea:

Autor:  kwiko [ 3.1.10, 23:26 ]
Předmět příspěvku: 

Takato generalka ta vyjde mozno podobne ako vymena motora a mas istotu ze je to hotove... Nezabudaj ze je to OHV.. takze ked ide dole hlava, nemusis sa trapit s rozvodami, tesnenia pod hlavu original skoda tak 5euro a pod sanie/vyfuk 2-3eura... Co sa tyka samo-domo je skodovka neprekonatelne auto. Mozno opel Kadet s karburatorom bol zrovnatelny s pristupnostou. Mechanici GO hlavy robia radi, lebo je to zalezitost na 2hodiny aj so zrovnanim :lol:

Ale najprv si pojazdi a zoznam sa s novou "plechovkou" :idea:

Autor:  Viky [ 3.1.10, 23:31 ]
Předmět příspěvku: 

Muj nazor: jestli mas prevodovku s tema dlouhejma prevodama, tak ji vymen. Tim z toho udelas rodinny vuz ktery pojede i nalozenej. Zvysovani vykonu motoru je osemetna vec, muzes ho brzo znicit, zatimco bez uprav by 135ka mela bejt skoro nesmrtelna.

Stránka 1 z 7 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/