Škoda TechWeb
https://skoda-techweb.cz/forum/

svíčky na 105L
https://skoda-techweb.cz/forum/viewtopic.php?f=6&t=20509
Stránka 1 z 2

Autor:  tomvm [ 5.1.10, 13:40 ]
Předmět příspěvku:  svíčky na 105L

Ahoj kluci, jen takovej dotaz jsou nejlepší pro motor předepsaný BRISK N15YC nebo máte vyskoušený třeba že sou lepší
''14tky'' nebo ''17tky''. Jdu teď na nákup, zatim sme tam dycky měli ty N15YC

Autor:  Jarda S. [ 5.1.10, 13:42 ]
Předmět příspěvku: 

zkus jinou značku :D

Autor:  tomvm [ 5.1.10, 13:44 ]
Předmět příspěvku: 

Notáák nedělej si ze mně srandu :D co používáš ty za svíčky?

Autor:  Jarda S. [ 5.1.10, 14:01 ]
Předmět příspěvku: 

Bosch 8)

Autor:  chemer [ 5.1.10, 14:16 ]
Předmět příspěvku: 

Já mám ted ve 120L nový boschky. Předtim brisk. Samozřejmě maji málo najeto, takže super, (studený starty na břink + snížění vibrace motoru) ale prověří je až pořádá porce km.

Autor:  ferrari [ 5.1.10, 14:59 ]
Předmět příspěvku: 

Do 105ky patria N15YC, ja by som to neriešil:
Obrázek

Autor:  tomvm [ 5.1.10, 15:20 ]
Předmět příspěvku: 

dik, du zase do N15YC ;)

Autor:  ppavel [ 5.1.10, 18:03 ]
Předmět příspěvku: 

do 105 bych nic jinýho než N15Yc nedával... nejlíp když někde splašíš starý originály N7Y.

Autor:  trady [ 5.1.10, 20:23 ]
Předmět příspěvku: 

hele neudava to oznaceni i jaky to ma mit zavit? :-D

Autor:  Ondras83 [ 5.1.10, 22:49 ]
Předmět příspěvku: 

myslim, že závit je první písmeno YC znamená, že sou odrušený, C jsou neodrušený :wink:

Autor:  cyz [ 5.1.10, 23:28 ]
Předmět příspěvku: 

Tak číslo bych neměnil, znamená tepelnou charakteristiku svíčky a když dáš blbou tak se svíčka bude připalovat, u sériového motoru se dávají sériové svíčky. Jinak u Brisku to značení znamená:
1. velikost pouzdra (a závit)
2. odrušení
3. (číslo) tepelná hodnota
4. typ jiskřiště
5. materiál elektrod

takže např. DR15TC znamená velikost pouzdra D, s odrušovacím odporem, ani teplá ani studená, tři vnější elektrody, elektroda s měděným jádrem

YC znamená s jednou vnější elektrodou, vnitřní elektroda s měděným jádrem a vysunutým jiskřištěm
C znamená vnitřní elektroda měděné jádro, nevysunuté jiskřiště

Ty s vysunutým jiskřištěm nebo trojitou vnější elektrodou snad nejsou vhodné pro motory jako je 105 apod.

Autor:  21lucas [ 5.1.10, 23:31 ]
Předmět příspěvku: 

cyz píše:
Tak číslo bych neměnil, znamená tepelnou charakteristiku svíčky a když dáš blbou tak se svíčka bude připalovat, u sériového motoru se dávají sériové svíčky. Jinak u Brisku to značení znamená
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,


lepe to popsane byt nemohlo, nekdo si precetl stare ucebnice ze skoly?

Autor:  cyz [ 5.1.10, 23:42 ]
Předmět příspěvku: 

Ne, to tady mám někde tabulku od Brisku....

Autor:  tomvm [ 6.1.10, 00:06 ]
Předmět příspěvku: 

Výborně, takhle sem si odpověd představoval.

Autor:  cyz [ 6.1.10, 10:43 ]
Předmět příspěvku: 

Neví tu někdo jak je to s tím vysunutým jiskřištěm? Tady si nejsem jistý, podle toho co vím tak snad ty s tím schovaným jiskřištěm jsou starší, tudíž na ně byly konstruované ty starší motory a u nich by ty novější svíčky mohly způsobit propálení pístu. Praxe je taková že se běžně používají a neslyšel jsem že by někomu propálily píst, tohle viděl známý akorát u formana kam někdo dal 3-elektrodové svíčky.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/